K
kyssäri
Vieras
Niin, lapsi on siis pph:ssa hoidossa, jossa hoitokaverit ovat 2,5-vuotias ja 1-vuotias. 2,5-vuotiaan kanssa leikkii hyvin. Pari kertaa kk:ssa nähdään tytön serkkua, joka pian 5v ja hänen kanssaan leikit sujuu kohtuu hyvin. Varahoidossa ryhmiksessä oli aiemmin ja siellä sujui leikit kaiketi ihan hyvin, jos oli pidempään siellä hoidossa. Ekat päivät meni aina seuraamiseen. Nyt varahoitopaikka onkin päiväkoti ja siellä ollut niin vähän, etten vielä tiedä mitenkä siellä leikkii, todennäköisesti sielläkin alkuun seurailee vaan, on vähän ujo ja hitaasti lämpiävä. Vapaa-ajalla ei juuri nähdä kuin kahta serkkua.
Mutta siis kotona ei kiinnosta nyt muumitalot, ei autoleikit, ei barbit, ei mikään mitä yksin pitäisi leikkiä. On kyllä kova muovailemaan ja tekemään iskän kanssa remonttihommia, tai auttaa minua kotitöissä, mutta ne leikit ei oikein kiinnosta nyt. Onko tämä ihan tavallista? Lapsella ei ole sisaruksia. Olen vienyt välillä leluja pois ja tuonut takaisin, mutta ei vaikutusta. Ei välttämättä koske lelulaatikkoonsa moneen viikkoon, jos ei siis kavereita ole paikalla.... Mitähän voisin tehdä että taas hetken leikkisi edes itsekseen...?
Mutta siis kotona ei kiinnosta nyt muumitalot, ei autoleikit, ei barbit, ei mikään mitä yksin pitäisi leikkiä. On kyllä kova muovailemaan ja tekemään iskän kanssa remonttihommia, tai auttaa minua kotitöissä, mutta ne leikit ei oikein kiinnosta nyt. Onko tämä ihan tavallista? Lapsella ei ole sisaruksia. Olen vienyt välillä leluja pois ja tuonut takaisin, mutta ei vaikutusta. Ei välttämättä koske lelulaatikkoonsa moneen viikkoon, jos ei siis kavereita ole paikalla.... Mitähän voisin tehdä että taas hetken leikkisi edes itsekseen...?