Onko tavallista, että 3,5-vuotiasta ei kotona omilla leluilla leikkiminen juuri kiinnosta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyssäri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyssäri

Vieras
Niin, lapsi on siis pph:ssa hoidossa, jossa hoitokaverit ovat 2,5-vuotias ja 1-vuotias. 2,5-vuotiaan kanssa leikkii hyvin. Pari kertaa kk:ssa nähdään tytön serkkua, joka pian 5v ja hänen kanssaan leikit sujuu kohtuu hyvin. Varahoidossa ryhmiksessä oli aiemmin ja siellä sujui leikit kaiketi ihan hyvin, jos oli pidempään siellä hoidossa. Ekat päivät meni aina seuraamiseen. Nyt varahoitopaikka onkin päiväkoti ja siellä ollut niin vähän, etten vielä tiedä mitenkä siellä leikkii, todennäköisesti sielläkin alkuun seurailee vaan, on vähän ujo ja hitaasti lämpiävä. Vapaa-ajalla ei juuri nähdä kuin kahta serkkua.

Mutta siis kotona ei kiinnosta nyt muumitalot, ei autoleikit, ei barbit, ei mikään mitä yksin pitäisi leikkiä. On kyllä kova muovailemaan ja tekemään iskän kanssa remonttihommia, tai auttaa minua kotitöissä, mutta ne leikit ei oikein kiinnosta nyt. Onko tämä ihan tavallista? Lapsella ei ole sisaruksia. Olen vienyt välillä leluja pois ja tuonut takaisin, mutta ei vaikutusta. Ei välttämättä koske lelulaatikkoonsa moneen viikkoon, jos ei siis kavereita ole paikalla.... Mitähän voisin tehdä että taas hetken leikkisi edes itsekseen...?

Ei toi munkaan 3vee leikkisi, ellen välillä ihan "hylkäisi" omiin oloihinsa. En keksi ohjelmaa, kiellän dvd:t, enkä suostu viihdyttämään, niin kyllä se rupee tonkimaan lelulaatikoita. Kiinnostus lopahtaa, kun mun huomioni taas kohdistuu lapseen, mutta jos en oo näkevinänikään, niin leikkii ihan hyvin pitkät pätkät.

No onhan se. =) Anna lapsen rempata jos se tuntuu enemmän kiinnostavan! Kyllä ne kotityöt alkaa jossain vaiheessa tympimään sitä lastakin :D

No juu, onhan se tietysti niinkin :D

Nyt tietysti minusta tuntuu myös se, että pitäisikö lapsella olla enemmän kaveriseuraa? vapaa-ajalla se kavereiden näkeminen on tosi satunnaista. Siis ne pari serkkua, toinen vuoden vanhempi toinen vuoden nuorempi ja sitten mun kavereita eri ikäisine lapsineen... Jos tuo ei opi edes kunnolla leikkimään kun ei ole seuraakaan.....

Et säkään varmaan jaksa tehdä samoja hommia iltasin mitä päivällä teet duunissasi? Sit toisekseen on kausia, eli nyt just ei ehkä jaksa, mut myöhemmin varmaan taas. Etköhän oo ennenkin huomannut että lapsellasia on erilaisia kausia...? :)

Leluja on sitten ehkä aika paljon, tai no, mihinkä vertaa. Olen siis tehnyt sitä että otan leluja välillä poiskin, mutta eipä tuo paljon tunnu vaikuttavan... Täytyy varmaan vielä kokeilla että tekisin suursiivoukse ja raivaisin ns. pienten lelut oikeasti pois ja jättäisin vaan muutamat omat lelut näkösälle.

Yhteistyössä