Onko Tapiola Espoon keskusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Espoon keskus on kaupungin hallinnollinen keskus, eli virastot ja valtuustotalo löytyvät sieltä. Toki kaupunginosa on kieltämättä edelleen ghettoa, mutta sitä löytyy muualtakin - myös Matinkylästä. Kaupallisia keskuksia ovat Tapiola (Stokka, Sokos, Seppälä, HM jne. ja kaupungin kulttuurikeskus kirjastoineen ja konserttisaleineen), Matinkylän Iso-Omena (River, Moda, Movena selektiivisine merkkeineen, L'occitane, Moko jne. ja kirjasto) sekä Leppävaara (Kauppakeskus Sello, josta löytyy kauppoja Aleksista ja Lindeksistä Ganttiin, Emotioniin ja Stockmann Beaytiin, sekä tietenkin pankit ja kirjasto). Asukkaitahan Espoossa on kuusinumeroinen luku:).

Nyt on tilaisuus paheksua Matinkylää! Muuttaisitko kuvassa näkyvään taloon?

http://lh6.ggpht.com/_ZSN0VPSqVzY/RcZBVBnHLqI/AAAAAAAABqk/woGfRvM5XYE/Matink+korkeatalo.jpg

Alkuperäinen kirjoittaja kannanottaja:
Alkuperäinen kirjoittaja ex-suurtapiolalainen:
Jos edellinen ei kelpaisi, niin entä tämä?

Lisää Matinkylää
http://www.etuovi.com/kohde/221615

Pointti oli?? Eiköhän pysytä rollaattoritapiolaisten avittamisessa..

Ghetot tulivat nyt jostain syystä puheeksi, niin puhutaan sitten vähän lisää! :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja kannanottaja:
Jos edellinen ei kelpaisi, niin entä tämä?

Lisää Matinkylää
http://www.etuovi.com/kohde/221615

Pointti oli?? Eiköhän pysytä rollaattoritapiolaisten avittamisessa..

Ghetot tulivat nyt jostain syystä puheeksi, niin puhutaan sitten vähän lisää! :whistle:
Mie asun tosiaan ghetossa - rauhallisessa sellaisessa tosin ja kokemusta on Pohjois-Karjalan ajoilta. Missäs itse asut kun on noin räyhä päällä?

Matinkylässä asun! Siksi tarjosinkin tuon kuvan suuresta ankeasta kerrostalosta, että kaikki Espoon alueet saisivat tasapuolisesti haukkuja osakseen!

Rauhotu. Ompun takia Matinkylä on kuuminta hottia. Terveisiä Eestinlaakson ghetosta:).

Alkuperäinen kirjoittaja Wanhatar:
Alkuperäinen kirjoittaja Halikatti:
Espoon keskus on vähän kauempana Helsingistä siellä maalla :)

Vai että maalla? :laugh: Oletko asunut espoon lähellä kunnassa jossa asukasluku on reilu 35 000? :whistle:

Niin mutta kun meidän kesämökki on Nuuksiossa, niin tuol on lähin ruokakauppa, niin se on meidän "maalla" :) Oli kyl aika ihanaa kun IKEA tuli, niin se on meidän lähin kauppa:)

Ensinnäkin tuo Espoon Keskuksen juna-asema on parannustyön alla eli ei todellakaan enää näytäö tuolta, jolta näytti jonkun harmaan (?) linkittämässä jutussa.

Minusta on aina jännää lukea näitä "Espoon Keskus :x "-juttuja...minä en tajua, mikä täällä on niin kamalaa? En tiedä, millainen paikka tämä on ollut joskus 10-20 vuotta sitten, mutta nykyään täällä asuu PALJON lapsiperheitä ja minusta on rauhallista. En tiedä sitten, mitä jossain Kirstinmäessä (tai mikä se nyt on) tapahtuu, mutta minä en ole kohdannut 6 vuoden aikana mitään epämiellyttävää.

Toki juna-aseman hissit ovat (tai olivat) järkyt, mutten minä niitä ikinä käytäkään :D Mutta en ole kyllä missään muuallakaan kovin siisteihin tai raikkaalta tuoksuviin hisseihin törmännyt.

Espoon verotoimistokin on Tapiolassa. Espoossa asuessani mun Espoon "keskustoja" olivat Tapiola, Sello ja Iso Omena :D Kerran olen käynyt Espoon keskustassa, enkä kyllä toista kertaa sinne eksy, kamala paikka.

Yhteistyössä