Onko tämmöisessä mitään ideaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jepulis"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jepulis"

Vieras
Kunhan huviksemme vain miehen kanssa yksi päivä mietittiin mitä tehdään tulevina vuosina.

Hänellä on seuraava ehdotus, että asutaan tässä talossa vielä joitakin vuosia, sitten myytäisiin tämä pois ja niillä rahoilla loppulaina saataisiin maksettua pois + jäisi vielä sen verran rahaa, että voitaisiin ostaa rintamamiestalo tai joku tuollainen vanhempi talo isomman kaupungin läheltä maaseudulta. Talo voisi miehen mielestä olla ihan paskakin, hän kyllä remppaisi sen hienoon kuntoon.

Mutta tuossahan se mutta minulle tulisi, ei olisi luultavasti kiva muuttaa ihan räpisköön taloon ja sitten sitä alkaa vähitellen remppaamaan parempaan kuntoon. Asua ja elää sen pölyn ja sotkun keskellä monta kuukautta peräkanaa. Koska kyllähän tätäkin taloa rakennettiin reilu 2,5 vuotta. Tosin on tässä vielä silti kaikenlaista tekemistä kesken (ulkosysteemejä), mutta ne eivät haittaa asumista.

Saatikka kyllä minä olisi huolissani siitä, että jos toinen hommaisi ihan täysin huonokuntoisen talon, että onko siinä mahdollisesti hometaloriski vielä kaupan päälle?

Jos siis ilman lainaa meinaisitte remontoida, niin ei sitä palkkatuloista parissa vuodessa tehdä. Ja vaikka raha ei olisi este, niin sitä sanotaan, että vanhan remontointi on kaksinverroin työläämpää kuin uuden rakentaminen.

Vanhan remontoiminen voi olla tosi työlästä ja kallista. Siinä kun ei aina etukäteen tiedä, mikä eteen koittaa. Alat purkaa jotain, ja huomaat törmääväsi todella mielenkiintoiseen projekstiin, joka on rakennettu joskus aikoja, aikoja sitten ja jota on ehkä korjattukin jo kahteen - kolmeen otteeseen... taidoilla, jotka ei aivan ehkä ainakaan nykyisiä rakennusmääräyksiä täytä.

Siinä sitä sit ollaan, miettimässä, että miten tästä eteenpäin ja korjauskustannuslaskuri senkun raksuttaa lisäeuroja menopuolelle...
Siis että näinkin voi käydä.

Olette kanssani aivan samoilla linjoilla. Minä juuri sitä mietin, että miten kauan mahtaa mennä
vanhan talon remppaamiseen, saatikka sitten siihen, että jos se paljastuukin hometaloksi. Joten parasta on asua tässä talossa mikä on täysin uusi ja nykyisten rakennusäädösten mukaan rakennettu. Myönnettävä kyllä on, että itsellä kyllä kytee ajatus paluusta lapsuusmaisemiin, mutta mies on ajatusta vastaan. Joten tänne seudulle sitä sitten on jäätävä ja elettävä elämänsä täällä. Toki mikäs täällä on ollessa, on hyvät palvelut tuossa isommassa kaupungissa eikä isompaan kaupunkiin täältä ole liian pitkä matka.

Jos tykkää remontoimisesta ja kykenee itse siihen tai sitten on tarpeeksi paksu lompakko palkatakseen jonkun remontti-reiskan niin sitten varteenotettava vaihtoehto.

Me asumme rintamamiestalossa ja tänne kun tekee remonttia (kuten nyt vaatekaapin rakentaminen) kannattaa huomioida kaikki mahdolliset asiat. Esim yksi joka raastaa hermoja ja vaikeuttaa kaikkea on että mikään ei ole suorassa ja puruja lentää joka paikasta ja löytyy mitä ihme viritelmää vaan...Ei heikkohermoisille!

Mä luulen että ihmisillä täytyy olla geenivirhe jos ne tykkää asua tai muuttaa asumaan rintamamiestaloon. Ja täysiä hulluja ne on jos ne asuu rintamamiestalossa ja ovat yrittäjiä!! :) ainakin jos miettii omakohtaisesti asiaa ;)

Yhteistyössä