Onko tämän kokoinen nainen teistä ylipainoinen vai normaali? Kuva.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minusta pulska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27209285]Itse olen ylipainoinen, joten mun silmään näyttää lähinnä muodokkaalta, ottaisin mielelläni tuollaisen kropan kuin oman 100kiloisen kroppani.[/QUOTE]

Tuohan on viittä vaille satakiloinen itsekin.

Kyllähän fakta on niin, että maailmassa on enemmän ylipainoisia kuin nälkää näkeviä. Ylipaino on täten isompi terveysongelma, kuin anoreksia. On pelkkää median luomaa illuusiota, että saa olla ylipainoinen ja kutsua itseään normaalivartaloiseksi.

Kuvan naisella on ylipainoa, vaikkei nyt välttämättä ihan hirveästi, mutta on kuitenkin.

Kyllä termeille on ihan virallisetkin määritelmät. Esim. uutisissa saatetaan puhua "kiinalaisista 10% on ylipainoisia ja 8% lihavia".

Lihavaksi määritellään, jos bmi on yli 30.

Lihava ja ylipainoinen eivät tarkoita samaa BMI:llä määriteltynä eivätkä myöskään terveydellisesti.

Lihavuus eli obesiteetti tarkoittaa tosiaan sitä, että liikapainoa on siinä määrin että se muodostaa terveysriskin ja sen raja on tuo BMI 30. Sen sijaan ylipaino tarkoittaa yksinkertaisesti sitä, että paino ylittää laskennallisen ihannepainon eli BMI:n 25. Se, onko tästä sitten mitään terveydellistä haittaa on sitten tilannekohtaista ja riippuu siitä, mistä ne ylimääräiset kilot syntyvät ja miten ne sijoittuvat. Automaattisesti lievä ylipaino ei edes näy ns. läskinä, bodareilla useinkin paino heittää sinne ylipainon puolelle koska lihas painaa ja samoin ruumiinrakenteeltaan roteva ja harteikas voi olla laskennallisesti hieman ylipainoinen vaikkei ylimääräistä olisi missään (tästä syystä on yritetty kehittää myös vartalotyyppikohtaisia BMI-taulukoita). Toisaalta, kuten jo mainitsin niin naisilla ns. fysiologinen rasvakudoksen kertyminen rintoihin ja takapuoleen ei muodosta terveysriskiä lainkaan siinä määrin kuin miestyyppinen lihavuus ja rasvan kertyminen vatsapaitaan eli omenttiin. Nykyään iäkkäämmillä naisilla lievää ylipainoa pidetään jopa suotavana koska se suojaa sekä osteoporoosilta että yleiseltä vanhuudenhauraudelta.

Millanen mielikuva teillä oikeen on "sopivan painoisesta" naisesta?? :D

Tuo kuvan tyttöhän on ihan ihannenainen. Ei millään tavalla ylipainoinen. Terve aikuinen mies himoitsee juuri tuonlaista naista. Mut ei kai se sit mikään ihme olekaan että alipainoiset luuserit kitisee, kun ei löydä kunnon miestä..

Nykyteineistä en tiedä? Kai sen pitää olla sitten sellainen sairaalloisen alipainoinen tikku.

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;27207469:
Jos olet 158cm ja 85kg, olet aika lailla isompi kuin sen alkuperäisen kuvan malli.

No on mulla painoa varmaan suhteessa enemmän, mut aikalailla samalta näytetään valokuvienkin perusteella. Ei kaikilla ylipainoisilla kilot kerry mahaan ja naamaan :) Käytän vaatekokoa 42-46, riippuen valmistajasta. Ns. "isojen tyttöjen mallistoista" vaatteita ei ole tarvinnut koskaan ostaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;27207469:
Jos olet 158cm ja 85kg, olet aika lailla isompi kuin sen alkuperäisen kuvan malli.

Niin, ja jos tämän mallin mitat ovat 175 cm ja 95 kg, niin kuin joku tuolla sanoi, hän on myös merkittävästi ylipainoinen :)

Tuo kuvan tyttöhän on ihan ihannenainen. Ei millään tavalla ylipainoinen. Terve aikuinen mies himoitsee juuri tuonlaista naista. Mut ei kai se sit mikään ihme olekaan että alipainoiset luuserit kitisee, kun ei löydä kunnon miestä..

Nykyteineistä en tiedä? Kai sen pitää olla sitten sellainen sairaalloisen alipainoinen tikku.

Vau. Näin se näemmä vääristyy katsantokanta, kun ihmiskunta riittävästi lihoo :D Toi nainen on selvästi ylipainoinen, kuten yhä suurempi osa mm. niistä nykyteineistäkin. Jos et mua usko, googletapa vaikka pari virallista tilastoa aiheesta. Mulle on ihan sama mitä se "terve aikuinen mies" himoitsee, lähinnä ajattelisin niitä sairauksia joita ylipaino tuo mukanaan...

Selvän ylipainon ja "sairaalloisen alipainon" väliin mahtuu mukavasti porukkaa, btw.

Pidän itseäni "terveenä aikuisena miehenä" ja jos nyt himoitsemisesta puhutaan, niin ainakin minulle hoikempi toimisi tässä suhteessa paremmin... :)

Ihan selkeesti ylipainoinen, mutta kaunis nainen silti. Muhkurattomuus johtunee photoshopista, ei kenelläkään (laihalla tai lihavlla) ole noin tasainen ja sileä iho oikeasti. Uimahallissa nähtynä nainen olisi varmasti huomattavasti ylipainoisemman näköinen ilman photoshoppia.

Tervepä terve.

[QUOTE="lihis";27208000]Kaunis, näyttävä, uhkea nainen, jolle kilot kertyy nätisti, mutta ihan selkeästi ylipainoinen.

Se, että tuota kuvan naista väitetään normaaliksi, ei tee muista ylipainoisista vielä lihavammista normaaleja tai vain vähän pullukoita.
Painoindeksi on tosi hyvä mittari. Siihen ei kannata tuijottaa, jos treenaa punttiksella useamman kerran viikossa, mutta meille tavallisille ihmisille se on selkeä keino korjata omaa kehonkuvaa, jos siinä vääristymiä on.

Lihavuus on epäterveellistä. Lihava on joidenkin mielestä kaunis, joidenkin ei. Kuvan nainen on kaunis, koska ainakin photoshopattuna selluliittia ja löysää ei näy. Runsas hän on silti, lihava.[/QUOTE]

Ensimmäinen kappale ihan totta. Hauska kun ihmiset yrittävät omaa painoaan tai kehoaan selitellä tuon kuvan kautta - 'no mä oon melkee samankokonen enkä mä oo lihava ni ei toikaan oo!!' eli suomeksi: en halua myöntää olevani valas joten väitän mallin olevan samankokoinen eli tadaa, olemme kumpikin normipainoisia. Ihanaa logiikkaa, mutta tulee vaan mietittyä millainen elämä mahtaa olla ihmisillä jotka eivät edes tosiasioita suostu myöntämään itselleen.

No mun oma bmi taitaa olla jotakin 26-27. Mun mielestä tuo ap:n linkin nainen on hoikempi, kuin minä ja siksi sanon, että hän on normaalipainoinen, vaikkakin sielä ylärajoilla ehkä.
Voi olla toki sitten kyse myös siitä, että pidän itseäni isompana, kuin oikeasti olenkaan.