onko tämäkään ihan oikein..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi jumalauta että nousee verenpaine kohisten kun lukee tällaisia kirjoituksia. Kukaan ei ole niin kiittämätön ja röyhkeä kuin suomalainen hyvinvointiyhteiskunnan ja sosiaalisen turvaverkon lellikki.

Rahaa pitäisi saada vastikkeetta ja työn tekemisen ehdot määritellä itse. Ikinä ei ole hyvä.

Ettekö te saatanat tajua, että useimmissa muissa maissa te tuolla asenteella näkisitte nälkää. Suomessa ei työtönkään ikinä kuole nälkään tai jää asunnottomaksi kadulle tai ilman terveydenhuoltoa. Työttömän lapsista puhumattakaan. Kaikista pidetään huolta, mutta näiden perkeleen röyhkimysten mielestä työtä ei saisi pakottaa tekemään ellei työpaikan sijainti, työajat ja palkka olisi juuri omien mieltymysten mukaiset. Ja jos työtä ei ole, niin vastikkeetonta fyrkkaa pitäisi yhteiskunnan olla työntämässä taskuihin vaikka olisi omiakin säästöjä.

Miten te jumalauta kehtaatte? Oikeasti?
Miten kuljet ITSE 10 km. 15 min. ILMAN AUTOA???? Röyhkeä tässä olet SINÄ joka et ymmärrä POINTTIA! Mä tekisin töitä vaikka 20h.vrk,jos vaan lapsella olis hoitopaikka jossa sais olla,vai pistänkö 2VUOTIAAN KADULLE??????????

Valintoja, myös lapsen teko. Harmi ettei juuri tuossa päiväkodissa ole ennakoitu valitsemaanne asunnon sijaintiin ja että tarhapaikka maksaa.. Eikä työpaikassa ole ennakoitu, että juuri sinä pääsisit töistä aikaisemmin pois Ylimääräistä rahaakin on säästää, kohde on valintainen, monella ei ole varaa säästää edes lapsien tilille tulevaisuutta varten. Muutto, jossa sinulle sopivat työajat, läheinen tarhapaikka joka huolehtii lapsestasi mahdollisesti ilmaiseksikin ja ylimääräisen rahan ei sijoittaminen voisivat olla epärealistisia tavoitteita elämässäsi. Tai sitten ymmärrät muutakin kuin itsesi.

Valintoja, myös lapsen teko. Harmi ettei juuri tuossa päiväkodissa ole ennakoitu valitsemaanne asunnon sijaintiin ja että tarhapaikka maksaa.. Eikä työpaikassa ole ennakoitu, että juuri sinä pääsisit töistä aikaisemmin pois Ylimääräistä rahaakin on säästää, kohde on valintainen, monella ei ole varaa säästää edes lapsien tilille tulevaisuutta varten. Muutto, jossa sinulle sopivat työajat, läheinen tarhapaikka joka huolehtii lapsestasi mahdollisesti ilmaiseksikin ja ylimääräisen rahan ei sijoittaminen voisivat olla epärealistisia tavoitteita elämässäsi. Tai sitten ymmärrät muutakin kuin itsesi.
HAISTA SÄ

En ole meedio,eli en osaa ennakoida työpaikan olevan sopimaton 2,5v.lapseni syntymästä,että näin.Kun työpaikasta sovittiin niin työajat piti olla kahteen tai kolmeen,mut kummasti muuttui kun saatiin työntekijä taloon sisään.

Niinpä, kyllä elämä Suomessa on karmeaa kun yhteiskunta ei tanssi oman pillin mukaan. Suomen muuttotappiokunnat tyhjentyvät vauhdilla työpaikoista ja työntekijöistä. Silti niissäkin asuu laumoittain työttömiä tai pätkätyöläisiä jotka kitisevät työn puutteesta ja toisaalta myös siitä, että järjestelmä pakottaa hakemaan töitä myös kauempaa mutta samalla työnantajien kanssa ei voikaan sopia jostain ihan ikiomista ja mieluisista tuntikausien eroista työajoissa muihin työntekijöihin verrattuna. Työajat pitäisi sitten saada ehtiä itse määritellä jotta ehtisi ajella takaisin sinne saatanan savukoskelle hakemaan Urpu-Jannikaa ja Mölö-Petteriä päivähoidosta. Missään kohtaa ei käy mielessä, että voisi itse tehdä isompia liikkeitä ja nähdä vaivaa esim. työn perässä muuttamiseksi. Ei, se ei suomalaiselle työttömälle sovi vaan hankitaan ensin omalla toiminnalla karenssi ja sitten rääytään kuinka julma suomalainen yhteiskunta ei syydä rahaa ja palveluja.

Itse olen muuttanut maasta toiseen työn perässä ja ei niin kovin kauaa tarvitse palata ajassa taakse, kun Suomestakin lähdettiin joukkioittain vaikka höyrylaivalla valtameren taakse tukkisavottaan hakemaan perheelle leipää. Tämän päivän suomalainen työtön ei jumalauta ole valmis edes muutamaa kymmentä kilometriä kermapersettään muuttaa niin että elämä sujuisi eikä yhteiskunnalta palaisi rahaa elättämiseen. Palstoilla vaan rääytään kuorossa kuinka Suomi on paska maa kun kaikkea ei kanneta valmiina eteen ja mahdollisteta mukavaa elämää ilman omaa vaivannäköä. Pahimpia ovat lapsiperheiden äidit, jostain syystä heillä on käsittämätön harha että lapset ovat vapaalippu vapaamatkaan yhteiskunnan junassa.

No ilman muuta olisit oikeutettu sellaiseen päiväkotipaikkaan, jossa lapsi voisi olla riittävän pitkän ajan, jotta ehtisit käymään töissä. Sinun olisi pitänyt valittaa siitä, ettei sellaista myönnetty.

Ja nyt kannattaisi valittaa siitä karenssista.

Ei viranomaisten päätöksiä pidä hyväksyä tuosta vaan, jos on tuntuma, että ne ovat kohtuuttomia ja päätös voitaisiin lain puitteissa korjata kohtuulliseksi.

No ilman muuta olisit oikeutettu sellaiseen päiväkotipaikkaan, jossa lapsi voisi olla riittävän pitkän ajan, jotta ehtisit käymään töissä. Sinun olisi pitänyt valittaa siitä, ettei sellaista myönnetty.

Ja nyt kannattaisi valittaa siitä karenssista.

Ei viranomaisten päätöksiä pidä hyväksyä tuosta vaan, jos on tuntuma, että ne ovat kohtuuttomia ja päätös voitaisiin lain puitteissa korjata kohtuulliseksi.

Jos on karenssi jo annettu, ei siitä voi enää valittaa. Sitä ennen saa kuitenkin jättää selvityspyynnön tilanteestaan, jonka jälkeen karenssista vasta lopullisesti päätetään.

Jos on karenssi jo annettu, ei siitä voi enää valittaa. Sitä ennen saa kuitenkin jättää selvityspyynnön tilanteestaan, jonka jälkeen karenssista vasta lopullisesti päätetään.

Itse työvoimapoliittisesta lausunnosta joka annetaan esim. sen selvityspyynnön perusteella tai muuten ei voi valittaa. Valittaa sen sijaan voi Kelan tai työttömyyskassan päätöksestä katkaista tuen maksaminen, jolloin arvioidaan myös sen työvoimapoliittisen lausunnon pätevyys. Valitus onnistuu tietyn valitusajan puitteissa, mikä on kirjattu päätökseen.

Itse työvoimapoliittisesta lausunnosta joka annetaan esim. sen selvityspyynnön perusteella tai muuten ei voi valittaa. Valittaa sen sijaan voi Kelan tai työttömyyskassan päätöksestä katkaista tuen maksaminen, jolloin arvioidaan myös sen työvoimapoliittisen lausunnon pätevyys. Valitus onnistuu tietyn valitusajan puitteissa, mikä on kirjattu päätökseen.
Varmaan niin onkin, mutta...:
Ei taida auttaa sitä rahatonta?

Yhteistyössä