Onko tämä yksi keino huijata huuto.netissä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja myyjätär
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

myyjätär

Vieras
Olen nyt parin kuukauden sisällä törmännyt kolmeen samanlaiseen tapaukseen.

Ensin saan viestiä, että missä kirje viipyy kun olet sanonut sen postittaneesi jo pari päivää sitten. Sävy on ollut aina hyökkäävä ja todella tyly. Kerron kirjeen todellaKIN olevan matkalla, kuten olen sanonut.

Sitten yleensä seuraavana päivänä tulee sähköpostia, että lähetys pitäis lunastaa, koska on ollut liian paksu tms. Pyydetään jotain summaa.

Kertaakaan en ole maksanut ilman todisteita - ekalta pyysin kopion/kuvan tuosta maksuvaatimuksesta (tai siis mikä nyt onkaan) ja sen jälkeen ei kuulunut enää mitään. Kahdessa muussa olen ottanut yhteyttä postin puh.palveluun ja sanonut selvittäväni itse asian jos sitä kirjettä ei saa lunastamatta ja sama homma - ei mitään yhteyttä sen jälkeen. Meileihin ei vastata eikä mitään "lisävaatimuksia" enää kuulu...

Onko tämä siis joku uusi tapa saada rahat takaisin? Tyhmältä myyjältä siis...

Just :/ en o moiseen itte törmänny onneksi - vielä - mutta kaikella ihmiset tosiin yrittää rahastaa :(
Mä käyn yleensä postittamassa ihan postissa, jollon hinta tulee tarkistettua varmasti niin ei ainakaan voi väittää, et ois ollu liian vähän postimaksua.

Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
Just :/ en o moiseen itte törmänny onneksi - vielä - mutta kaikella ihmiset tosiin yrittää rahastaa :(
Mä käyn yleensä postittamassa ihan postissa, jollon hinta tulee tarkistettua varmasti niin ei ainakaan voi väittää, et ois ollu liian vähän postimaksua.

Mä teen A I N A myös näin ja tähän olenkin vedonnut. En ikinä laita edes valmiiksi maksettuja kuoria noihin laatikoihin vaan aina postin tiskin kautta.

Niin ja tämä yksi oli sellainen tapaus, että tämä ostaja oli jo lunastanut sen ja sitten vaati multa sitä rahaa. Pyysin tosiaan sitä kuittia ja todistetta, että se lähetys tosiaan pitää lunastaa niin sen jälkeen ei oo kuulunut yhtään mitään.

Mulla taas kävi niin, että menin hakemaan pakettia postista ja ilmoittivat siellä ettei postikuluja ole maksettu ollenkaan, joten olen heille 10e velkaa. Jätin paketin postiin ja ihmeissäni kirjoitin mailia myyjälle. Myyjä selvitti asiaa ja kävi ilmi, että paketista on joko unohtunut se tarralappu (mikä postimerkin tilalle tulee) pois tai sitten se on kadonnut postissa. Jopa postivirkailija ihmetteli asiaa, koska eihän tavallista postipakettia pysty postittamaan maksamatta... Varmaan tässäkin tapauksessa tuli sekä mulle, että myyjälle huijattu olo...

Alkuperäinen kirjoittaja cc:
Ei ole tullut koskaan kohdalle mutta kiitos vinkistä jos joskus tulee.. siis että pyytää sitten kuitin..

TodellaKIN kannattaa pyytää se lunastuslappu. Kuvan siitä saa helposti kameralla tai kännykällä...

Mulla tosin ei ole käynyt mielessäkään maksaa mitään ylimääräistä mistään ilman todisteita, mutta ehkä jotkut esim. negan pelossa maksaa kiltisti - siihen nämäkin ostajat varmaan luotti, kun mulla tosiaan on kaikki pos. palautteita... ;)

Minä olen sitä mieltä, että kannattaa aina vähänkin olennaiset postitukset laittaa seurattavana lähetyksenä. Siis jotain sellaista postitusmuotoa käyttäen, että lähetykseen saa sen seurantakoodin, kuten tavallisissa paketeissa saa. Vaikka tulis vähän lisää hintaa, niin sillä voi välttää puolin ja toisin tuollaiset ongelmat, kun postin systeemistä voi käydä kumpikin seuraamassa, että missä lähetys on menossa.

Tietysti jos on kyseessä vaikka yksi body tai paita, niin ei välttämättä maksa vaivaa, mut vähänkään isommassa tai hinnakkaammassa lähetyksessä.

minä myyn tuotteet huutiksessa aian niin että kulut ostajalle jolloin tuo postista lunastus summakin kuuluu siis ostajan maksettavaksi eikä minun.

en ole kyllä onneksi moiseen törmännyt ja toivottavasti en törmääkkään.

Jopas on.

Kertaalleen on posti kadottanut mulle tulossa olleen kirjeen. Myyjälle nimenomaan ehdotin itse että tekee postiin katoamisilmoituksen, mutta ei tehnyt. Rahat kyllä silti onneksi palautti.

Nyt vireillä on toisen myyjän kanssa tilanne josta en nyt viitsi sen enempiä kirjoittaa sillä toivon että tilanne päättyy vielä kaikin puolin sopuisasti ja hyvin vaikka kieltämättä nyt vähän ihmetyttää :/

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei ole tullut koskaan kohdalle mutta kiitos vinkistä jos joskus tulee.. siis että pyytää sitten kuitin..

TodellaKIN kannattaa pyytää se lunastuslappu. Kuvan siitä saa helposti kameralla tai kännykällä...

Mulla tosin ei ole käynyt mielessäkään maksaa mitään ylimääräistä mistään ilman todisteita, mutta ehkä jotkut esim. negan pelossa maksaa kiltisti - siihen nämäkin ostajat varmaan luotti, kun mulla tosiaan on kaikki pos. palautteita... ;)

Totta, meitä yyjiä on siellä huutiksessa monenlaista. =)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Totta, meitä yyjiä on siellä huutiksessa monenlaista. =)

no ainakin myyjiä..

Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Jopas on.

Kertaalleen on posti kadottanut mulle tulossa olleen kirjeen. Myyjälle nimenomaan ehdotin itse että tekee postiin katoamisilmoituksen, mutta ei tehnyt. Rahat kyllä silti onneksi palautti

Mun täytyy kyllä myöntää, että mä en ihan pienen summan takia jaksa alkaa selvittämään kirjeen matkaa sen tarkemmin. Kun itse tiedän, että kirje ON lähetetty niin vika on joko postissa tai vastaanottajassa - väittää siis, että kirje ei ole tullut vaikka onkin... (NÄITÄKIN ON - IKÄVÄ KYLLÄ).

Maksaisin vaan rahat takas ja se siitä. Se on sitten eri juttu, jos kyseessä on joku yli 10 e vaate tai tavara.

Alkuperäinen kirjoittaja aloittaja:
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Jopas on.

Kertaalleen on posti kadottanut mulle tulossa olleen kirjeen. Myyjälle nimenomaan ehdotin itse että tekee postiin katoamisilmoituksen, mutta ei tehnyt. Rahat kyllä silti onneksi palautti

Mun täytyy kyllä myöntää, että mä en ihan pienen summan takia jaksa alkaa selvittämään kirjeen matkaa sen tarkemmin. Kun itse tiedän, että kirje ON lähetetty niin vika on joko postissa tai vastaanottajassa - väittää siis, että kirje ei ole tullut vaikka onkin... (NÄITÄKIN ON - IKÄVÄ KYLLÄ).

Maksaisin vaan rahat takas ja se siitä. Se on sitten eri juttu, jos kyseessä on joku yli 10 e vaate tai tavara.

Ymmärrän mutta mä olisin niin paljon mieluummin ottanut sen tuotteen kuin rahat joten olisin siitä syystä toivonut että myyjä olisi postiin yhteyden ottanut. Jos se olisikin vaikka löytynyt yhdellä puhelinsoitolla.

sef : tämä on kyllä totta, että jos ostaa jonkun tavaran niin myös haluaa sen...

mä varmaankin soittaisin tuon tavaran perään ja silleen, mutta en mä alkais aikaani loputtomiin tuhlaamaan esim. yhden kadonneen paidan takia...

Yhteistyössä