onko tämä verenpaine hyvä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
eli raskaana olen ja paineet aina alhaiset, kuten nytkin: 93/73. Onko tuo kuitenkin hyvä vaikka alhainen onkin? Kun jostain muistan kuulleeni että tuo väli pitäis olla 30, mutta miksi? Vai onko joku sepittänyt omiaan? :D

Vähän matalathan nuo on, mutta pitäisi tietää 'normipaineet' mitä yleinen painetaso on että voisi sanoa ovatko hyvät vai huonot. Jos olo on hyvä, ei huippaa tai pimene päässä niin sittenhän ne on ihan ok, eli ts. jos ei oireile matala rr.

mulle on sanottu että alhaiseen verenpaineeseen ei ole lääkitystä... sen kanssa täytyy oppia elämään. mulla aina ollut alhaiset paineet... huimausta nyt lähinnä ollut...

siis aina on alhaiset paineet, huimaa jne, ei mitään lääkitystä.
Mutta siis lähinnä oli tarkotus kysyä tuota, että kun olen kuullut että ylä- ja alapaineen väliin pitäis jäädä vähintään 30, niin miksi? ja onko se ihan huuhaata?

Alkuperäinen kirjoittaja 4 ruusua:
Onko mitään oireita tuosta alhaisesta paineesta? Tai lääkitystä?

Mulla on aina ollut noin 100/50 ja ei ole ollut mitään ongelmaa, ei huimausta tms. Eikä myöskään mitää lääkityksiä. En ole ap, mut vastailin ihan muuten.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mutta siis lähinnä oli tarkotus kysyä tuota, että kun olen kuullut että ylä- ja alapaineen väliin pitäis jäädä vähintään 30, niin miksi? ja onko se ihan huuhaata?

On huuhaata :)

Alkuperäinen kirjoittaja 33:
Alkuperäinen kirjoittaja 4 ruusua:
Onko mitään oireita tuosta alhaisesta paineesta? Tai lääkitystä?

Mulla on aina ollut noin 100/50 ja ei ole ollut mitään ongelmaa, ei huimausta tms. Eikä myöskään mitää lääkityksiä. En ole ap, mut vastailin ihan muuten.

Alhaiseksi verenpaineeksi luokitellaan jos systolinen on alle 100. Eli sulla ei siis olisi...

Alkuperäinen kirjoittaja hoitsu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

On huuhaata :)

selvä, hyvä juttu =)

Yhteistyössä