Teidän vasureiden pitäisi ymmärtää, että kaiken maailman yritystuet ja starttirahat on pelkkä vitsi. Jos ensin aloitava yrittäjä ryöstetään valtion toimesta veroilla, niin on aika turhaa jeesustelua tulla "hyvää hyvyyttään" tarjoamaan jotain tukirahaa. Siis sitä samaa rahaa, joka on ensin rosvottu siltä yrittäjältä itseltään.
Ja nämä miljoonaluokan avustukset tuulivoimalle ja ties mille on nimenomaan teidän vasureiden keksintöjä. Ei epäkannattavaa liiketoimintaa pidä tukea. Ei nyt, eikä koskaan. Mutta kun se teille on "arvokysymys". Että milloin pitää tukea "puhdasta energiaa" ja milloin suojella työpaikkoja jossain hornan helvetissä.
Mutta arvojakin pitää vaalia jollain tavalla. Minulle köyhä suomalainen perhe leipäjonossa jouluna on tärkeämpi, kuin pohjois-afrikkalainen siirtolainen, joka työllistää suomalaista oikeuslaitosta siksi, että hän kokee loukkaavana sen että hän haisee. Siis faktuaalisesti haisee, mutta että sen sanominen ääneen on loukannut tunteita. Julkinen talous on nollasummapeliä. Jonkun toisen tuet ja rahat ovat aina joltain toiselta pois. Vaikka miten haluaisi ajatella, että eihän se noin voi.... mutta kun on.
Kyllä sulla on ihan järki päässä ja osaat ajatella vaikka ei samaa mieltä oltaiskaan.
Mutta sit voisit myös funtsia sitä, että onko tällä hallituksella ylipäänsä minkäänlaista elinkeino- tai työllisyyspolitiikkaa?
Byrokratian purkutalkoiden piti alkaa ja ne päättyivät parkkikiekon ulkoasumuutoksiin.
Kyykytystä ja leikkausta on tarjolla ja maatietkin meinattiin jo myydä.
Kepuleita ei kiinnosta mikään muu kuin kepun hallussa oleva maakuntahallinto ja kokomustia kiinnostaa vain valtion sosiaalimiljardit kavereiden firmojen taskuihin.
Shown vuoksi sit eduskunnassa väännetään avioliittolakeja ja ihmetellään kaljan prosentteja ja Hakkaraisen ryyppäämistä.
Risupaketit ja tuulituet muuten on Pekkarisen junailema juttu, ei demareiden.
Mulla muuten ei o mitään rehellisiä yrittäjiä vastaan. Mä tiedän, että sellaisiakin on. Vaikka neljännesvuosisata tulikin väännettyä niiden vähemmän rehellisten kanssa, mut se ei ole ainoankaan rehdin yrittäjän vika. Heille mä toivon onnea, menestystä ja jaksamista.
Mut aina kun hallitus kaipaa touhuilleen savuverhoa niin lööppilehdistö sellaisen mielellään julkaisee. Turvapaikanhakijat on yks hyvä sellainen jolla saadaan kansa kohisemaan.
Esimerkiks vaikka tää taannoinen päätös myöntää välttämättömät terveyspalvelut, niinku rokotukset myös "laittomille" (jotka siis ovat laittomia koska hallitus vaan päätti alkaa kutsumaan heitä laittomiksi) niin se on sitten kauheeta kun taas ulkomaisille annetaan runsaalla kädellä.
Sopivasti unohdetaan mainita, et päätöksen taustalla on ehkäistä hepatiittien ja tuperkkelien yms leviäminen.
Ihmisoikeudet on semmoinen juttu, että ne joko on tai ei ole. Niit ei oikein voi jakaa valikoiden koska semmoinen pilkka voi sattua omaan nilkkaan kun huomaakin ykskaks olevansa siinä ihmisryhmässä jolla niitä ei ole.