Onko tämä tyhmin syy ikinä erota?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Minttu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Minttu"

Vieras
Huimat 2 viikkoa naimisissa ja tämä ei vaan toimi. :( Olen jo harkinnut eroa, vielä pitäisi kertoa miehelle ja toimittaa asia eteenpäin. Haluan erota, koska mies tuntuu kaverilta enkä halua perhettä hänen kanssa. Mies taas on päätä pahkaa rakastunut ja unelmoi perheestä. En jaksa katsella kun aikuinen mies on niin pää pilvissä.

miksi menit naimisiin? itse myönnän olleeni liian nuori, todella typerä sekä pelkäsin erottuvani valtaväestöstä jos olisin ollut vanhapiika tms. ajatteluni takana diagnosoimaton neurologinen fiba tuolloin.

Niin, pitikö vaan saada häät, haaveilla talosta ja lapsista ja saada ne äkkiä, HETI, vaikket hetkeäkään ole pysähtynyt miettimään, mitä ITSE haluat? Tyhmiä, julmia ihmisiä...

Tuossa voi olla kyse vaikka vaan häiden jälkeisestä masennuksesta... Sekin on yllättävän yleistä. Eli kipinkapin jutteleen jollekin ulkopuoliselle.

Nyt oikeesti otat itteäs niskasta kiinni ja lopetat tuollasen hölmöilyn. Typerän kuvan annat itsestäs, jos kahden viikon jälkeen oot eroa hakemassa. Vai ootko teini?

Alkuperäinen kirjoittaja teinikö?;29570330:
Tuossa voi olla kyse vaikka vaan häiden jälkeisestä masennuksesta... Sekin on yllättävän yleistä. Eli kipinkapin jutteleen jollekin ulkopuoliselle.

Nyt oikeesti otat itteäs niskasta kiinni ja lopetat tuollasen hölmöilyn. Typerän kuvan annat itsestäs, jos kahden viikon jälkeen oot eroa hakemassa. Vai ootko teini?

Molemmat olemme yli 30-vuotiaita ja häitä suunniteltiin tarkkaan ja harkiten.

Mulla ei ole avioliitosta kokemusta, mutta sanoisin että ehkä kannattaa nyt muutama viikko vielä pohtia asiaa. Ei minkään tyhmältä näyttämisen takia, vaan siksi että varmasti joku häiden jälkeinen masennus niin kuin joku jo mainitsikin on ihan oikeasti olemassa oleva Juttu.

Ja varmaan sen miehenkin kanssa voisi asiasta keskustella?

[QUOTE="rrr";29570369]Mulla ei ole avioliitosta kokemusta, mutta sanoisin että ehkä kannattaa nyt muutama viikko vielä pohtia asiaa. Ei minkään tyhmältä näyttämisen takia, vaan siksi että varmasti joku häiden jälkeinen masennus niin kuin joku jo mainitsikin on ihan oikeasti olemassa oleva Juttu.

Ja varmaan sen miehenkin kanssa voisi asiasta keskustella?[/QUOTE]

Mies ihmettelee miksen halua häntä lähelle ja valittaa laihtumisesta.
Puhumisesta ei tule mitään.

[QUOTE="Minttu";29570302]Kolmen vuoden seurustelusuhde takana kunnes naimisiin. Muutin kahden viikon tuntemisen jälkeen miehen taloon, joten olemme asuneet yhdessä. Isot häät oli ja tajusin kaveruuden hääaamuna. Mies on liian häilyvä.[/QUOTE]

Eli olet elänyt tuota samaa elämää jo kolmen vuoden ajan mutta hääaamuna tajusit että olette vain kavereita? En oikeasti käsitä.

[QUOTE="Minttu";29570386]Mies ihmettelee miksen halua häntä lähelle ja valittaa laihtumisesta.
Puhumisesta ei tule mitään.[/QUOTE]

Ihan selvä masennus tms. kriisi sulla. Kun on kauan valmistellut ja stressanutkin esim. juhlien onnistumista niin sen jälkeen voi iskeä tietynlainen tyhjyys. Ei kannata erota missään nimessä tilapäisen masiksen takia.

No niin, annat nyt vaan ajan kulua. Sun pitää keksiä itsellesi seuraava projekti, kun häät on nyt saatu suunniteltua ja vietettyä. Mutta älä heti ota projektiksi lapsen hankintaa, jos kerran et ole varma yhteisestä tulevaisuudestanne.

Mä oon samaa mieltä kuin muutkin, että nyt on menossa häitten jälkeinen lamaannus. Muistele syitä ja missä mielentilassa lupauduit naimisiin. Ehkä se hehku vielä löytyy.

Joskus ihmisillä on jotenkin epärealistiset odotukset avioliitolta. Eihän se arki mihinkään muutu, vaikka hulppeat juhlat onkin pidetty.

Mielestäni tuo ei ole mikään avioon astumisen jälkeinen lamaannus tai kriisi, vaan avioliittoa on käytetty paikkaamaan suhdetta.

Ei paikannut, nyt on ero mielen päällä.

Tiedän monia, jotka yrittävät paikata paskaa parisuhdetta joko a. naimisiinmenolla b. lapsella c. molemmilla. Sitten kun se ei tuokaan onnea itse parisuhteeseen, ollaan pulassa.

Yhteistyössä