onko tämä teistä moraalisesti ihan ok??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
sahan niitä haklea en mä sitä kiellä mutta se että tekee sen noin salaa ja kehuu aina mitne hänen mies tienaa niin että töitä ei tarvi tehdä ja mies kehuu miehelleni miten hän tienaa 5000e vähintään kuussa rahaa.

lue nyt näitä sun viestejä. Ok, et selvästi pidä häntä hyvänä ystävänä kun kirjoitat noin negatiiviseen sävyyn. Kun luen näitä sun viestejä ymmärrän hirveän hyvin tätä "ystävääsi", ettei ole viitsinyt sinulle kertoa hakeneensa tuota paikka.

mitne mun pitäs positiivisesti kertoa asioita hänestä jos hän on mieleni loukannut? no eipä ole ensimmäinen kerta kun kieroilee ja minun mieleni pahoittaa joten päätin että kolmatta kertaa ei enään tule kun hän sen tekee.

Olisiko ap:n ystävän siis pitänyt olla ottamatta työpaikkaa vastaan? vai mikä ihme tässä mättää? En ymmärrä mistä ap on loukkaantunut, on niin sekavaa tekstiä...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ap, mistä tiesit ystäväsi saaneen sen paikan?

mulle tuli postissa sellanen kirje että olet hakenut työpaikkaa aj siinä sittne oli niidne nimet ketkä oli paikan saanut. ja siitä sitten näin kaverini nimen.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Olisiko ap:n ystävän siis pitänyt olla ottamatta työpaikkaa vastaan? vai mikä ihme tässä mättää? En ymmärrä mistä ap on loukkaantunut, on niin sekavaa tekstiä...

ei todellakaan!! kiva kun sai paikan jos se rahatilanne ei oikeesti olekkaan se 5000e kuussa käteen. ihan ok että haki ja sai paikan mutta miksi kieroilee ja tekee sen seläntakana!!!

Siis, mä en nyt oikeasti käsitä, mitä ystävä varsinaisesti teki väärin. No ehkä tommonen ihme dramatisointi, ettei haluais tollasta työtä tms. ja sitten salassa hakee paikkaa, mutta ei hän mun mielestä ole velvoitettu kertomaan jos hakee jotain työtä, vaikka tietää, että olet hakenut samaa. Ja on mun mielestä myös täysin oikeutettu hakemaan työtä, vaikka kuin olisit jäämässä työttömäksi.

ei todellakaan!! kiva kun sai paikan jos se rahatilanne ei oikeesti olekkaan se 5000e kuussa käteen. ihan ok että haki ja sai paikan mutta miksi kieroilee ja tekee sen seläntakana!!!

Miten miehen tulot asiaan liittyy?

Ehkä kaverisi haluaa tekemistä, työn, tienata itse, vaikka mies tienaisi 50 000?

Niimpä. Ketjusta huomaa hyvin, ettei ystävä ole uskaltanut puhua, jos vaikka ei olisi tullut valituksi niin ois saanu kuitenkin vihat niskalleen. Sitä paitsi hänellä voi olla oikeitakin syitä hakeutua työelämään (vaikka noilla miehensä tuloilla tulisikin toimeen, mikä ilmeisesti kaivelee ap:ta kovasti) ja jos aavisti, et ap:n työttömyys ei ole sata varmaa niin en todellakaan ihmettele, ettei kertonut asiasta.

mietin ja pohdin mitä kaikkea hän minulle tässä onkaan viime aikoina valehdellut:( tiedä sitten sitäkään. no ainakin hyvin esitti sen että ai kamala mikä työ joo ei hän ei vois olla lastenkaa tekemisissä töissä ja muuta paskaa..kai mua vaan on niin helppoa kusettaa.

Alkuperäinen kirjoittaja kannanottaja:

Niimpä. Ketjusta huomaa hyvin, ettei ystävä ole uskaltanut puhua, jos vaikka ei olisi tullut valituksi niin ois saanu kuitenkin vihat niskalleen. Sitä paitsi hänellä voi olla oikeitakin syitä hakeutua työelämään (vaikka noilla miehensä tuloilla tulisikin toimeen, mikä ilmeisesti kaivelee ap:ta kovasti) ja jos aavisti, et ap:n työttömyys ei ole sata varmaa niin en todellakaan ihmettele, ettei kertonut asiasta.

joo olisin mä suuttunut silti vaikka ei paikkaa olisi saanutkaan!!a

Mitä jos oli hakenut paikkaa ennen sinua, eikä sitten uskaltanut kertoa? Vaikutat meinaan aika ärtsyltä, ei pahalla :)

no ehkä hän ei halunnut kertoo et hakee jos vaikka ei ois päässytkään siihen työhön. ei se nyt ole seläntakana tekemistä jos ei kerro ihan kaikkea - ystävällekään.
vai meinasitko jotenkin, että ihan sulle piruillakseen haki koko paikkaa ?

että ainoa joka tässä puhuu nyt paskaa ja on paskamainen kaveri on ap. Lisäksi on varmaan kännissä koska kirjoittaa niin sekavasti ja tekee kamalia kirjoitusvirheitä. Ja mitä väliä mitä se mies tienaa 2000-luvun suomessa on erittäin ok jos nainenkin haluaa tienata ja käydä töissä vaikka mies olisi mikä yritysjohtaja. Ap vaikuttaa ihan moukalta.

käsitän hyvinkin ap:ta että on loukatuksi tullut olo. jos kaveri salailee ja hakee paikkaa jota ensin itse haukkuu eikä edes kerro siitä mitään.salassako kaveri ajatteli töitä tehdä niin että ap ei tiedä.

Ap, mistä tiesit ystäväsi saaneen sen paikan?

mulle tuli postissa sellanen kirje että olet hakenut työpaikkaa aj siinä sittne oli niidne nimet ketkä oli paikan saanut. ja siitä sitten näin kaverini nimen.

En usko että muiden hakijoiden nimiä paljastetaan hylätyille hakijoille. Itse olen saanut kirjeen jossa ilmoitetaan valinta suoritetuksi ja pahoitellaan että tällä kertaa valinta ei kohdistunut sinuun...

Näin ollen epäilen ap:tä provoksi =)

tässä todella näkee sen että ketkä on oikeita ystäviä!! jos minulla olisi ystävä joka kertoo että ahdistaa kun työt ovat loppumassa ja senjälkeen kertoo löytäneensä työpaikan jota hakee niin pieneen mieleenkään ei tulisi hakea samaa työtä salaa toiselta. olisin sanonut että sopiiko jos minäkin haen.
ehkä tällä kaverillani on sitten liikaa kavereita kun moisiin tekoihin on varaa. minusta on ystävää turhaa enään saada.

Miksi pitäisi kysyä joltain lupaa hakea työpaikkaa joka kuitenkin kait avoimesti haettavissa?? En ymmärrä. Paikan saa sitten se jonka työnantaja tuntee parhaaksi siihen paikkaan.
En kyllä ihan ymmärrä tuota työpaikan haun salailuakaan.....Mutta kai mun ei tartte ihan kaikkea ymmärtääkään... :)

että ainoa joka tässä puhuu nyt paskaa ja on paskamainen kaveri on ap. Lisäksi on varmaan kännissä koska kirjoittaa niin sekavasti ja tekee kamalia kirjoitusvirheitä. Ja mitä väliä mitä se mies tienaa 2000-luvun suomessa on erittäin ok jos nainenkin haluaa tienata ja käydä töissä vaikka mies olisi mikä yritysjohtaja. Ap vaikuttaa ihan moukalta.

taidat olla itse sinä siellä kirjoitamassa:)

On outo tyyppi, jos alkaa haukkumaan työtä, jota on hakenut ja johon tulee valituksi. Jos oikeasti inhoaa työtä, niin luulisi sen tulleen hakutilanteessa ilmi. Hyvä valehtemaan, arvaan.

En usko että muiden hakijoiden nimiä paljastetaan hylätyille hakijoille. Itse olen saanut kirjeen jossa ilmoitetaan valinta suoritetuksi ja pahoitellaan että tällä kertaa valinta ei kohdistunut sinuun...

Näin ollen epäilen ap:tä provoksi =)

Valituksi tulleen nimi ja koulutus kerrotaan kyllä usein. Tyyliin "valituksi tulivat sosionomi Maija Meikäläinen sekä lastenohjaaja Tiina Tavis".

kyllä moni työpaikka ilmoittaa hakijoille ne valitut. ja joku kirjoitti että salassako meinasi työtä tehdä sitä minäkin tässä pohdin että meinasiko aina salaa olla töissä kun kerta sanoi että ei uskaltanut kertoa.

Yhteistyössä