Onko tämä teidän mielestänne reilu arvosana kurssista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysymys

Vieras
Kurssissa oli kaksi tenttiä, toisesta sain arvosanaksi 4½ ja toisesta 3½. Lisäksi oli kolme harjoitustehtävää, jotka vaikuttivat arvosanaan. Jokaisen palautin ajoissa, palautetta niistä ei ole saatu lainkaan mutta tiedän tehneeni jokaisen erittäin hyvin.

Sain kurssista arvosanaksi 3. Minusta tuo ei ole kyllä ihan oikeudenmukainen arvostelu :( Ilmeisesti syynä arvosanaan se, että menin esittämään ääneen kritiikkiä opetukseen liittyvistä asioista :(

No kuulostaahan toi kyllä vähän alakanttiin vedetyltä. Kysy opettajalta mitkä arvosanat ja millä perusteella oot saanut niistä arvioitavista tehtävistä. Jos niissä on kuitenkin joku mennyt tosi pieleen ja laskenut numeroa. Jos ei, niin sitten pyydät opettajaa selittämään muuten millä perusteella on antanut arvosanan.

Ottaisin asian ensiksi puheeksi opettajan kanssa ja vaatisin saada nähdä palautteen tehtävistä ja muutenkin perusteluita arvosanalle. Jos se ei tyydyttäisi, menisin esim. yliopettajan tms. puheille.

Oikeasti ne arvosanat eivät niin tärkeitä ole, mutta epäoikeudenmukaisuutta en siedä.

Itse sain kaikista kursseista 4-5 paitsi yhdestä 1, opettaja ei tykännyt minusta lainkaan koska kyseenalaistin häntä ja hän jopa suoraan valehteli ja sen osoitettuani hän kieltäytyi keskustelemasta asiasta kanssani. Yllättäen tästä kurssista tuli 1. Tiedän muita töitä siltä kurssilta ja tiedän todellakin että mun työni oli parempi niitä huomattavasti!

Jos ne tehtävät on mennyt sittenkin huonommin kuin oletit? Oliko kurssillä läsnäolo pakko? Jos oli niin paljonko olit pois? meillä Amkssa kurssilla jossa on lähnäolo pakko, on oltava 80% paikalla muuten laskee numero.

Olen lähettänyt opettajalle viestin, enkä ole saanut vastausta. Läsnäolo luennoilla täyttyy myös, eli arvosanaa ei ole sen vuoksi laskettu.

Harjoitustehtävistä kaksi oli laskennallisia, ja tiedän että ne olivat oikein laskettu. Kolmas tehtävä oli essee, ja voin kyllä ihan rehellisesti sanoa ettei siinä ole mitään sellaista mikä voisi arvosanaa laskea.

Opettajalla on kyllä epäreilun arvostelijan maine, eli esimerkiksi eri mieltä oleminen kostetaan kyllä. En ole siellä siis mitään riitaa ollut haastamassa, mutta tuonut pari kertaa esille asioita jotka liittyivät oleellisesti kurssiin.

Taidan kysyä suoraan opinto-ohjaajan mielipidettä. Niin ja amk siis kyseessä.

Jos ne tehtävät on mennyt sittenkin huonommin kuin oletit? Oliko kurssillä läsnäolo pakko? Jos oli niin paljonko olit pois? meillä Amkssa kurssilla jossa on lähnäolo pakko, on oltava 80% paikalla muuten laskee numero.

Ei, tiedän että ne kaksi laskennallista tehtävää on menneet oikein, minulla oli niistä kopiot ja eräs tuttu ammattilainen katsoi niitä kun asiaa mietin, tarkasti ne siis myöhemmin. Ja tiedän, että se esseetehtävä ei mennyt huonosti. Läsnäoloprosentti täyttyy myös.

[QUOTE="alkup";26371980]
Taidan kysyä suoraan opinto-ohjaajan mielipidettä. Niin ja amk siis kyseessä.[/QUOTE]

hyvä, uskoisin, että AMKssakin opettajalla on ihan velvollisuuskin kysyttäessä perustella antamansa arvosana.

hyvä, uskoisin, että AMKssakin opettajalla on ihan velvollisuuskin kysyttäessä perustella antamansa arvosana.

Joo, viestiä tosiaan oon jo laittanut kun luennot on loppuneet jo huhtikuun lopussa niin koululla ope ei enää ole. Ei ole kuitenkaan viestiinkään vastannut. Ja on hankalan opettajan maineessa, sellainen vanha jäärä joka oli viimeistä vuotta vissiin jo.

Ei kolmonen minua haittais, jos tuntuis että sen olen ansainnut :/ Tunneillakin olen osallistunut enemmän kuin suurin osa ryhmästä.

[QUOTE="alkup";26372142]Joo, viestiä tosiaan oon jo laittanut kun luennot on loppuneet jo huhtikuun lopussa niin koululla ope ei enää ole. Ei ole kuitenkaan viestiinkään vastannut. Ja on hankalan opettajan maineessa, sellainen vanha jäärä joka oli viimeistä vuotta vissiin jo.

Ei kolmonen minua haittais, jos tuntuis että sen olen ansainnut :/ Tunneillakin olen osallistunut enemmän kuin suurin osa ryhmästä.[/QUOTE]
se kun ei aina riitä että osaa teoriassa asiat, ne pitää osata soveltaa myös käytäntöön. jos tätä tito aei oel se voi lakse anumeroa. se että sä osaat kokeessa ei ain merkistse kaikea. koska ulkoa voi opetella asiat ja unohtaa täysin sen jälkeen.

se kun ei aina riitä että osaa teoriassa asiat, ne pitää osata soveltaa myös käytäntöön. jos tätä tito aei oel se voi lakse anumeroa. se että sä osaat kokeessa ei ain merkistse kaikea. koska ulkoa voi opetella asiat ja unohtaa täysin sen jälkeen.

Mulla on työkokemusta alalta paljon, joten käytäntö on tullut jo ihan tutuksi... ja jos tuo olisi peruste laskea arvosanaa (eihän tunnilla edes näy kuinka asioita osaa soveltaa, muuten kuin tentissä...) niin siellä olisi koko muullakin luokalla pitänyt näkyä arvosanoissa.

Yhteistyössä