Onko tämä teidän mielestä työpaikkasyrjimistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yks vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yks vaan

Vieras
Minulla on määräaikainen työsopimus ja työtuntimäärää ei ole määritelty työsopimuksessa. Työtunteja minulla on kuitenkin ollut kuitenkin n.90h/kk. Nyt sitten olen ollut kaksi viikkoa sairaslomalla, kun minulla verensokerit ovat olleet liian matalat. (Raskaudesta johtuen) Olen aivan alussa raskaana. Nyt sitten pomo ei ollut laittanut minulle yhtään työtunteja seuraavaan työvuorolistaan ja oli jopa poistanut minut työvuorolistalta kokonaan. Pomo ei tiedä vielä raskaudestani, joten raskaudesta tämä ei johdu.

Jos työsopimuksessa ei ole mainittu vähimmäistuntimäärää, olet ns. tarvittaessa kutsuttava työntekijä. Tietenkään se ei silloin ole syrjimistä. Jos lisäksi olet ollut sairauslomalla, niin terveitä kutsutaan mieluummin töihin. Mitään velvoitetta työnantajalla ei ole tarjota juuri sinulle yhtään tuntia, jos tarvetta ei ole tai työnantajalla on muitakin vastaavalla sopimuksella olevia.

Alkuperäinen kirjoittaja vierastaja:
Eikös tuo ole ihan normaali käytäntö, varsinkin jos et ole mitään ilmoittanut että kauanko saikku vielä mahdollisesti jatkuu.

Olen vienyt sairaslomatodistuksen töihin,josta selvisi koska sairasloma loppuu..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Eikös tuo ole ihan normaali käytäntö, varsinkin jos et ole mitään ilmoittanut että kauanko saikku vielä mahdollisesti jatkuu.

Olen vienyt sairaslomatodistuksen töihin,josta selvisi koska sairasloma loppuu..

Ei ole sama asia viedä lappua ja sanoa mahdollisesti koska päättyy. Kerrallako sait 2 viikkoa? Harvemmin tuommoinen kertalaakista saatu 2 viikkoinen jää siihen 2 viikkoiseen. Pomosi tietää sen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ei ole sama asia viedä lappua ja sanoa mahdollisesti koska päättyy. Kerrallako sait 2 viikkoa? Harvemmin tuommoinen kertalaakista saatu 2 viikkoinen jää siihen 2 viikkoiseen. Pomosi tietää sen.

Kerralla sain 2 viikkoa sairaslomaa, koska jouduin/joudun seurailemaan verensokereita hyvin tarkasti ja pitämään ruokapäiväkirjaa jne.. Töissä tämä ei olisi ollut mahdollista, koska en pakosti ehdi työvuoron aikana edes pitämään kunnon ruokatuntia ja verensokerit laskevat minulla nyt todella matalalle. Joten minun on pakko syödä heti, kun alkaa tuntumaan,että sokerit ovat matalalla

Työnantaja ei laita sinua työvuorolistalle ennenkuin on varmempaa, että olet jatkuvasti työkykyinen. Jos on muita tarvittaessa kutsuttavia, niin tietenkin laittaa ne varmemmin vuoroon tulevat listalle. Ei tarvitse sitten kutsua taas uusia ihmisiä töihin ja muutella työvuoroja. Paljonko määräaikaista sopimusta on jäljellä?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Työnantaja ei laita sinua työvuorolistalle ennenkuin on varmempaa, että olet jatkuvasti työkykyinen. Jos on muita tarvittaessa kutsuttavia, niin tietenkin laittaa ne varmemmin vuoroon tulevat listalle. Ei tarvitse sitten kutsua taas uusia ihmisiä töihin ja muutella työvuoroja. Paljonko määräaikaista sopimusta on jäljellä?[/quot

Ei enää montaa kuukautta ole jäljellä. Ja siis en ole mitenkään tehnyt vaan mitään sairaslomiensijaisuuksia vaan ihan normaalisti minulla on ollut tunteja kuin muillakin työntekijöillä. Tuntuu vaan niin pahalta tällä hetkellä, kun yhtäkkiä ei olekaan työvuoroja ollenkaan ja parisen vuotta olen samassa paikassa ollut ja töitä on kyllä aina riittänyt..

Yhteistyössä