onko tämä reilua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja a...p
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

a...p

Vieras
Minulla on 2vk ikäinen tyttövauva ja ystävälläni 2kk ikäinen.
Torstaina ystäväni oli meillä, ja kysin häneltä onko tytön nimi jo päätetty.
Hän vastasi, että ei vielä.
Sitten hän kysyi olemmeko me päättäneet meidän tytön nimen.
Vastasin, että olemme.
Hän kysyi nimeä, johon vastasin, että Amanda Karoliina.
Eilen ystävän tytön ristiäisissä heidän tyttö sai nimekseen Amanda Katariina.
Oliko oikeutettua "varastaa" meidän tytöltä kaunis nimi?
Ja minkä me nyt laitamme tytön nimeksi?
Auttakaa!!!!!!

[QUOTE="vieras";26391885]Ei kyllä ole mielestäni kaunis nimi.[/QUOTE]

Joo, olisi pitänyt laittaa, että "meidän mielestä kaunis nimi".
Mutta pointti ei ollut siinä nimen kauneusasteessa.
T.ap

Annatte lapsellenne sen nimen, minkä olitte ajatelleetkin antaa. Mä en tossa tilanteessa välittäisi pätkääkään siitä, että kaveri on mennyt antamaan saman etunimen.

Peesaan tätä.
Eikä siis tietenkään ollut reilua, mautonta toimintaa ystävältäsi. Toisaalta Amanda on sen verran yleinen nimi, että varmaan tulee vastaan monia samannimisiä. Siksikään en jättäisi tuota omalle lapselle antamatta, jos kyseisen nimen hälle tosissani olisin halunnut antaa.

Mun serkku alkoi mulle valittaa, että ollaan varastettu heidän nimi.
heillä on kaksi lasta jotka alkaa v kirjaimella, kolmennenkin piti sit alkaa.
Meidän lapsi on syntynyt 5-vuotta aikaisemmin kun heidän tyttö. Mulle hän alkoi urputtaa, että varastin heidän nimensä.
JA siis meillä ei ole IKINÄ ollut ouhetta nimistä. Ja olemme muutenkin vähän tekemisissä...

Aika ilkeästi teki kaverisi. Ystäväksi tuollaista ei tarvitse kutsua enää.. ;)

Mutta.. huokaise helpotuksesta, ei se nimi nyt niiiiiin nätti ollut. Ja hei, meille tulee seuraavan koiran nimeksi "amanda *" joten eipähän ole nyt sun lapsen nimi sitten taas eräällä koirallakin. :D

Aika outoa toimintaa "ystävältä". Meillä on ollut tapana, että nimen paljastaa vasta pappi ristiäisissä, joten kaikki sukulaiset ja ystävät kuulee sen ensi kerran vasta silloin. Eipä ole tullut tuollaisia tilanteita.

Amanda on yleinen nimi, kaimoja tulee varmasti vastaan joka tapauksessa. Antaisin lapselle sen nimen minkä haluan, viis siitä onko jollain kaverilla saman niminen lapsi.

Ei nimiä voi varata yksinoikeudella itselleen. Ei mitään nimiä, mutta kaikkein vähiten yleisiä kalenterissakin olevia nimiä.

• Tykkää
Reactions: Bonaire
meillä kävi niin, että serkun tytön ristiäiset oli kolme viikkoa ennen meidän tytön ristiäisiä ja tytöt saivat melkein saman nimen, toisella vaan yksi kirjain enemmän nimessä,mutta lausuttaessa kuulostaa nimet samalta eikä kenellekkään tullut traumoja asiasta, vaikka etukäteen ei ollut asia tiedossa.

Mä vähän luulen, että tossa tilanteessa olisi ihan sama mitä tämän kaverin vauvan nimi on, koska en välittäisi enään olla kovin läheisissä väleissä ihmisen kanssa, joka ei saa suutaan auki, jos ovat samaa nimeä ajatelleet. Kaverisuhteet pitäisi olla molemminpuolisia ja kaverin pitäisi uskaltaa puhua minulle, eikä antaa samaa nimeä seläntakana.

Amanda on yleinen nimi, kaimoja tulee varmasti vastaan joka tapauksessa. Antaisin lapselle sen nimen minkä haluan, viis siitä onko jollain kaverilla saman niminen lapsi.

Ei nimiä voi varata yksinoikeudella itselleen. Ei mitään nimiä, mutta kaikkein vähiten yleisiä kalenterissakin olevia nimiä.

Mun mielestä ongelma ei ole se, että kaveri oli ajatellut samaa nimeä vaan se, ettei saanut suutaan auki, kun ap itse kertoi tulevasta tyttärensä nimestä.

Mitä väliä sillä on vaikka oli viis saman nimistä? Annatte sen nimen minkä olette suunnitellet. Miten nimen voi muka varastaa? :O Eihän mikään nimi ole kenenkään yksityisomaisuutta.

Mun mielestä ongelma ei ole se, että kaveri oli ajatellut samaa nimeä vaan se, ettei saanut suutaan auki, kun ap itse kertoi tulevasta tyttärensä nimestä.

Kaikki eivät halua sanoa nimeä ennen ristiäisiä. Vaikka se olisi päätettykin.

Me olemme kutsuneet kahta nuorinta oikealla nimellä heti syntymän jälkeen ja silti porukka kyselee ristiäiset jälkeen mikä tuli nimeksi.

Amanda on nätti nimi, mutta oletteko varmoja, että pidätte Manta-lempinimestä?

Puhuttiin joskus eksän kanssa lapsien nimistä ja tykästyimme molemmat yhteen nimiyhdistelmään "se tulee meidän vauvalle". No vauvaa ei meille tullut vaan hänelle ja uudelle tyttöystävälleen ja tietenkin se sama nimi. Oli vähän outoa :)

Kysyppä ystävältäsi miksi hän valitsi sen nimen.

Tuota nimen varastelua on ollut aina. Anoppi on kertonut miten heidän lähipiirissään toimittiin just tuolla tavoin. Ikävä kyllä ensin nimen keksinyt ei sitten viitsinyt laittaa lapselleen aikomaansa nimeä kun 'ystävä' sen nappasi nopeammin. Noissa tapauksissa pitäisi vaan jättää omaan arvoonsa muiden typeryys ja toimia oman suunnitelman mukaan.

Ei kannata kertoa nimeä ennen ristiäisiä kellekään, niin välttyy tollaselta. Annatte vaan teidän tytölle nimen mitä ootte suunnitellutkin. Voihan tytöille sitäpaitsi tulla aivan erilaiset lempinimet, esim. toinen on Ama ja toinen Manta.

Yhteistyössä