Onko tämä normaali käytäntö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kaunis Aamu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kaunis Aamu

Jäsen
13.07.2005
279
0
16
Minulla on kaikki ok. Ovulaatiot, hormoonit ym. kohdallaan. Miehen siemenneste ok.
Lääkäri määräsi clomit ja inseminaation. Minua vain ihmetyttää miksi inseminaatio. Tai no oikeastaan, jos vikaa ei löydy niin kai se niin on tehtävä.

Mutta määrätäänkö clomeja jos kaikki ovuloinnissa pitäisi olla ok?

Ja ilman tuota inssiä ja seurantaa en saa niitä syödä. Antoi reseptin mutta vasta elokuussa aloitetaan inssin kanssa.

Hei Kaunis Aamu,

Yleensä aloitetaan clomeilla ja niitä määrätään vaikka ovulointi ok. Kolmen kuukauden kuuri oli minullakin alussa ja niitä ei saa käyttää ilman seurantaa (ettei tule moniraskauksia).

Inssi on sitten yleensä se seuraava hoitomuoto. Sillä ei välttämättä tarvitse aloittaa esim. meillä myös selittämätön lapsettomuus ja lääkäri yksityisellä ehdotti heti aloittamaan koeputkihedelmöityksellä. Koska mitään vikaa ei ole, hänen mielestään jokainen yrityskerta on tavallaan koti-inseminaatio ja nehän eivät olleet useaan vuoteen onnistuneet. Ikä (36v) oli yksi syy, miksi ei haluttu "tuhlata aikaa" inseminaatioihin. Ja hyvä niin, koska tällä rajummalla keinollakaan ei ota onnistuakseen...

Toivottavasti onnistutte clomeilla eikä teidän tarvitse miettiä näitä jatkohoitoja!

Meillä lapsettomuutta nyt takana 1v8kk. Tutkimuksissa kaikki on ok, eli miehen sperma, minun hormonit, ovulointi, kierto ja "putketkin" on normaalisti auki. Eli kaiken pitäis olla kunnossa, muttei vaan tärppää :'(
Sain heti eka käynnillä clomi-reseptin mukaan, ja kerkesin yhden kuurin syömään, tuloksetta. Rakkuloita meinas kasvaa ihan urakalla ja jouduin käymään ultrassa sen taatta kolme kertaa. Oli sit lääkärin kaa puhetta että, en syö clomeja vasta kuin inssikierrossa, kun vehkeet toimii ilman sitäkin. Viime kierrossa en päässy inssiin töitten takia eli en syöny clomeja, mutta nyt sitten taas aloitin kuurin. Ja inssiin aion mennä, jos aikataulu vaan on mun puolella.
Eli ihan normaalilta käytännöltä kuullostaa. Kauanko tellä on lapsettomuutta takana?

En suosittele syömään clomeja kuin yhden kierron ajan kerrallaan. Limakalvo ohenee kohdussa merkittävästi ja senkin takia voi jäädä tärppäämättä.
Tosin minä en ole lääkäri ja luulisin noiden ohenemisien olevan yksilöllistä.
Mulla siis oheni merkittävästi jo kahden kierron käytön aikana. :kieh:

Joo ja minulla, clomeja syöneellä, kp 12 limis 17mm.
Se on kai jo turhan paksu. Lääkäri totesi ettei sille mitään voi tehdä, ei siis kirjoittanut clomeja...

Mä pelkään tota limiksen ohentumista, koska olen syönyt Clomeja jo 5 kiertoa peräkkäin. Ekoissa kierroissa ultrattiin ja silloin limis kyllä ok, mutta nyt ei ole enää ultrattu. Mutta eikö kuukautisvuodon perusteella pysty sanomaan jotain limakalvosta, eli jos vuoto on edelleen suht runsasta niin voi olettaa että limis on ok? Joku on muistaakseni joskus kirjoittanut, että jos menkat muuttuu niukoiksi niin silloin limis on luultavasti ohentunut...

Yhteistyössä