Onko tämä mieheltä liikaa vaadittu??Ihan paskalta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(

Vieras
tuntuu, kun olen masentunut 4kk tytön äiti. välillä tuntuu todella pahalta ja voimat on vähissä. mieheni on lomautettu joten molemmat ollaan kotona. silti
- minä teen kaikki kotityöt
- mieheni joka viikko tekee kaikkea mukavaa yksin, on kokonaisia päiviä/öitäkin pois

nyt kun sitten eilen pyysin että ottaisiko hän vauvan mukaan muutamaksi tunniksi kaverinsa luo tai lähtisi käymään mummolassa vauvan kanssa, että minä saan levätä ja olla hetken rauhassa, niin hänelle se ei käynyt. on hyvä hoitamaan muuten vauvaa, ja vauva on osittaisimetyksellä, joten siitä ei ole kiinni.

ei käy ei, ja minua hän lähinnä vielä nälvii muutenkin. esimerkiksi kerroin että jalat tuli kipeäksi, kun kävelin upottavassa lumihangessa ja siihen mieheni "hyi helvetti, sä oot ihan rapakunnossa, ei sulla oo ees mitään lihaksia" jne... ja kaikkea muuta tällaista on.

ONKO LIIKAA PYYDETTY ETTÄ MASENTUNUT JA VÄSYNYT ÄITI SAA PARI TUNTIA OLLA RAUHASSA? Vointini on sen verran huono että en halua lähteä ihmisten ilmoille, vaan haluaisin olla kotona edes sen pari tuntia ilman että täytyy olla jossain valmiudessa .

Vakavasti mietin että eroan joskus tuosta miehestä, vaikka hän on muuten "kunnollinen" niin silti hän kohtelee minua usein huonosti ja epäempaattisesti :( .

Onko miehesi aina ollut tuollainen vai muuttunut nyt vasta? Onhan mahdollista, että hän on väsynyt vauvan valvotuksiin yms. ja osittain masentunut koska on lomautettuna. Nämä eivät silti tietenkään ole oikeutuksia huonoon käytökseen sinua kohtaan!

Tosiaan, näytä tämä miehellesi. Sitten menette perheneuvolaan hoitamaan suhteen kuntoon tai muuten eroatte, sinun ei tuollaista tarvitse sietää! Ja tällöin miehellesi tulisi välttämättä lapsenhoitoa, kun tapaisi lasta säännöllisesti ilman sinua...

Onnea vauvasta :hug: . Olen pahoillani, että miehesi käytös on noin lapsellista. Olisko tullut yht'äkkiä joku isyyskriisi. Olet varmaan kertonut hänelle silmästä silmään miten pahalta tuo tuntuu. Neuvolassa voi varmaan myös puhua tilanteesta. Onko sinulla joitain läheisiä tai ystäviä, jotka vois vähän helppiä ja joiden kanssa voisit jutella, kun miehesi on poissa kotoa. Ethän sinä yksin voi kaikkea jaksaa hoitaa. Olet varmaan myös hakenut jonkinlaista apua masennukseesi. Kaikkea hyvää ja tsemppiä sinulle. Toivotaan, että miehesikin vielä huomaa sinun ja vauvan arvon. :hug: :heart:

En tiedä onko isyyskriisi, ei mies ennen tuollainen ollut, vaan paljon mukavampi ja kohteliaampi. Parisuhdeterapiaan tms. hän tuskin suostuu. Inhottaa lähinnä kun hän kohtelee mua kuin ei rakastaisi enää lainkaan :(

Yhteistyössä