onko tämä mese virus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
monilta meselistalla olevilta on tullut sähköpostia mulle, joissa on linkki ja sanoo että sen linkin kautta voi tarkistaa ketkä ovat sinut mesessä estäneet. tuntuu kummalle,onko tämä virus? en ole linkkiä avannut.

Mulla tuli tuo joskus puol vuotta sitte. Se on semmonen virus, että se sitte lähettelee tuota samaa linkkiä kaikille sinun osoiteluettolossa oleville. En jääny ottaan selvää mitä muuta se teki. Tietokoneiden parissa työskentelevät kaverini nousivat takajaloilleen. :whistle: Menin ohjelmatiedostoihin ja poistin sen...

Sitttemmin en ole avannut mesessä mitään linkkejä, mistä kaveri ei selitä mikä se on tai näkee että se on olevinaan joku tuommonen hölmö tai hymiöpaikka. Kerran latasin joltaki hymiösivultaki hymiöitä ja sitte ku lähettelin kavereille niin niillä näky vaan se nettiosoite. Toinen datakaveri oli että ei siinä mitään, toinen oli ihan vauhkona, että hän ei halua minun kans mesessä jutella ennen ku poistan sen. :whistle:

Menin sen avaamaan ja laitoin tunnuksen ja salasanan, mutta kun se alko "skannaamaan" tai tarkastamaan tietoja en odottanut loppuun vaan suljin selaimen. Onko nyt lähetelly kaikille osotelistassa oleville?

Se ei lataa koneelle mitään, se enemmänkin kerää osoitteita messenger käyttäjiltä. Eli käytännössä se linkin avaaminen ei lataa mitään koneelle, eikä se että laittaa niihin tietoihin mese osoitteen ja salasanan vaan se, kun jotkut vähän tietämättömämmät laittaa niihin ne tiedot niin se "varastaa" kaikki kontaktit listasta ja lähettää sitä itse linkkiään ja joitain muita linkkejä jotka todennäköisesti sisältävät viruksia/tietojenkalasteluohjelmia.

Eli älkää klikatko mitään, jotka ovat rakenteeltaan tämmöisiä vaikka tulevat tutuilta:

Tarkista estäneet

www.enstaneette.com

ja:

hi

please download it.

www.cashbonustoday.com
.
Tuo jälkimmäinen saattaa jo sisältää viruksen!!!

Onkohan se nyt lähetellyt mun nimissä tuota linkkiä osotelistassa oleville kun laitoin tietoni siihen ja klikkasin. En tosin antanut pyöriä kovin kauaa kun suljin selaimen. Kuinkahan nopeesti se ne tiedot saa?

Hotmail tilien salasanojen vaihto onnistuu vaikka siten että klikkaa tuosta windows live messenger kuvaketta oikealla hiiren näppäimellä, sitten klikkaa sählöpostin saapuneet kansiota jolloin selain aukenee ja hotmailin sähköposti tulee näkyviin. Sieltä asetukset, lisä-asetukset ja henkilökohtaiset asetukset tai jotain vastaavaa ja kyllä se sieltä jostain saa sitten vaihdettua.

Ne tosiaan "varastaa" sen messenger tilin, jolloin ne kirjautuvat sisään ja lähettävät noita linkkejä ja sitten poistuvat mesestä. Mulle tuli kans parilta kaverilta sillä tavalla viestillä noita linkkejä.

Tuli mieleen että kun nuo varastetut tunnukset kirjautuvat sitten koneelle lähettääkseen tuota viestiä niin tänään olen ainakin huomannut että "kirjautuvat" ilman viestitekstiä, joka heillä normisti on nimen alla ja ilman kuvaa.. Ja kun itse oikeasti tulevat koneelle on heillä nuo näkyvissä..
a015.gif

Mitä jos on kirjautunut tuonne ja nyt olen vaihtanut salasanan. Mesessä olen ollut online koko illan eikä kone ole ilmoittanut kenenkään yrittävän kirjautuvan muualta sisälle. Eivätkö siis ole ehtineet mitään tehdä?

Joo kaverini nyt selittää ettei avannut sitä vaikka ei edes ollut koneella ja viesti tuli..
Oliskohan jo levinnyt koneeseensa?
Itse en sitä avannut, koska menin meseen ja kaksi oli kähettänyt JUURI saman viestin..
Epäilyksiä.

Alkuperäinen kirjoittaja pena:
eli onko tohon tiedettävästi toimivaa ratkaisua?itse yritin vaihtaa salista mutta kaverit sanovat että meseni lähettää yhä tätä kyseistä viestiä -.-

pitäiskö se höpöohjelma yrittää eka löytää koneelta ja poistaa, voiko se muuten onkia sen uudenkin salasanan tietoonsa?

Sieltä latautuu koneelle vakoiluohjelmia. Itse avasin kyseisen viestin ja juuri poistin 4 ohjelmaa. Mese oli lähetellyt omiaan vaikka mulla oli kone kiinni. Eli sitä viestiä missä saa tarkastettua kuka on sinut estänyt/kenet sinä olet estänyt, EI KANNATA AVATA!!! Se lista ei myöskään pidä paikkaansa....

Yhteistyössä