Onko tämä masennusta vai tympäisee vain. Normaaliakin ehkä ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alku ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

alku ?

Vieras
Eilen, kun mulla vihdoin oli oma ilta ( lapsi isällään ) en tehnyt yhtään mitään. Istuin tuolissa ja tuijotin eteeni. No en koko iltaa...
Oikein kuulostelin itseäni mitä HALUAISIN tehdä mutta en keksinyt mitään.
Ei väsyttänyt, mutta olo oli omituisen passiivinen...melkeinpä hyvä.

Olen aina olluta aika puuhakas. Pidän kodin siistinä, hoidan yksin lapsen, laitan aina kotiruokaa, hoidan palkkatyöni pitkine matkoineen, pihahommat...
Kun vapaa-aikaa on pyrin liikkumaan.
Tämän kevään projektin piti olla laihdutus+liikunta...en ole tehnyt asialle mitään.
Paha mieli saamattomuudesta. Mutta nyt on vain sellainen aika että "olen vaan". Pelottaa, onko tämä vaihe vai alanko luisua jonnekin masennukseen.
Osaan iloita ja olla pienestä kiitollinen. Elämäniloa ja uskoa löytyy, puhtia ei.

Tuskinpa tuon kertomuksen perusteella sua masentuneeksi diagnoisin. Äläkä itsekään sitä tee. Eihän masentuneella yleensä ole elämäniloa tai uskoa. Sua vaivaa vaan laiskuus. Ja mitä sitten vaikka välillä vaan istuu ja on ja vaikka katselee? Ei mitään.

Jos tavallisesti käyt töissä, hoidat kodin ja lapsen, harrastat, teet pihatyöt... on kyllä aika normaalia välillä vähän väsähtää. Älä stressaa, vaan ota nyt vähän rauhallisemmin. Kyllä se into taas löytyy.

Soitin tässä päivänä muutamana isälleni. Kysyin mitä he tekevät ja iskä oli vaan, että "no jaa..." ja kysyin "olette vaan ja möllötätte?" johon iskä vastasi "noh, sen möllöttämisenkin kanssa on vähän niin ja näin..."

Miksei joskus voisi vain olla? Ei se ole merkki masennuksesta, että joskus kaiken riehumisen sijaan tahtookin vain olla paikoillaan.

Kiitos diagnooseista ! ehkä minussa asuu sisäinen suorittaja.
Mutta oli niin outoa kun tuntui tyhjältä ja "ei miltään". Eikä tuo olllut ensimmäinen kerta kun vaan olin ja möllötin tuijottaen seinää...ja analysoiden oloani.
Emmä tiiä. Ei ole vaan normi kevätpuhti päällä. Siitä syyllisyys.

Yhteistyössä