Onko tämä masennusta vai mitä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyt harmaana

Vieras
Itse vähättelen tietenkin asiaa, eihän tämä sitä ole, olen vain väsynyt. Fyysisesti väsyttää todella paljon, mitään en jaksa tehdä. En saa aikaiseksi lähteä edes lasten kanssa pihalle. Välillä menee paremmin, mutta sitten välillä tuntuu että pää leviää lopullisesti. Olen kiukkuinen, tiuskin lapsille ja pyydän anteeksi, omaatuntoa soimaa loppupäivän. Tuntuu ettei mies välitä ja epäilen hänestä kaikkea järjetöntä ja pahaa, ilman syytä. Lisäksi olen alkanut ns. inhoamaan ihmisiä. En ole juuri kenenkään kanssa tekemisissä enää, vaikka olen/olin sosiaalinen ihminen ja inhoan yksinoloa. Muiden seurassa on vaikeaa olla ja hermoilen. Keksin tejosyitä olla näkemättä ihmisiä ja ahdistaa kevääntulo, kun ilmat ovat ihania ja pitäisi mennä pihalle. Lasten takia tulee vielä pahempi olo, mutta kun en vaan jaksa tehdä mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aika vahvasti vaikuttais siltä.. Pitäiskö sun soittaa neuvolaan tai perheneuvolaan?

neuvolaan en halua, koska neuvolatätimme on ns. kokematon (vastavalmistunut), enkä ole saanut häneltä neuvoja tai apuja mihinkään asiaan tähän mennessä..

Kuulostaa niin tutulta. Vaatii aikamoisen ponnistuksen ja tahtojen taiston että mä jaksan johonkin ihmisten ilmoille lähtee. Itse asiassa tuttujen tapaaminen on vielä vaikeampaa kuin vähän vieraampien. Tutut ja sukulaiset näkevät miten olen muuttunut.

Soitta neuvolaan tai terveyskeskuksen lääkärille, tai työ terveyteen jos sen piiriin kuulut. Pyydä että pääset jonkun kanssa keskustelemaan tilanteestasi. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja no:
voitko palata töihin? alkaa harrastamaan kodin ulkoipuolella YKSIN jotain liikuntaa?

Kuopus on vasta 6kk, mutta olen hakenut kesätöihin. Mies jää lasten kanssa kesäksi kotiin. Mutta pelottaa että jos en jaksakaan olla töissä, jos olen liian väsynyt, että sekään ei auta...

jaksat. meikä kanssa ei oo kotimama tyyppiä ollenkaan, masentuisin ihan varmasti. liikunta on sellanen juttu, että siitä saa energiaa muihin hommiin, on kiva tulla urkasta kotio lasten luo.

Ennenkaikkea PIDÄ YHTEYTTÄ TUTTAVIISI, sitä kautta pääset irti masennuksesta vaikka nyt tuntuukin siltä että ei kiinnosta ketkään. Ystävät tukevat aivan varmasti!

Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
ei ne ystävät kaikkeen auta, enkä minä ainakaan häiritse toisia omilla murheillani.

Ystävät nimenomaan ovat tässä maailmassa se jotka auttavat jaksamaan, yksi asia!

kun on oikeasti masentunut ei niihin ystäviin jaksa ottaa yhteyttä ja jos ne soittaa sinulle nostat kyllä kulissit pystyyn että ei mulla mikään oo vialla

Vaikutut masentuneelta...soita paikkakuntasi ml:n neuvolaan ja pyydä apua, pelkkä jutteleminen ulkopuolisen kanssa voi auttaa. Lääkkeistäkin on apua ja muista,että kaikki on vapaaehtoista.

Ystävät on yksi hyvä asia ja vaikka minullakin niitä oli niin ei se estänyt masennuksen iskemistä.

Yhteistyössä