Onko tämä jotain rokkoa vai mitä... *kuva*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Porilainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kutisee hiukan. Tietoihin laitettiin huomautus allergiasta. Toivottavasti nyt ei sitten tule mitään hengitysoireita, kun mieskin lähti autolla töihin, niin ei päästä nopeesti lääkäriin, jos tuliskin sellanen tarve.

lanssilla sitten jos henkeä rupee ahistamaan

Alkuperäinen kirjoittaja On nokkosrokko 100%:
Tässä kuva meidän nokkosrokosta
35crec8.jpg

14iq3p4.jpg

Nää kuvat on siis mun nuorimmasta. Nyt olen kirjautunutkin. :)

Toivottavasti ap:n lapsella kaikki kunnossa. :hug:

Meillä on myös ollut urtikariaa parilla lapsella, kerran yhdistettiin lääkekuuriin. Ei tullut hengitysoireita. Pari kertaa toisella lapsella ollut ja aina on jäänyt arvoitukseksi se syy, mikä ihottuman on hänelle aiheuttanut. Me saatiin reseptillä antihistamiinia (toisella kerralla atarax'ia). En tiedä onko yhdistävä tekijä se, että näillä kahdella lapsella on atooppinen iho. Nähtävästi jotain allergiataipumusta on, mutta ei jääty kiinni mistään allergiatesteissä (ihotesti).

Ihottuma pysynyt ennallaan. Kiusaa hirveästi poikaa, kutisee ja ehkä polttelee, miten voisi auttaa?? Nyt viimein nukahti, toivottavasti nukkuu hyvin. Pari kertaa oli kylvyssä illan mittaan, tuntuu helpottavan hetkeksi. Perusrasvaa oon myös laittanut, mutta onko muita helpotuskeinoja? Antihistamiinia ei saatu =o/

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Miten kauan nokkosihottuma yleensä kestää??

Meillä kesti reilun viikon kun amoksilliini, jolle lapsi tuli allergiseksi ei ihan heti häviä kehosta ja saatiin kortisonitabletteja (Prednisolon) hoidoksi. Välillä urtikaria paheni ja välillä taas oli vähän parempana, eli kannattaa seurailla niitä oireita tarkkaan. Juuri kun luultiin että lapsi alkaa parantumaan niin seuraavassa hetkessä olikin huulet ja oikeastaan koko pää ihan turvoksissa, tuli kiire sairaalaan. :(

Sairaalassa annettiin valvonnan alla Ataraxia ja tuota meillä ei voi lapselle antaa ilman valvontaa kun ei sovi astmaatikolle.

Itselläni on nokkosrokko ja se on aika paha. Kun olin lääkärissä näytin kuvan olkapäästäni missä oli isoja paukamia hän sanoi -Se on nokkosrokkoa. Hän neuvoi allergia lääkkettä. En tiedä mistä johtuu, miksi minulla on niitä. Suosittelen käydä lääkärissä.

Yhteistyössä