Onko tämä infuenssaa vai lievempi tauti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miten alkoi?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miten alkoi?

Vieras
Millaisia teillä on ollut influenssan ensioireet? Tuliko kuume heti rytinällä päälle vai alkoiko oireilla ensin muulla tavalla?

Lapsella tuli kurkku kipeäksi, sattui myös keuhkoihin ulkona kävellessä ja yskittää. Niskassa kipua. Lämpöä 37 astetta.

Minulla särkee otsan kohdalta päätä, kuten se tekee aina, kun lämpö nousee 37 asteeseen. Lämpöä 37,1 astetta. Yskittää ja jotain tuntemuksia kurkussa. Yleisesti epämukava olo ja myös niskassa kipua.

Toisella lapsella myös lämpöä 37 astetta. Päässä jomottaa ja vatsa kipeä.

Voiko olla influenssassa tällaisia oireita vai onkohan tämä vain joku epämääräinen lievempi virustauti?

Meidän 5-henkinen perhe sairasti vastoittain influenssan ja kaikilla oli vähän erilaiset oireet.. Osalla alko kovalla, liki 40°C kuumeella, osalla oli vaan vähän lämpöä koko aikana. Yskä oli kova ja limaa riitti, olo todella voimaton ja päätä särki kovasti. Kuume kesti 3-7 päivää, koko tauti pari viikkoa tai vähän ylikin.. Tosi inha tauti kyllä!

Olen toipumassa influenssasta. Minulla oli 38.5 kuume, miehellä oli melkein 40 ast kuumetta. Kovat niskakivut molemmilla, miehellä selkäkipuja ja minulla särki vielä kädet ja jalat. Kuiva joka yskä molemmilla, väsymystä. Minulla alkoi tauti vatsakivulla ja ripulilla.

Meidän sakilla kaikilla alkoi kovalla kuumeella (39-40) joka kesti 2-3 päivää. Päätä ja niskoja särki minulla ja toisella lapsella monta päivää kuumeen jälkeenkin. Toisella lapsella oli vatsa kipeä ja ripulilla. Mutta tosi vetämätön olo lähes viikon. Särkylääkettä kului!

Mitä väliä onko lievempää vai influenssaa, mitään ei voi kuitenkaan tehdä sille.

Lievempi flunssa paranee yleensä nopeammin, joten toivon tämän olevan sitä. Siksi kyselen.

Parempaan suuntaan on jo menossa tauti kaikilla, joten tuskin on kyse nyt influessasta tai sitten tämä on erittäin lievä versio. Lämpöä ei ole enää kenelläkään. Yskä jatkuu ja toisella lapsella sattuu keuhkoihin yskiessä.

en tiedä, itselläni teki flunssa monta päivää tuloaan. nyt iski tänään oikein kunnolla. väsyttää vaan kauheasti ja pää on kipee, ei auta särkylääke. kurkku on kuin raastimella vedetty. yskittää ja lämpö 34,2. isännällä oli tuo influenssa. mutta en usko että tää on sitä, koska oon tuon sairastanut pari vuotta sitten.

en tiedä, itselläni teki flunssa monta päivää tuloaan. nyt iski tänään oikein kunnolla. väsyttää vaan kauheasti ja pää on kipee, ei auta särkylääke. kurkku on kuin raastimella vedetty. yskittää ja lämpö 34,2. isännällä oli tuo influenssa. mutta en usko että tää on sitä, koska oon tuon sairastanut pari vuotta sitten.

Influenssaviruskanta muuntuu jatkuvasti, joten aikaisempi sairaus ei suojaa sinua uusilta kannoilta.

Yhteistyössä