Ä
äääiti
Vieras
Minulla on siis tytär, joka on vuoden ja kolme kuukautta. Meillä on ongelmana ollut se, että tyttö ei suostu syömään samaa ruokaa kuin mitä me muut kotona syömme vaan tyttö on suostunut syömään vain nuita kaupan purkkiruokia. Ja nyt on siis kyse vain liharuoista. Puuroa yms. syö todella hienosti. Nyt reilun kuukauden ajan tyttö on kumminkin ollut kiinnostunut maistelemaan kotiruokaakin meidän vanhempien lautasilta. Olen täysin kyllästynyt antamaan tytölle nuita purkkiruokia, suurimmaksi osaksi sen vuoksi, että olen raskaana ja joka kerta kun haistan sen purkkiruoan hajun, minua alkaa oksettamaan. Muutaman kerran olen joutunut oksentamaankin ja ruoan joudun tytölle antaa nenästä kiinni pitäen. Mutta siis... Ajattelinkin nyt, että ruoka-aikaan en enää tarjoaisi nuita purkkiruokia vaan sitä samaa ruokaa, mitä itse syömme. Pari kertaa olen nyt kokeillut ja ruokaa ei ole hirveästi alas mennyt, mutta ajattelin, että jospa tässä totuteltaisiin pikku hiljaa. Onko siis jotain haittaa siitä, että tyttö ei syö tuota liharuokaa mitenkään ihan hirveästi nyt ennen kuin tottuu tuohon kotiruokaan? Annan kyllä ruoan kanssa aina leipäpalan tms. ettei ihan tyhjin vatsoin ainakaan jää. Ja tyttö syö kyllä 5-6 ateriaa päivässä, joista 2 on noita liharuokia, että syö päivän mittaan kyllä ihan hyvin kaikkea muuta. Pelottaa vain kun tyttö on jo ennestään hyvin pienikokoinen, ettei tuo paino nyt tämän takia alkaisi tippumaan tai jotain.. :/ Kiitos jos joku jaksoi lukea ja vastata!