Onko tämä huono vai erittäin huono ajatus? Pikkulapsi ulkomailla isovanhempien kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja matrjoshka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

matrjoshka

Aktiivinen jäsen
03.07.2011
1 400
8
38
Antaisitko himpun verran alle kaksivuotiaan lähteä kahdeksi viikoksi isovanhempien kanssa sukuloimaan ulkomaille? Minun apet haluaisivat ottaa lapsen mukaan kesällä kun menevät sukuloimaan ja enhän minä eikä mies voida mennä mukaan kun olemme molemmat töissä. Tuntuu pahalta ja ikävöisin lasta kamalasti mutta samalla mietin että isovanhemmista olisi ihanaa olla sen kanssa ja lähentyä ainoaan lapsenlapseensa. Me kotosalla ja tehdä pitkiä vuoroja ja öitä töissä tienaten rahaa..... Ilman lapsenhoito säätämistä että toinen aina kotona...... aaarrgghhh

Tuskin lapsi siitä traumatisoituu, jos on läheinen isovanhempiensa kanssa. Itse en noin pienenä olisi ehkä antanut, varsinkin kun poika on aika herkkä tapaus. Nyt on kuitenkin ensi kesänä lähdössä, silloin hieman vajaa 4v, isovanhempiensa kanssa viikoksi ulkomaille.

Meillä aloittivat 3-vuotiaina viikon matkoilla, 5-vuotiaana 2 viikkoa.

Jos lapsi on läheinen isovanhemmille ja viettää öitä viikoittain heidän luonaan, laskisin mukaan.

Jos olisi vain viikko niin helposti antaisin mutta kaksi on jo liikaa. Poika on vielä niin pieni, tissilläkin vielä :( Tai jos pääsisi mies sinne mukaan... En tunne isovanhempia edes kovin hyvin koska emme puhu samaa kieltä! He asuvat kaukana ja olivat nyt lapsenlapsen 1vee synttäreiden aikana täällä kaksi viikkoa ja kun lapsi syntyi he olivat meillä kuukauden.

Jos olisi vain viikko niin helposti antaisin mutta kaksi on jo liikaa. Poika on vielä niin pieni, tissilläkin vielä :( Tai jos pääsisi mies sinne mukaan... En tunne isovanhempia edes kovin hyvin koska emme puhu samaa kieltä! He asuvat kaukana ja olivat nyt lapsenlapsen 1vee synttäreiden aikana täällä kaksi viikkoa ja kun lapsi syntyi he olivat meillä kuukauden.

Siis kyse on isovanhemmista joita lapsi ei edes tunne? Jotka ehkä puhuvat lapselle vierasta/vieraampaa kieltä?

Ja vielä lapsen joka ei ole koskaan ollut yötä erossa vanhemmistaan?

En antaisi missään tapauksessa. En edes viikoksi.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91

Älä hyvä ihminen päästä lastasi matkalle.

Mun mielesta kanssa huono idea. Mutta riippuu tietty lapsestakin.

Ehka olisi eri asia, jos isovanhemmat olisi jo valmiiksi kovin laheisia ja viettaisi aikaa paljon yhdessa (siis myos yokylailyja). Mutta musta tuntuu, etta teillakin nuo isovanhemmat on vieraita lapselle, vaikkakin varmaan mukavia sellaisia. On silti ihan eri juttu kun he vierailevat teilla kuin se, etta lapsi laitetaan heidan mukaan kauaksi kotoa.

Yrittaisin natisti sanoa isovanhemmille, etta ihana ajatus, mutta toteutetaan mieluummin vuoden parin paasta..

Sulla ei ole käytännössä minkäänlaisia mahdollisuuksia arvioida isovanhempien luotettavuutta, kun et kerran tunne heitä. Et yhtään tiedä miten esim. toimivat yllättävissä tilanteissa, jos lapsi vaikka sairastuu.

Ja jos lapsi ei heitä juurikaan tunne... Kyllä tuossa on jo vähintään riittävästi syytä kieltäytyä.

En suostuis mistään hinnasta jos kyse olis mun lapsesta, en edes harkitsis asiaa.

Eli kysymys kuuluukin:
Päästäisitkö 1,5v lapsen, jota edelleen imetän, minulle ja lapselle tuntemattomien isovanhempien kanssa kahdeksi viikoksi ulkomaille?

No, en todellakaan päästäisi!! Kamala yhtälö!

• Tykkää
Reactions: Cassyput

Aloitusviestissä olisi hyvä mainita noinkin tärkeät asiat!

Mun mielestä on erittäin tärkeää tutustuttaa lapsi myös ulkomailla asuviin sukulaisiin. On rikkaus kun on sukua ulkomailla (on se tietty rikkaus kotimaassakin :D ).
Mutta lapsen pitäisi olla tosi läheinen sen kanssa, kenen kanssa matkaan lähtee.. Mitä ei tässä tapauksessa ole.
Eli en päästäisi.

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91

Yhteistyössä