onko tämä hullua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja elli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

elli

Vieras
Kierron eka päivänä itkemista, itkemistä. Kierron toka päivänä vain itkemistä. Kolmantena uskaltaa jo ajatella, että hyvähän se on, että sentään on kuukautiset. Naisen luonnollinen tapa UUDISTUA. Sitten alkaa odottaa, milloin voi käyttää ovistikkuja. Tikkuja on pakettikaupalla kaapissa. Välillä tulee vaihdettua merkkiä, jos se Acon ei olekaan oikeassa... Netissä Vauva-lehden, Pesun ja Helistimen sivuilla voi laskea ovulaation laskimella, kaikkia on kokeiltava. Samalla katsoo, milloin vauva sitten syntyisi. Koko loppu kierron ajattelen, että no sitten toukokuussa vauva tulee. Eikun kesäkuussa. Sitten heinäkuussa... Onko tämä ihan hullua? Olla koko ajan tietoinen kiertopäivistä ja mahdollisesta lasketusta ajasta, joka luonnollisesti aina vaihtuu eteenpäin...
Vielä en ole ostanut valmiiksi raskaustestejä kaappiin kuten joku tuolla kirjoitteli. Pian varmaan niitäkin on kaappi pullollaan.

Kauanko olette yrittäneet? Meillä nyt 5. yrityskierto menossa, tänään kp 28/28, ravaan vessassa puolen tunnin välein tarkistamassa ettei menkat vaan ole alkaneet ;) Maha on juuri sillä tavalla kipeä kuin ennen menkkoja, joten eiköhän ne taas sieltä ala :( En ole itse vielä ovista tikutellut, kohta sekin tulee varmaan ajankohtaiseksi. Tosin olen jo oppinut tuntemaan ovulaation. Raskaustestejä olen kyllä jo tehnyt monta, aina kun menkat päivänkin myöhässä... Toisaalta tiedän ettei yrityskiertoja ole vielä montaa takana, mutta jossain takaraivossa kummittelee kuitenkin ajatus että mitä jos en voikkaan saada lapsia, mitä mä sitten teen? Aina olen lapsia halunnut ja nyt on se mies rinnalla jonka kanssa niitä haluan. Välillä pelottaa aivan helvetisti. Tuntuu ettei mieskään ymmärrä täysin miltä musta tuntuu, sanoo vaan että kyllä se vielä tärppää. Toisaalta hyvä että meistä edes toinen ajattelee positiivisesti....

En osaa oikein sinua auttaa, muuten kuin sanomalla ettet todellakaan ole yksin. Tsemppiä ja plussaonnea teille :) Kirjoittelehan kuulumisia!

Joo kyllä se siitä ajanmittaan rauhoittuu jos satut kuulumaan niihin onnettomiin joilla raskautuminen kestää ja kestää. Toivottavasti et ja pääset piinastasi odottamaan elo-vauvaa :))
Nimim. kaksi vuotta haaveillut

Yritys aloitettiin joulukuussa -04 ja tulin raskaaksi kolmien kuukautisten jälkeen. Keskenmeno. Pidettiin tauko. Nyt on taas kolmet kuukautiset menneet ja toive raskautimisesta on hirmuinen. Ikää on jo 35, joten kiire on. Mies on toiveikas ja yritteliäs, lohduttaa, että fertiili-ikää on vielä monta vuotta. Ja olenhan kerran raskautunut. Mutta entä jos omaa vauvaa ei saadakaan? Pelottaa. Tähän toiveiluun menee vuosia ja jos tulosta ei tule, niin aikaa menee, kun kypsyttelee sitä ja mahdollista adoptiopäätöstä. Pian on sitten siihenkin liian vanha. Olenpa pessimisti.
Kyllä me lapsi saadaan! Yritysintoa kaikille!

Mulla yritystä reilu vuosi ja nyt on alkanut rauhottumaan tämä homma, ei enää päivittäistä tuskailua asian kanssa. Olen välillä jopa ajatellut, että apua, voin olla pian raskaana, kun sen vauva-asian on jotenkin työntänyt niin taka-alalle päässään... Toisaalta surullista. Ovistikkuja kuitenkin käytän ja yritän etsiä ovista joka kierrossa. Syön teroja, jos niistä nyt mitään iloa on... Kohta kai tutkimuksiin, muuten jää pian lapset tekemättä :( Onneksi suurinta osaa meistä voidaan kuitenkin auttaa, vaikka se ei luomusti tapahtuiskaan.

Hei kerropa, miksi syöt teroja. Itselläni on kierto melko tasaisesti ollut 25-26 päivää ennen keskenmenoa. Sen jälkeen aika sekalaista vaihdellen 31:stä 21:yhteen. Kannattaisiko alkaa syömään teroja, eivätkö ne tasaa kiertoa? Voisihan sitä tietysti odottaa luonnollista tasaantumistakin, jos se jossain vaiheessa tulisi. Miehelle sanoin, että voisin jotain hormoonivalmistetta alkaakin syömään. Hän ei innostunut. Haluaa ehkä yrittää luomusti vielä. Toisaalta, miksi kärsiä, kun hormoonit on keksitty niin kiertojen tasaamiseen kuin munasolun kypsyttämiseenkin?

Pummasin terolutit epäsäännölliseen kiertoon, vaikka lääkäri ei pitänyt välttämättömänä. Kuitenkin ne on vaihdelleet 28-37 pv, ja noissa pitkissä kierroissa on vaikea löytää ovistakin. Nyt olen yhden kierron ajan syönyt ja kierto oli 32 pv. Ihan ok, löysin oviksenkin :) 3 kk ajaksi mulle määrättiin. Lääkärin mukaan teroista ei ole ainakaan mitään haittaa, jos ei sitten välttämättä hyötyäkään, siis raskaaksi tulon kannalta. Ja olivat halpoja, n. 10 e/3 kk (10 tablettia/kierto). Joten mikä ettei, hanki vaan niitä! Mullakin on jo vuosi yritystä, joten ainakin jotain piti tehdä nyt heti...

Yhteistyössä