Onko tämä hiivatulehdus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apujaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apujaa

Vieras
Mulla alkoi tässä pari pvää sitten seksin jälkeen armoton kutina ja polttelu, tuntuu kun ois haavoja häpyhuulissa. Emättimen ihokin tuntuu jotenkin erilaiselta, ja kun tökkään Dalacinia sinne sisälle, niin sekin tekee kipeää. Nyt kun raapii niin pissaaminen kirvelee :( Muuta oiretta ei ole kun tuo kutina, mulla päällä Dalacin-voidekuuri, joten paha sanoa minkämoista valkovuotoa sieltä tulee, kun sitä voidetta valuu.

Ja sukup.taudista ei ole kyse. Mulla oli aikaisemmin kolibakteeri emättimessä, sitten epäspesifi emätintulehdus, johon siis tuo Dalacin.. Olen raskaana rv17, mitähän lääkettä uskallan tähän ottaa? Kutina on aivan sietämätöntä, pakko jotain käydä ostamassa. Auttakee siskot!

Kyllä se hiivatulehdus taitaa olla. En osaa kyllä sanoa, mitä siihen voit laittaa, kun raskaana olet, mutta kipaisepa apteekkiin ja kysy siellä, niin osaavat vastata.

Hiivaa on. Apteekissa neuvovat kyllä lääkkeet, mä sain sitä mitä aina, mut vähän ohjeistettiin sitä laittoa erilailla kuin paketissa. Johtuen just raskaudesta. Hopihopi apua hakemaan!

Ok, kiitos asiallisista vastauksista! :D On kyllä pirullista vaivaa tuolla alapäässä koko aika.. Onkohan semmonen canesten kombi vai kerta-annoksena suunkautta otettava parempi? Mitä olette käyttäneet?

Niin joo, ja oliko yhdyntä se, mikä laukaisi hiivan? Mulla aikaisemmin ei bakteeriviljelyssä löytynyt hiivaa, pelkästään noita muita. Miehellä ei oireita kuitenkaan, pitääkö hänetkin hoitaa?

raskaanaollessa sen hiivan saa jotkut tavallista herkemmin. Toki jos haluaa pelata varman päälle niin mieskin kannattaisi hoitaa vaikkei hänellä olisi oireitakaan.

Älä missään tapauksessa ota sellaista suunkautta otettavaa raskausaikana, ellei lääkäri määrää! Paikallishoito ehdottomasti raskaana oleville! Siinä nieltävässä kapselissa on muutenkin tosi hurja lista sivuvaikutuksista!

Apteekkiin mars. Ensihoidoksi voit vaikka sipaista luonnonjogurttia :D Toimii oikeasti. En ole koskaan tarvinnut hoidoksi apteekin lääkkeitä vaan luonnonjogurtilla on menty. Tosin eipä ole kovin rajuna tulleetkaan nuo hiivat minulle.

No siis sitä Dalancinia laitetaan asettimella toosaan, kun se on voiteen muodossa. Toivottavasti Canestenia ja Dalancinia voi käyttää samaa aikaa, tietääkö kukaan? Ei kai siinä asettimessa muuta, kun että voi tökätä jonnekin kohdunsuulle? Olen nyt niikon puoliväliin asti laittanut asettimen.. Juuri kun tuntui että emätintulehdus rupeaa paranemaan niin heti tämmöinen alkaa. Toivottavasti Dalancin-kuuri ei mene piloile tämän takia :(

Uusimmat

Yhteistyössä