onko tämä "handmade"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ellinoora"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"ellinoora"

Vieras
Jos ompelen esim. lastenvaatteita tai kodintekstiileitä itse ompelukoneella, niin voinko laittaa niihin merkiksi "handmade"-lapun, vai pitäisikö ne silloin olla ihan kokonaan käsin tehty, eikä siis koneella..

Minusta niiden pitäisi olla kokonaan käsin tehty, jotta ne olisivat aidosti handmade. Sama kuin väittäisi koneella neulottua paitaa käsinneulotuksi, vaikka kuinka sitä koneen kelkkaa käsin vetelisi edestakaisin.

[QUOTE="vieras";22031101]Minusta niiden pitäisi olla kokonaan käsin tehty, jotta ne olisivat aidosti handmade. Sama kuin väittäisi koneella neulottua paitaa käsinneulotuksi, vaikka kuinka sitä koneen kelkkaa käsin vetelisi edestakaisin.[/QUOTE]

Kyllähän se lankakin pitäisi olla sitten itse lampaan villasta karstattu, jos olis ihan oikeesti käsintehty.

[QUOTE="hih";22031154]Kyllähän se lankakin pitäisi olla sitten itse lampaan villasta karstattu, jos olis ihan oikeesti käsintehty.[/QUOTE]

Tästä on taitettu peistä kaupallisuuden suhteen ihanitse-sivustoilla. Mitä voi sanoa, ettei sitä katsota moderoitavaksi kaupallisuudeksi :laugh:

Jos pilkkua viilataan, niin kotiruokakin on todella vasta sitten itsetehtyä, kun potut on kasvatettu pellossa itse, sika omin kätösin teurastettu lautaselle ja omasta lehmästä maito lypsettu ja voi kirnuttu...

Lisää mielipiteitä :D Arvasin että vääntöä syntyy, sitä kun syntyi jo omassa mielessäni kun asiaa ryhdyin pohtimaan.. Handmade-laput on tilattu, nyt sitten rupesin miettimään uudestaan.

[QUOTE="vieras";22031169]Tästä on taitettu peistä kaupallisuuden suhteen ihanitse-sivustoilla. Mitä voi sanoa, ettei sitä katsota moderoitavaksi kaupallisuudeksi :laugh:[/QUOTE]

No koko ihanitse palstan saa työntää sinne minne arska ei paista. Kysyt tai sanot mitä tahansa- se on kaupallista ja moderoidaan tai siirretään tavarataivaaseen, jonne päästäkseen pitää kerätä tietty määrä viestejä. Mutta millä keräät kun kaikki poistuu...
Se palsta jos joku on kädettömiä modeja täys.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22031324:
No koko ihanitse palstan saa työntää sinne minne arska ei paista. Kysyt tai sanot mitä tahansa- se on kaupallista ja moderoidaan tai siirretään tavarataivaaseen, jonne päästäkseen pitää kerätä tietty määrä viestejä. Mutta millä keräät kun kaikki poistuu...
Se palsta jos joku on kädettömiä modeja täys.

Joo itsekin poistuin sieltä just ton takia. Mitään ei saa sanoa ja mistään ei voi puhua, miten hemmetissä sieltä saa mitään ideoita/ohjeita kun kaikki moderoidaan. En viihtynyt yhtään.

Yhteistyössä