Onko tämä hammaslääkäriä vaativa juttu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lakaisukone
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

lakaisukone

Aktiivinen jäsen
09.06.2008
3 619
7
38
Tytöllä alkaa alaetuhampaat lähteä, heiluvat jo hiukan, mut ei vielä lähdössä. Tänään huomasin hempaita pestessä et uutta hammasta näkyy toisen hampaan takana ikenessä. Se ei siis työnnä vanhaa tullessaan ylös vaan kasvaa sen taakse. Miten on, soitto hammaslääkärille vai ei?

Tuo maitohammas vielä niin tiukassa et ehdottomasti ei viikossa parissa vielä lähde. Hammasraudat oli mullakin et eipä se ole ihme jos lapsiparkakin saman kiirastulen joutuu läpi käymään :(

ei ole sen hetken juttu..mun tytöllä oli sama juttu sillon pienenä..ne rautahampaat alko olla maitohampaiden kokoset eikä hievahtanutkaan :D sillon mentiin hammaslääkäriin,joka puudutuksella irrotti maitohampaat..rautahampaat sitten siirtyi oikealle paikalle ( ei siis jäänyt taaemmas kuin muut hampaat ).Kieli on sen verran iso lihas,että se siirti niitä hampaita huomaamatta

Meillä tytöllä heiluvat hampaat lähtevät aina lohkeamalla.Itselläni ja on tainnut muutamalla lapsistakin olla samanlainen tilanne kuin kirjoitit.Uutta pukannut, kun vanhakin vielä tiukasti kiinni, mutta on se siitä sitten myöhemmin lähtenyt.

Kiitokset. En ole varsinaisesti huolissani asiasta koska nuo maitohampaat kuitenkin jo ihan selkeästi heiluu kun niitä heiluttaa. En vaan haluaisi tulevaisuuden takia lapselle ylimääräistä traumaa hammaslääkäristä, itse olen lapsena siinä asiassa traumatisoitunut riittävästi niin että aikuisen en ole juuri käynyt........

Yhteistyössä