ONko tämä enää normaalia, kun taapero itkee ja huutaa kovasti aamulla ennen hoitoonlähtöä?!?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Lapsella ikää 1v8kk siis. 4 kk ollut pph:ssa, aiemmin mennyt ihan hyvin. Nyt ollut aamut vaikeaa. Kiemurtelee ja rimpuilee ja itkee kuin hinaaja kun laitetaan vaattteet päälle, ja välillä muutenkin. Ollut kyllä havaittavissa muutenkin vähän uhmaa, mutta tuo itku tuntuu semmoselta väsyneen itkemiseltä.

Pitäisi varmaan herättää aikaisemmin, että sais herätä enemmän rauhassa kuin nyt. Ettei heti kiskota vaatteita päälle tms.

Onko kellään muulla tällaista?!??!?!?!?

Mun oma pienokainen ei oo vielä hoitoiässä, mut päivähoidon työntekijänä tiedän että niitä huonompia kausia tulee jokaiselle lapselle. Itseasiassa et todellakaan ole ensimmäinen äiti tai isä, joka sanoo että muutaman kuukauden hoidossa olemisen jälkeen alkaa olla hankalaa. Kyllä se siitä.

Oli meillä ihan normaalia ja mene kausittain. Alkanut ehkä huomata ettei pph ole vain kivaa vaihtelua vaan jatkuu päivittäin. Eräänlainen kriisi. Tahtoo myös osoittaa sinulle mieltänsä, koska itku ilmeisesti loppuu aika pian kun lapsi jää hoitoon?

Meillä poika aloitti pk:ssa 1v8kk:n ikäisenä ja vielä nykyäänkin 5v on silloin tällöin hankalia aamuja:) Jaksamista!

Lapsi jää siis mielelään hoitoon, itku loppuu yleensä suht nopeasti autossa, mutta ne aamut kotona on ikäviä. Säälittää toinen ja toisaalta itseäkin meinaa hermostuttaa kun ei meinaa saada vaatetta päälle kun kiemurtelee ja kamppailee ja itkee niin kovasti.

Täytynee ainakin kokeilla sitä, että herätettäs vähän aikaisemmin, että ei tulis niin nopeasti se lähtö.

Joo, lapselle tulisi suoda aikaa heräillä rauhassa sylissä. Meillä homma hoidetaan sillä tavalla, että poika istuu vartin sylissäni ja katselee digiboxiin tallennettuja lastenohjelmia. Juuri herättyään hän tavallisesti itkee ja rimpuilee, mutta pian kyllä rauhoittuu kun pukemisella ja muilla aamutoimilla ei ole niin kiirettä.

Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Joo, lapselle tulisi suoda aikaa heräillä rauhassa sylissä. Meillä homma hoidetaan sillä tavalla, että poika istuu vartin sylissäni ja katselee digiboxiin tallennettuja lastenohjelmia. Juuri herättyään hän tavallisesti itkee ja rimpuilee, mutta pian kyllä rauhoittuu kun pukemisella ja muilla aamutoimilla ei ole niin kiirettä.

Joo mä olen ollut vähän hölmö kun olen "viimeiseen asti" antanut tytön nukkua. Iltasin kun on nukahtaminen kestänyt niin jotenkin en ole hennonut herättää, mutta parempi sekin olis kun tuo huutaminen...

Yhteistyössä