Onko tällänen teidän mielestänne reilua..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt

Vieras
..että mies ravaa jatkuvasti baareissa ja muutenkin viikonloppuriennoissa? Kauheaa katsottavaa kun ukko konttaa kotiin ja vielä muistinsa menettäneenä.
Tuntuu kaverit olevan tärkeämpiä kuin oma perhe.
Meillä kolme lasta ja nuorin vielä täysimetyksellä joten en itse pääse juurikaan mihinkään.
Tuntuu että olen aina lasten kanssa kotona ja mies menee mihin huvittaa silloin kun huvittaa!
Teen myös kaikki kotityöt yksin ja enkä tällä hetkellä ehdi harrastaa mitään. Tai jos haluan harrastaa jotain niin se on tehtävä lasten kanssa.
Onko tällänen teidän mielestänne reilua ?

no ei ole reilua. se on reilua että molemmat saavat mahdollisuuden touhuta omiaan, mitä se "omia" sitten ikinä onkaan. ja kotityöt ei kuulu pelkästään naiselle, vaikka se nainen olis kotona lasten kanssa. Aikuinen ihminen voi kyllä kotona ollessaan siivota omat sotkunsa ja muutenkin tehdä osansa

Alkuperäinen kirjoittaja väsynyt:
..että mies ravaa jatkuvasti baareissa ja muutenkin viikonloppuriennoissa? Kauheaa katsottavaa kun ukko konttaa kotiin ja vielä muistinsa menettäneenä.
Meillä kolme lasta ja nuorin vielä täysimetyksellä joten en itse pääse juurikaan mihinkään.
Tuntuu että olen aina lasten kanssa kotona ja mies menee mihin huvittaa silloin kun huvittaa!
Teen myös kaikki kotityöt yksin ja enkä tällä hetkellä ehdi harrastaa mitään. Tai jos haluan harrastaa jotain niin se on tehtävä lasten kanssa.

Aivan tismalleen samat sanat muuten, mutta meillä kaks lasta, toinen 4kk, mutta en enää imetä..
Muuten on niinku minun kirjottamaani. Tuntuu ihan yksinhuoltajuudelta :(

mielestäni ei, johtuen ehkä siitä että oma mieheni (enkä itsekään) käy ikinä baareissa. teemme semmoisia asioita joita voi tehdä lasten kanssa yhdessä, välillä käymme miehen kanssa yhdessä (ilman lapsia) leffassa tai syömässä. asia on varmasti pitkälti tottumiskysymys, mutta en usko että itse pystyisin ikinä elämään kuvailemassasi suhteessa (mikä tosin tuntuu olevan hyvin yleinen ongelma!) oletko puhunut miehen kanssa? jos olisi mahdollista että hän edes VÄHENTÄISI kyseistä harrastustaan? voimia sulle!

no sitä mieltä minäkin oon.
piti vaan vielä jostain varmistaa että onko tämä muittenki mielestä ihan väärin mua kohtaan.
ja ukko vielä kehtaa valittaa kun ei saa tarpeeksi olla omissa oloissaan tai nukkua kotona rauhassa tms... Sillähän on tietysti ihan oma näkemyksensä tästäkin asiasta.
oon yrittänyt jutella ja oon sanonut että oon yksinäinen, mutta ei tunnu kiinnostavan.
Tai hetken ehkä kiinnosta mutta sitten kun viikonloppu koittaa niin se häipyy omille teilleen.

Alkuperäinen kirjoittaja leppis:

Aivan tismalleen samat sanat muuten, mutta meillä kaks lasta, toinen 4kk, mutta en enää imetä..

jep, tosiaankin yksinhuoltajuudelta tuntuu. joskus ajattelen että yksin voisi oikeastaan helpompaa ollakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
no ei ole reilua. se on reilua että molemmat saavat mahdollisuuden touhuta omiaan, mitä se "omia" sitten ikinä onkaan. ja kotityöt ei kuulu pelkästään naiselle, vaikka se nainen olis kotona lasten kanssa. Aikuinen ihminen voi kyllä kotona ollessaan siivota omat sotkunsa ja muutenkin tehdä osansa

Meillä mä siivoan ihan kaiken. Mies ei tunnu tietävän edes missä on roskis tai pyykkikori. Tyhjät maitopurkitkin jää tiskipöydälle josta mä ne sitten laitan roskikseen.

Alkuperäinen kirjoittaja nuorimamma:
mielestäni ei, johtuen ehkä siitä että oma mieheni (enkä itsekään) käy ikinä baareissa. teemme semmoisia asioita joita voi tehdä lasten kanssa yhdessä, välillä käymme miehen kanssa yhdessä (ilman lapsia) leffassa tai syömässä. asia on varmasti pitkälti tottumiskysymys, mutta en usko että itse pystyisin ikinä elämään kuvailemassasi suhteessa (mikä tosin tuntuu olevan hyvin yleinen ongelma!) oletko puhunut miehen kanssa? jos olisi mahdollista että hän edes VÄHENTÄISI kyseistä harrastustaan? voimia sulle!

oma vikahan tää tavallaaan on kun suostuu elämään tälläsessa tilanteessa. oon yrittänyt puhua, enkä nalkuttaa. oon sanonut että lapset kaipaa isäänsä ja mäkin oon yksinäinen. mutta ei toimi. yleensä raivostuu jos tämän asian ottaa puheeksi.

mieshän elää kuin poikamies, jolla vaan on kodinhoitaja himassa???

mä eroaisin, jos ei puheet auta... tosin, varaudu että jos eroat, ei mies paljon lapsia tapaa... vaikuttais just sellaselta , yök

Meillä mä siivoan ihan kaiken. Mies ei tunnu tietävän edes missä on roskis tai pyykkikori. Tyhjät maitopurkitkin jää tiskipöydälle josta mä ne sitten laitan roskikseen.

Meiltä löytyy samanlainen! Todella ärsyttävää! Jättää roskat alle metrin päähän roskiksesta! Likaset vaatteet ei löydä pyykkikoriin ja sit mulle valittaa (en enää kerää niitä) kun ei oo puhtaita vaatteita!
Mun oma juokse baareissa mut juo senkin edestä kotona! Nyt melkein kuukauden juonut joka päivä salkullisen (24 tölkkiä) kaljaa! Ja sit mulle vinkuu kun ei oo rahaa!
Mutta mä on jo tehnyt eropäätöksen, kesän jälkeen toteutan :)

Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
mieshän elää kuin poikamies, jolla vaan on kodinhoitaja himassa???

mä eroaisin, jos ei puheet auta... tosin, varaudu että jos eroat, ei mies paljon lapsia tapaa... vaikuttais just sellaselta , yök

totta puhut..

Alkuperäinen kirjoittaja Hattara-Auroora:
Jaa pitäisikö sen miehen sitten möllöttää kotosalla sun kanssa jos se ei halua? Mitä jos hankkisit kavereita itelles?

Minusta perheellisen miehen paikka on kotona perheensä kanssa, silloin tällöin tuulettumassa käyminen on ok, mutta että joka viikonloppu, ei, se ei käy.
Tuollaiset pitää palauttaa äidilleen passattaviksi.

Jos ei "mies" halua "möllöttää" perheensä kanssa, niin miksi hän ylipäätänsä on sellaisen hankkinut?

Alkuperäinen kirjoittaja Harmaa idiootti:
Jaa pitäisikö sen miehen sitten möllöttää kotosalla sun kanssa jos se ei halua? Mitä jos hankkisit kavereita itelles?

no ei mutta miksi tämmöistä kyselet?

Pitäisi. Koska mä oon sen vaimo. ja mä oon synnyttänyt sille kasan terveitä ja ihania lapsia. Ihan hyvin voisi tehdä meidän kanssa jotain.
Ja kyllä mulla on kavereita. mutta mä en oo niiden kanssa naimisissa eikä mulla oo niiden kanssa yhteisiä lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja leppis:

jep, tosiaankin yksinhuoltajuudelta tuntuu. joskus ajattelen että yksin voisi oikeastaan helpompaa ollakin.
Aivan! Monesti tulee kaikenlaista mietittyä, kun on tosiaan yksistään lasten kans suurimman osan ajasta.
Jos ei ole töissä, niin on muuten vaan kavereitten kans, ongella, remonttia tekemässä, juomassa tms.
Eikait tämä sen vaikiammaksi menis vaikka yksin huoltaisinki lapseni.. :(

Kummastuttaa kun aina valitetaan että mies roikkuu baareissa ja elää omaa elämäänsä ja ite ollaan surkeana lasten kanssa kotona. Niin enemmän ahistais semmonen mies joka on kotona vasten tahtoaan vaimon käskystä. Antaa miehen mennä niin paljon mukavampaa on sitten kotonakin. Ja luulempa että mies alkaisi viettämään enemmän viikonloppu iltoja kotonakin jos ei aian kuulis nalkuttamista siitä jos jossain käy.

Ja hankkikaa naiset kavereita keitä tavata ettei se mies olisi teidän ainut ihmissuhde jossa roikutte!

Nii ja sinkkuna se elämä helpointa ja hauskinta on :saint:

Kummastuttaa kun aina valitetaan että mies roikkuu baareissa ja elää omaa elämäänsä ja ite ollaan surkeana lasten kanssa kotona. Niin enemmän ahistais semmonen mies joka on kotona vasten tahtoaan vaimon käskystä. Antaa miehen mennä niin paljon mukavampaa on sitten kotonakin. Ja luulempa että mies alkaisi viettämään enemmän viikonloppu iltoja kotonakin jos ei aian kuulis nalkuttamista siitä jos jossain käy.

Ja hankkikaa naiset kavereita keitä tavata ettei se mies olisi teidän ainut ihmissuhde jossa roikutte!

Nii ja sinkkuna se elämä helpointa ja hauskinta on :saint:

Jaa, että sun mielestä on ok että mies "elää omaa elämäänsä", ja jättää lapset vaimon huolehdittaviksi jatkuvasti?

Yhteistyössä