Onko tällainen vedenpitävä puku ok kouluikäiselle?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Saateessa(kin) viihtyvä ja paljon ulkoileva 8v tarvitsisi jonkin verran vedenpitävien mm. koulussa käytettävien ulkovaatteiden lisäksi myös 100% vedenpitävät vaatteet, joilla voi olla vaikka pari tuntia sateessa pihalla ja metsässä (tällaisella kelillä kuin tänään...) Ne Rukan peruskurapuvut on vaan vähän tylsiä tuon ikäisellä. Mutta mitä mieltä olette näistä? Kokoja on kuitenkin 140 senttiin asti, eli koko ainakin riittäisi, eikä näytä niin päiväkotimaiselta kuin Rukka.


https://www.didriksons.com/fi-fi/products/waterman-kids-set_172500495192
 
Ihan kivan näköisiä, aikuisen silmään. Sekä käytännöllisiä, aikuisen mielestä.

Mutta suostuuko lapsi laittamaan noita päälleen? Varsinkin, jos on siellä metsässä kavereiden kanssa ja heillä ei ole vastaavaa pukeutumista.
 
Kysy lapselta mielipide, muuten on ihan yks ja sama ostatko vai et :)

Ps. Katso Xxl:n sivuilta, siellä on usein tuota didriksonia myynnissä ja tarjouksessa. Nytkin taitaa olla alle 10€ yläosa, ja alaosa eriksee saman verran.
 
Näyttää just päiväkotimaiselta. Meidän pojat ei ainakaan suostuis. Mieluummin ulkoilevat märissä verkkareissa ja vaihtavat kun tulevat sisään, kun pukevat minkäänlaisia ulkohousuja minnekään...
 
No kurapuku on aika hiostava ja käyttöä varmaan tulisi aika vähän. Kyllähän nuo kalvopuvut kestää sen pari tuntia vesisadetta ihan hyvin, ainakin minulla on nuo perus edulliset icepeakin vaatteet esimerkiksi kestäneet vesisateessa ulkoilua ihan hyvin. Mutta voi käyttää myös muilla keleillä.
 
Kyllähän kunnon sadeasu kannattaa ostaa jos yhtään enemmän sateessa ulkoilee. Itselläni on vettähylkivä tuulipuku eikä se kyllä kestä runsasta vesisadetta vaan hupusta ja rinnuksilta alkaa tulla vesi läpi aika pian ja sisävaatteet kastuvat. Puolen tunnin kävelylenkillä reippaassa vesisateessa jo tuli vedet hupusta ja rinnuksilta ihan kunnolla sisään. Ja pitää ottaa huomioon että lapsen rymytessä ulkona asu joutuu vielä kovemmalle rasitukselle. Tuollainen on helppo myös puhdistaa suihkuttamalla ulkoilun jälkeen.
 
Miksi et vaan osta kunnon teknisiä ulkoiluvaatteita, vesipilari 10000mm pitää kyllä täysin vettä. Ja löytyy kokoja vauvasta vaariin...

Mutta tekniset puvut eivät välttämättä muuten ole yhtä vesitiiviitä, vaikka kangas itsessään pitäisi vettä. Esim. tuossa linkin housussa on henkselit ja lahkeissa kuminauhat ja lenkit saappaan alle. Ihan oleellisia yksityiskohtia vauhdikkaan lapsen kuivana pysymiseksi.
 

Yhteistyössä