Onko tällä palstalla yhtään hyvin ansaitsevaa naista/äitiä????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äimänkäki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äimänkäki

Vieras
Mua on pikku hiljaa alkanut naurattamaan tää meno tällä palstalla. Monet vastaavat polleasti perheen tulokyselyihin tyyliin "olemme huipputuloisia" ja iskevät lukuja todisteeksi perään. MUTTA, aina loppujen lopuksi käy ilmi, että ne tulot ovat peräisin miehen työnteosta. Toki toki, ennen kuin kukaan ehtii tähän väliin räksyttämään, perhe on yhteinen yritys ja rahat yhteisiä, mutta silti kiinnostaa, onko täällä yhtään naista/äitiä, joka voi "lesoilla" omalla työstä saamallaan palkalla??

Ja mun haarukassa hyvin ansaitseva nainen on jo reilut 4000e/kk bruttona (eli ennen veroja) ansaitseva.

Itse en ainakaan vielä kuulu tuohon joukkoon, toivottavasti joskus tulevaisuudessa.

En kuulu noihin hyvätuloisiin. Mutta ihan hyvin tienaaviin mielstäni myös. Ja meillä mies tienaa n. 100 ? enemmän kuin minä, ettei ole pelkkiä miehen tuloja meillä.

Jaa, minä olen kuvitellut tienaavani hyvin, mutta en sitten taidakkaan, perksule!

Mun kuukauden brutot menee riukun verran alle 4 tonnia (ja verotus tietty sen mukaan), mutta mulla on siihen auto(täys) ja puhelin etuudet.

kaikki ei leveile tuloillaan, olevilla tai olemattomilla. Jos ihminen ei tarvitse hakea minkäänmaailman tunnustusta ja arvostusta itselleen olemalla parempituloinen, fiksumpi, korkeamminkoulutettu tai mitä vaan, hän ei tarvitse juttuja kirjoitella tuloistaan yms. Eli uskon että hyvätuloisia löytyy varmaan montakin mutta heidän elämässään ja varsinkin tällaisella palstalla on muut keskustelunaiheet kuin raha ja sen riittävyys

Juu, siis mulla ei tämän ketjun tarkoitus ollut se, että tarvitsisi laittaa mitään lukuja (ymmärrän hyvin, ettei se monia innosta), mutta mä olen mielestäni aika hyvin määritellyt tuon "mun mielestä hyvätuloisen" -rajan. Eli siihen oikeasti yltävät/sen ylittävät, vinkatkaa vaikka harmaina.

Luulenpa, että täällä palstailevat ovat keskimäärin kotona ja/tai työelämässä vastikään aloittaneita. Siis yleistäen.
Mutta työelämässä mukana jo vuosia olleet, korkeakoulutetut naiset kyllä pääsevät tuohon palkkasummaan. Ainakin minä, sisareni, sukulaiseni, ystäväni...

Mulla jää käteen vähän yli 3000?/kk. Tietystä syystä olen ollut nyt palstalla enemmän. Normaalisti päiväaika menee töissä. Ihan normaali "toimistotyöaika" on.

Alkuperäinen kirjoittaja keski-ikäinen:
Luulenpa, että täällä palstailevat ovat keskimäärin kotona ja/tai työelämässä vastikään aloittaneita. Siis yleistäen.
Mutta työelämässä mukana jo vuosia olleet, korkeakoulutetut naiset kyllä pääsevät tuohon palkkasummaan. Ainakin minä, sisareni, sukulaiseni, ystäväni...

Itse en ole korkeasti koulutettu, vain sen verran kun oli pakko...olin vain oikeassa paikassa oikeaan aikaan....tuloja en vieläkään laita kuitenkaan, kun sillä ei merkitystä....mutta voin sen kertoa, että olen nyt siinä tilanteessa ettei minun itse tarvitse tehdä muutakuin allekirjoittaa joitain papereita, maksaa palkat ja vaan matkustella ympäri maailmaa. Riittääkö tämä?

Alkuperäinen kirjoittaja Nuppu:
Alkuperäinen kirjoittaja keski-ikäinen:

Itse en ole korkeasti koulutettu, vain sen verran kun oli pakko...olin vain oikeassa paikassa oikeaan aikaan....tuloja en vieläkään laita kuitenkaan, kun sillä ei merkitystä....mutta voin sen kertoa, että olen nyt siinä tilanteessa ettei minun itse tarvitse tehdä muutakuin allekirjoittaa joitain papereita, maksaa palkat ja vaan matkustella ympäri maailmaa. Riittääkö tämä?

Hienoa nuppu!!! Noin sitä pitää!! :D

Hih, kuten minä! Mutta nyt en matkustele. Ja äijän selkänahasta roposeni revin...

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:

Hih, kuten minä! Mutta nyt en matkustele. Ja äijän selkänahasta roposeni revin...

:D

Alkuperäinen kirjoittaja ja toinen harmaa:
Jaa, minä olen kuvitellut tienaavani hyvin, mutta en sitten taidakkaan, perksule!

Mun kuukauden brutot menee riukun verran alle 4 tonnia (ja verotus tietty sen mukaan), mutta mulla on siihen auto(täys) ja puhelin etuudet.

No tämä äiti ei ainakaan kotona istu, vaan töissä. Jep ja täällä sitä vain surffaillaan. Toisaaltaan ajattelin kyllä nyt lähteä kaupoille, ehdin lapsetkin sitten heti päiväunien jälkeen hakea kotiin.
Se on joskus tällaista, kun itse kantaa vastuun töistään ja huolehtii siitä että ne on myös tehty, sitten on välillä aikaa notkua esim. täällä ;)

Alkuperäinen kirjoittaja toinen harmaa:
Alkuperäinen kirjoittaja ja toinen harmaa:

No tämä äiti ei ainakaan kotona istu, vaan töissä. Jep ja täällä sitä vain surffaillaan. Toisaaltaan ajattelin kyllä nyt lähteä kaupoille, ehdin lapsetkin sitten heti päiväunien jälkeen hakea kotiin.
Se on joskus tällaista, kun itse kantaa vastuun töistään ja huolehtii siitä että ne on myös tehty, sitten on välillä aikaa notkua esim. täällä ;)

Ja vielä lisäys, työelämässä on tullut oltua jo ...... (mietintää...) ..... viitisentoista vuotta, mutta olenkin aloittanut työt jo ihan mukulana.

Voi kauhistus aina näitä summia. Mikäs se onkaan naisen keskiansio? Olikohan vähän reilu 2000?? Ja vasta yli 4000? tienaava on hyvätuloinen?? Miesten keskiansio oli sekin alle 3000?.

En ihmettele siis jos täällä harva tienaa tuommoisia summia. Kun moni ei tienaa edes tuota keskiansiota, kuten nyt vaikkapa myyjät, lähihoitajat, siivoojat, lastenhoitajat.

Eikä sen puoleen korkeammin koulutetutkaan, esim. verovirastossa ihan perusvirkailijalla on alle keskiarvon bruttopalkka. Ja pankissa. Monissa sihteerin hommissa...

Yks psykologiystäväni pääsi piirun päälle tuon keskiarvopalkan. Mutta hän olikin sitten osastonsa esimies :)