Onko takki huono jos se on tehty 100% polyesteristä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä polyesteri tai polyamidi (PA) taitaa olla aika monen erilaisen takin materiaali tänä päivänä. Ei kyllä ole haisuakaan mikä on noiden ero. Mutta minulla on PA:ta goretex-takki ja polyesterin ja puuvillan sekoitetta kallis untuvatakki (siis kankaat). Jos takki näyttäisi villakangastakilta, en ostaisi sitä jos materiaalina olisi jompi kumpi noista vaan siinä pitäisi olla villaa tai kashmiria :)

100 % keinokuituisuus ei välttämättä enää tänä päivänä tarkoita epämiellyttävää ja halvan oloista kangasta. Näin olin joskus nuorempana ajatellut, mutta sitten aina silloin tällöin törmäsin kaupassa kankaisiin, jotka eivät vaikuttaneet yhtään hassummilta. Ehdottomuuteni on tässä asiassa siten hälvennyt. Minulla on mm. musta, ihanan pehmeä pipo 100 % akryyliä ja ikää tuolla kapistuksella on jo 14 vuotta! Ei nypyn nyppyä ja loistavassa kuosissa on edelleen.

[QUOTE="Kuukkeli";25337832]100 % keinokuituisuus ei välttämättä enää tänä päivänä tarkoita epämiellyttävää ja halvan oloista kangasta.[/QUOTE]
Juu, esim palstan ikuisen tappelun kohteena olevat lasten vedenpitävät ulkoilupuvut ovat aina keinokuitua.

Mutta akryyliä allekirjoittanut ei koskaan valitse pipoihin tai neuleisiin... Se tuntu (ja tahmaisuus) ja sähköisyys - kamalaa. Pehmeätä neuletta varten pitää olla laadukasta villaa tai vastaavaa luonnonmateriaalia. No viskoosin sallin neuleissakin.

Yhteistyössä