Onko tämmöinen sopimus mielestänne lapsen hyväksikäyttöä?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Itse olen aamu-uninen, lapsi (9v) herää aina n. puoli tuntia ennen kellon soimista. Sovittiin lapsen kanssa, että hän alkaa tekemään minullekin aamupalan samalla kun itse syö. Tekee siis leivän ja keittää kahvit. Tästä hyvästä saa 50 senttiä kerta.
 
juu vain yksi mielipide
=) ihan hyvä diili... sinun kannalta siis. Voihan sitä lasta noinkin opettaa omatoimiseksi. Mutta leivän voisit tehdä itse... eikä rahaa tarttis aina antaa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
voi hyvänen aika...! mitenkähän tuo nyt on lapsen hyväksikäyttöä? Kyllä olisi syytä opettaa nykylapsia tekemään jotain koti ym. hommia ja niistä ei tarvi aina saada rahaakaan.

On vaan sellanen olo, että se on äidin tehtävä laittaa se aamupala. Ja jos mulle ei kukaan sitä leipää ole valmiiksi tehny, niin hörppään vaan kahvin ja menoksi. Nyt oon saanu syötyä jo kahtena aamuna kun on leipä valmiina odottamassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Mitähän mä saisin aamupalaksi, jos pian 5v. likan pitäisi se mulle tehdä? :whistle: :D
mä saan lasin maitoa ja voileipää mun 5 vuotiaalta...ja sänkyyn vielä :D . ihan itse aina joskus päättää tuoda. yritä siinä sitten syödä kun ei pysty syömään yleensä kuin tunti heräämisestä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
voi hyvänen aika...! mitenkähän tuo nyt on lapsen hyväksikäyttöä? Kyllä olisi syytä opettaa nykylapsia tekemään jotain koti ym. hommia ja niistä ei tarvi aina saada rahaakaan.

On vaan sellanen olo, että se on äidin tehtävä laittaa se aamupala. Ja jos mulle ei kukaan sitä leipää ole valmiiksi tehny, niin hörppään vaan kahvin ja menoksi. Nyt oon saanu syötyä jo kahtena aamuna kun on leipä valmiina odottamassa.
Ole iloinen että suostuu tekemään ja nauti aamiaisestasi eläkä mieti mitä muut siitä ajattelee, sillä ei ole väliä.
 

Yhteistyössä