Onko tämmöinen koti normaalia?!?!? :O

• Viestiketjun aloittaja järkyttynyt
  • Ensimmäinen viesti
"Kemeli"
Mulla on kyllä muutama kaveriperhe, joissa on vähän tuollaista. Toisessa perheessä se sotku ei muutu koskaan miksikään, koska siellä äiti haluaa säilöä kaiken pusseissa ja lootissa, jotka lojottavat sitte eteisessä/olkkarissa/kaappien päällä tms. Mä en ole mikään superhypersiisti itsekään, mutta tollanen sotku pitäis kyllä siivota aika nopeesti pois. En pystyis rentoutumaan tuolla hetkeäkään. Mutta ei toi nyt ehkä epänormaalia ole, vaikka en kyllä itse itse kehtais kutsua vieraita kylään, saati laittaa nettiin kuvia tuollaisesta sotkusta.

"Vieras"
No kyllä meillä on välillä tuonnäköistä. Varainkin nyt kun on hyvät ilmat, pyörähdetään sisällä vaan syömässä ja vaihtassa vaatteita ja painutaan takas ulos, kotityöt vähän seisoo..
Se täytyy sanoa että nykyisin kun muutwttiin isompaan kämppään niin järjestys
On parantunut, edellisessä oli useinkin kaameampi siivo.

"huoh"
Tuo on just sen näköistä että kamppeet ovat olleet monta päivää noin eikä niille ole tehty mitään.. kuinka laiska pitää olla ettei saa maitotölkkejä taiteltua roskiin tai kaljatölkkejä kuljetettua olkkarista keittiön kaappiin?

"vieras"
Jollekin normaalia, toiselle ei. Lastenhuone näytti ihan normaalilta lastenhuoneelta ja sotkun keittiössä ymmärrän myös. Olohuonetta ja makkaria en ikinä voisi päästää itse tuollaiseen kuntoon, mutta ei tuo sotku mikään ihan älytön ollut. Lähinnä tuli sellainen vaikutelma, että säilytystilaa ei ole tarpeeksi tuossakodissa suhteessa tavaran määrään.

"liljan kukka"
jaa no en mä nähnyt tossa mitään terveydelle haitallista,joten ihan sama! itteasiassa ton näköstähän tulee ku on 1vrk siivoomatta.. ja lastenhuoneessa riittää kaksi tuntia ni näyttää tolta..

no kukaan ei kuole siihen eikä vahingoitu. miltä sit pitäs näyttää? :O

[QUOTE="vieras";28721184]Mistä sä tuon masennuksen repäisit?[/QUOTE]

"Tietoja minusta
Emppu
4 lapsen äiti, jonka elämä sisältää kodinhoidon lisäksi, salibandya, sukkien kutomista ja masennuksen kanssa taistelua"

Nyt vasta itsekin huomasin. Sittenhän tuon sotkun ymmärtää.

nojoo
ei todellakaan ole normaalia! hyi kamala. joko laiskat vanhemmat ja/tai masennusta tai uupumusta. ja ennenkuin joku sanoo, että mul ei varmaan oo lapsia, niin kyllä on 4 lasta iältään 0-6v täällä pyörimässä...eikä todellakaan ole sotkuista ikinä!

Tuonhan siivoaisi hetkessä! Tavaroita vähän paikoilleen, muutama roska roskiin ja tölkit pussiin (ja kauppaan) jne. Ei ole siivoltaan mitenkään järkyttävimmästä päästä mitä olen nähnyt lähellekään. Mitään likaa tmv p*skaa en noista kuvista bongannut kyllä. En pystyisi itse rentoutumaan ennen siivoamista tuolla, mutta tiedän ihmisiä joilla näyttää usein tuolta (ainoa aika jolloin kämpässä oikeasti siistiä on heti siivouksen jälkeen, tämä siitä ettei kukaan laita tavaroita heti oikeille paikoilleen ja kunnon säilytystilaa saisi olla vähän enemmän jne..)

Se mikä itseäni tuossa häiritsee on tuo ns sisustustyyli: "sohva sieltä, hylly täältä, pöytä tuolta" jne. Mikään ei sovi yhteen, eikä niitä ole yritettykään sitoa yhteen. Tällainen sisustus on tosi monesti juuri niillä ihmisillä joilla ei se tavaroidenpitokaan ole niin justiinsa - aivan kuten noissa kuvissa. (Tämä siis oma kokemukseni) Ollaan enemmän käytännön ihmisiä eikä jakseta/ehditä/haluta ajatella sitä esteettistä puolta..

Meitä on moneen junaan, mutta harvalla lapsiperheellä näyttää kämppä kuitenkaan ihan sisustuslehti-siistiltäkään.. :)

• Tykkää
Reactions: Miiu78

Yhteistyössä