Onko tämä raskaana olevalta huomiohakuisuutta ja itsekkyyttä?

• Viestiketjun aloittaja "Sanna"
  • Ensimmäinen viesti
"Sanna"
Kaksi kaverusta, lapsettomuudesta kärsivä "Tiina" ja raskaana oleva "Maija". Tiina kyselee Maijalta kuulumisia, ja Maija kertoo kuulumisia ja mm. että raskausmyrkytyksen uhka leijuu ilmassa (loppuraskaudessa tiedossa vuodelepoa ym). Että kurjaa, jos joutuu loppuajan olemaan osastolla eikä pääse osallistumaan erilaisiin juhliin joita tiedossa.

Tiina kertoo Maijan kuulumisista "Sannalle". Kertoo, että voi että "se Maija on NIIN itsekäs että puhuu vain raskaudestaan ja hakee sillä huomioo. Miten se koko ajan viitsii valittaa ja hakea huomioo. Ajattelis vähän miltä minusta tuntuu! Se on niin itsekäs ihminen, ettei näe kuin oman napansa..." ja tota rataa.

Onko todellakin itsekkyyttä ja huomion hakemista, että kertoo rehellisesti kuulumisista kun niitä kerran kysytään? Myös niistä raskausasioista, koska olennaisena osana hänen elämäänsä nyt kuuluu. Maija ei kertaakaan ole tuolle Tiinalle hehkuttanut raskauttaan tms koska tietää, että Tiina kärsii lapsettomuudesta.

niin,mun mielestä myös lapsettomuudesta kärsivä vois ymmärtää että toisen raskaus ei ole pois itseltä..mulla katkes kaverin kanssa välit juuri mm sen takia että en kuulemma osannut puhua muusta kun vauvasta ja en ymmärrä kuinka pahalta se hänestä tuntuu,hän ei tosin varsinaisesti kärsinyt lapsettomuudesta vaan halus vauvaa mut ei ollut miestä jne..ja nykyään on raskaana hänkin mutta väleissä ei ola vieläkään ja tuskin tullaan oleen ikinä..mua ainaskin loukkas myös se että LAPSEENI suhtaudutaan kuin johkin esineeseen tyyliin viittitkö olla kertomatta kuinka hieno se teidän uus taulu tv-on kun mää jäin just työttömäks--kyseessä oli minuin lapseni,suuuuuurii osa mun elämääni,tottakai esim tulevaisuudesta puhuessa otin asiaa esille tähän tyyliin:ens kesänä nyt ei tehäkkään mitään pitkiä retkiä kun meillä on se vauva vielä niin pieni,tai kyllä se on isompi kämppä saatava,ei tänne siis millään mahdu vauvankin tavaroita tai hitto mua ärsyttää se kun anoppi sanoi että toivotaan että tulis tyttö,onko se poika muka huonompi jne..tähän tyyliin puhuin asiasta..kaverin mielestä jauhoin vaan ja ainoastaan raskaudestani enkä ottanut hänen tunteitaan huomioon..just joo,ärsyttää vieläkin kun aattelee viime syksyistä..

ap
Mä olen siis tuo "Sanna" ja kurkkuani myöten täynnä tota Maijan haukkumista! Anteeksi maijan puolesta, että hän on raskaana Tiina ei ole.
Joo, en tiedä mitä tahaton lapsettomuus on. Mutta tiedän, että esim. raskausmyrkytys ei ole mikään leikin asia. Tai asia, jolla kukaan haluaisi leuhkia tai kerätä meriittiä.

Mitä ihmettä tolle Tiinalle voi sanoa??

Yhteistyössä