[QUOTE="minnu";27904308]Välttämättä kaikille ei tule oireita. Riippuu ihan tapauksesta. Monella raju. Ainut lohtu että ohihan se menee
[/QUOTE]
Voiko noron siis sairastaa myös oireettomana?
Tuli mieleen vuosi 2011, kun lapseni perhepäivähoidossa oli lapsi oksentanut perjantaina muutamaan otteeseen. Viikonloppu meni hyvin, mieheni toinen lapsi oli viettämässä viikonloppua meillä. No sitten sunnuntaina kun mieheni oli vienyt lapsensa kotiin illalla, alkoi oksennus ja ripulointi. Kun sitä vessan ulkopuolella kuunteli niin sitä oksennusta kuulosti tulevan joka kerta litroittain ja toisesta päästä samaan aikaan. Loppujenlopuksi mies istui vessan lattialla suihkun alla ja antoi tulla lattialle molemmista päistä.
Minä sitten hysteerisenä joka kerran jälkeen desinfioin vessan kloritella + oven kahvat ym ym. ja ohjeistin miesraukankin tekemään niin jos vain suinkin jaksaa
siis desinfioimaan vessanpöntön ja lavuaarin.
Lapsemme ja minä emme koskaan sairastuneet tautiin, emme miehen kanssa kyllä suudelleet tyyliin viikkoon ja minä kävin töissä ja lapsi oli siellä perhepäivähoidossa, joten emme olleet pöpöpesässä kotona.
Tämä mieheni lapsi sen sijaan kantoi taudin kotiinsa, jossa heidän koko nelihenkinen perheensä sairasti sen kera korkean 40-asteen kuumeen.. että näin.
Itsellä ollut noro raskausaikana niin että meillä töissä oli sitä vuodeosastolla ja itse iltavuorossa ollessani aloin samana yönä oksentamaan, oksensin kaksi kertaa, mutta sängystä en sitten pässyt ylös kahteen päivään, oli kuumetta, pahoinvointia ja selkäkipua ja se oli ihan hillitöntä.
Mutta se oli ainut kerta kun olen itse sairastanut minkään vatsataudin vaikka kuka olisi vieressä sairastanut, viime vuonnakin kun lapsi alkoi oksentaa niin mulle vaan kumihanskat käteen ja pyykit 90 asteeseen ja desinfiointi jne jne