onko tämä minun lpseni?

• Viestiketjun aloittaja värinen
  • Ensimmäinen viesti
värinen
:'(

Sain omalta lapseltani tälläisen tekstiviestin.
Haista #&%£$!* ja en oo siitä homosta puhunu aikoihin mitää!

Homolla tarkoitta minun uutta aviomiestä.
Tätä samankaltaista on tullut, mutta nyt suutuin.
En nähnyt lastani äitienpäivänä, kielsin tulemasta jos ei osaa kuin törkysanastoa. Ja..hän ei tullut.

Onko muita joilla kaikki ei mahdu samankaton alle?
Meillä riitaa tulee pienestäkin, näiden kahden välillä.

Joopa joo. Saman tapaista on kuultu meilläkin (vanhin tyttäreni). Vaan aikansa(n. 1v) tuota "toistensa ylistystä" jatkui. Nyt mahdutaan ainakin ajoittain "saman" katon alle. Nykyään tyttäreni kyselee, jotta voiko tulla? Vaikka aina olen sanonut jotta: tottakai voit, meillä on kotisi (avain on) kuten muillakin sisaruksillasi. (Itse toivon jotta asuisi meillä.)
Oletan tuon "haukkumisen" tulleen aonakin osittain ex:ni taholta vaikka tyttäreni "suulla" tulikin. :snotty:

Näin käy kun ei osaa kasvattaa lastaan ja kieli pitkällä juostaan uuden miehen perässä.Olisi kannattanut keskittyä enemmän omiin lapsiinsa kuin uuteen mieheen ja miksi pitää väkisin valita itselleen kumppaniksi sellainen jota lapset eivät alun alkaenkaan hyväksy?
Siitä ei seuraa kuin ongelmia.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2005 klo 17:26 Meeri kirjoitti:
Näin käy kun ei osaa kasvattaa lastaan ja kieli pitkällä juostaan uuden miehen perässä.Olisi kannattanut keskittyä enemmän omiin lapsiinsa kuin uuteen mieheen ja miksi pitää väkisin valita itselleen kumppaniksi sellainen jota lapset eivät alun alkaenkaan hyväksy?
Aina näitä tälläisiä riittää,joille kaikki on niin hel-vetin yksinkertaista.
\|O \|O \|O
Lapset eivät valitse vanhemmilleen kumppaneita ja sillä siisti.
Mutta tämä nyt oli muutenkin varmaan taas joku sairas vitsi. Koskahan näihin tälläsiin puututaan???

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2005 klo 19:23 vieras kirjoitti:
\
\|O \|O \|O
Mutta tämä nyt oli muutenkin varmaan taas joku sairas vitsi. Koskahan näihin tälläsiin puututaan???
Jos perheeseen tulee uusi aikuinen jonka kanssa lasten pitää joka päivä tulla toimeen niin on sulaa hulluutta hommata sinne sellainen aikuinen jota lapset eivät voi sietää.
Tai sitten voi pitää turpansa kiinni jos lapset alkavat oireilla.
Tämä on minun mielipiteeni tähän asiaan ja eikö täällä saa sanoa oman mielipiteensä?Sitä varten on keskustelupalstat että tulee myös ne mielipiteet esiin jotka ei ole samat omien kanssa.
Minulle on uusperheellisenä ollut ensimmäinen asia mikä on tehty selväksi suhteen alussa että lasten pitää hyväksyä uusi kumppani ja uuden kumppanin pitää hyväksyä jo olemassaolevat lapset.
Minusta se on järkevää ja vastuullista aikuisuutta ottaa huomioon myös lasten mielipiteet.

värinen
\
Minkä ikäisiä lapsesi olivat kun uusi mies tuli sinun perheeseesi?
Kerro tarkemmin kuinka onnistuit? Rakastaako uusi miehesi lapsiasi ja lapset häntä?
Onneksi olkoon, ole onnellinen. On mukavaa kun joku osaa ja onnistuu. Onko lasten oikea isä jäänyt kokonaan pois lastesi elämästä ja uusi ihminen on heille tärkeämpi?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2005 klo 21:37 värinen kirjoitti:
\
Minkä ikäisiä lapsesi olivat kun uusi mies tuli sinun perheeseesi?
Kerro tarkemmin kuinka onnistuit? Rakastaako uusi miehesi lapsiasi ja lapset häntä?
Onneksi olkoon, ole onnellinen. On mukavaa kun joku osaa ja onnistuu. Onko lasten oikea isä jäänyt kokonaan pois lastesi elämästä ja uusi ihminen on heille tärkeämpi?
Nuorin oli vajaa 2 , keskimmäinen 5 ja vanhin 13 kun uusi mies tuli perheeseen.
Lapset ja mies tutustutettiin pikkuhiljaa.Uusi mies pitää lapsista hyvin paljon ja tulee heidän kanssaan hyvin toimeen, lapset myös pitävät hänestä.
Lasten oma isä on tiiviisti mukana lasten elämässä eikä ole yhtään sen vähemmän pidetty kuin ennenkään.Se että lapset rakastavat isäänsä ei sulje pois sitä etteikö he voi pitää myös uudesta miehestä.
Lapset pitävät myös kovasti uudesta äitipuolesta ja uudesta pikkuveljestä joka on vielä vauva.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2005 klo 19:46 Meeri kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2005 klo 19:23 vieras kirjoitti:
\
\|O \|O \|O
Jos perheeseen tulee uusi aikuinen jonka kanssa lasten pitää joka päivä tulla toimeen niin on sulaa hulluutta hommata sinne sellainen aikuinen jota lapset eivät voi sietää.
Tai sitten voi pitää turpansa kiinni jos lapset alkavat oireilla.
Tämä on minun mielipiteeni tähän asiaan ja eikö täällä saa sanoa oman mielipiteensä?Sitä varten on keskustelupalstat että tulee myös ne mielipiteet esiin jotka ei ole samat omien kanssa.
Minulle on uusperheellisenä ollut ensimmäinen asia mikä on tehty selväksi suhteen alussa että lasten pitää hyväksyä uusi kumppani ja uuden kumppanin pitää hyväksyä jo olemassaolevat lapset.
Minusta se on järkevää ja vastuullista aikuisuutta ottaa huomioon myös lasten mielipiteet.
Käsittääkseni ap ei tahtonut saada kärkeviä kommentteja lasten kasvatustaidoistaan vaan vertaistukea ongelmaansa.
Kahdesta viimeisestä lauseestasi olen lukevinani pienoisen ristiriidan: Ensimmäisenä tehdään selväksi että uusi kumppani pitää hyväksyä ja päinvastoin. Eipä siinä paljon lasten mielipiteisiin teilläkään jää sijaa?
No, samapa se, meidän uusperheessämme ei ole nimitelty ketään ja itseasiassa muutenkin elämä on kuin ruusuilla tanssimista. Juu on todella keskustelupalsta... :eek:

värinen
\
Olen kuullut ja nähnyt monia jotka onnistuvatkin minua paremmin kun lapset ovat alle kouluikäisiä...uusperheliiton luennolla taidettiinkin sanoa jotenkin näin...lapsi hyväksyy uuden kun kertoo lapsen iän kahdella...eli 2 vuotias on hyväksynyt uuden kokonaan 4 vuotiaana jne..
Tämä minun lapseni on 17 vuotias.
Te olette niitä onnekkaita kun kaikki hyväksyy toisensa.
Olen puhellut monien uusperheelisten kanssa ja näin ei aina ole.
Kirjoitustyylisi ei kovinkaan paljoa viehättänyt minua. En ymmärrä miten voi arvostella noin voimaperäisesti ja mitä varten? Ikävää ja epäkohteliasta sanon minä.

Kukas se tuolla toisessa ketjussa kirjoitteleekaan tälläisiä...?
Tuskin tänne ihan ykskaks vaan pari samannimistä on eksynyt..?
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2005 klo 16:25 Meeri kirjoitti:
Ihanaa huomata,etten ole ainoa paha äitipuoli, joka ei välitä miehen lapsesta juuri lainkaan.
:LOL:

;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2005 klo 22:39 vieras kirjoitti:
Tuskin tänne ihan ykskaks vaan pari samannimistä on eksynyt..?\
Ihanaa huomata,etten ole ainoa paha äitipuoli, joka ei välitä miehen lapsesta juuri lainkaan.

;)
täytyy sanoa että huippu huomio

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2005 klo 22:39 vieras kirjoitti:
Tuskin tänne ihan ykskaks vaan pari samannimistä on eksynyt..?\

;)
Voinhan minäkin kirjoittaa Meerinimimerkillä kun teen sen harmaana,se ei silti tarkoita sitä että olisin se Meeri joka alkuperäisen kirjoituksen kirjoitti tänne palstalle.Ihan huomiona vaan

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2005 klo 08:15 vieras kirjoitti:
Voinhan minäkin kirjoittaa Meerinimimerkillä kun teen sen harmaana,se ei silti tarkoita sitä että olisin se Meeri joka alkuperäisen kirjoituksen kirjoitti tänne palstalle.Ihan huomiona vaan
Niinpä niin...voihan sitä juu... :LOL: :LOL: :LOL:

Hei vaan kaikki!
Otetaampa uusiks!!! :/
Mistäs liikkeelle lähdettiinkään; No, siitä kun oma lapsi käyttää rumaa kieltä-loukkaavaa jne. Mitä tehdä???
Joku tuolla jo kerran totesi jotta keskustelun alulle laittaja todenäköisesti toivoi saavansa niin vertaistukea kun ken ties hiukan neuvoja ja ohjeitakin tilanteeseen, joka häntä selvästikin painaa.
Minä ainakin laitoin tuon ensimmäisen kirjoitukseni juuri tuota edellistä ajatellen. "Yritin" tuolle äidille viestiä jotta yksin ei hän ongelmansa kanssa ole vaan jotta meitä on muitakin. (Mikäli se häntä mitenkään auttaa.)
Niin kuin jo selvitin tuolla edellä niin nykyisin meidän uusperheessä ainakin ajoittain mahdutaan samankaton alle. Vaikka alkuun hankalaa olikin, mutta niinhän sitä jokapuolelta saa kuulla et ei kaikki heti voi kaikkea hyväksyä, jne. :whistle:
Totesimpa jo tuolla ensimmäisessä kirjoituksessani senkin jotta; EI tainnut KAIKKI tuo epämielyttävä teksti tulla tyttäreni aloitteesta, vaikka hänen "suullaa" tulikin. Eli tällä halusin tuoda esille sen ettei tuo toisen "mollaaminen" ole välttämättä lapsen omia ajatuksia. Vaan siinä voi tulla hyvin voimakkaana esille myös sen ex:n kypsymättömyys uuteen tilanteeseen.
Eli ei muuta kuin rohkeutta ja jaksamista kaikille, jotka tuon lapsen suunnalta tulevan "nimittelyn" kohteeksi ovat joutuneet. Kyllä ne lapset sen joskus ymmärtävät mikä on heidän vanhempiansa RAKKAUS. :hug:

värinen
=)
Mukava saada asiallisiakin mielipiteitä.

Keskustelin oman äitini kanssa tästä tyttäreni sanavarastosta.
Äitin yli 70v. totesi, ajat ovat kovasti muuttuneet, nyt nuoret puhuvat hyvinkin rumaa kieltä.
On vallalla muutenkin monilla nuorilla ns. ÉI PALJON KIINNOSTA``
ajatusmaailma.
En kylläkään ole häntä sellaiseksi kasvattanut, mutta tälläisiä piirteitä hänessä kuitenkin kasvaa.
Muistelee omaa kasvua aikuisuuteen ja taisipa silläkin olla vuosia kun äidin tai isän olemassaolo ei merkinnyt jurikaan mitään. Tai olemassaolo merkitsi, mutta heidän ajatusmaailmansa ei.

Tänä päivänä olen jo sovussa lapseni kanssa.
=)

\
Tässä sitä taas joku katkeroitunut tai lapsellinen purkaa pahaa oloaan viattomiin ihmisiin ... toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos koska kommentissa ei olut mitään rakentvaa . Kaikkien meidän lapset on joskus teinejä ja varmaan saadaan siinä hormoni mylläkässä kuulla jos jonkinlaista ja miten huonoja vanhempia olemme :D . Totuushan on se ettei kaikki lapset hyväksy ketään esim. äidin uutta vaikka miten kiva mies olisi varsinkin jos exä pääsee manipulomaan lasta joten älä ap ole moineskaan lapsesi olet varmaan kasvattunut parhaala tavalla. Eikä ne lapset saa puolisoa vanhemmalle valita kyllä sen valinnan tekee jokainen meistä itse.

anne-68
On se kumma kun jokainen joka on eri mieltä enemmistön kanssa,on KATKERA ym mukavaa!!Kyllä vaan "Meeri" täällä saa ilmaista kaikenlaiset mielipiteet,vaikka eräät toisin kuvittelevatkin.Minä erehdyin ottamaan miehekseni kundin joka oli ensi alkuun vallan ihana lapsilleni,mutta ajan kuluessa käyttäytyi kuin he olisivat olleet ilmaa.Ja kuinka kävi;laitoin äijän pihalle.Moneen kertaan sanoin että yritä muuttaa suhtautumistas,et jos välität niin näytä se,mutta mitään ei tapahtunut.Ei hän ollut lapsille paha,mut ei mitään muutakaan.Mulle tärkeimpiä ovat lapseni,eli jos ei heillä ole hyvä olla,ei mullakaan ole.Helppoa tehdä ratkaisu siis.Jos kundi olis alunalkaenkin ollut välinpitämätön,en olis ikinä sekaantunut häneen,mut sai hämättyä varsin onnistuneesti ja lapsetkin pitivät hänestä.Mut muutos tuli hyvin pian.Ja lähtö kans hyvin pian.Kukin tyylillään,mut mä en edes voi kuvitella ottavani äijää jota mun lapset eivät hyväksy,en ikimaailmassa!Heidän elämäänsä ja kotiinhan se olis tunkemassa,kai mun pitää heidän mielipidettäänkin silloin kunnioittaa,eikö?Omassa lapsuudessa kävi niin et äitini otti kundin jota inhosin,vaikka seurasi se että mä lähdin mieluummin lastenkotiin..Hieno äiti!Arvaa ollaanko väleissä nykyään..?Eivät lapset joo valitse äitinsä kumppania,mutta saavat kai sanoa hyväksyvätkö jonkun HEIDÄN KOTIINSA???meillä ainakin saavat sanoa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2005 klo 10:37 anne-68 kirjoitti:
Eivät lapset joo valitse äitinsä kumppania,mutta saavat kai sanoa hyväksyvätkö jonkun HEIDÄN KOTIINSA???meillä ainakin saavat sanoa.
Hmm. :/
Vaikea mennä sanomaan miten kenenkin kuuluu tehdä. Meitä kun on niin moneen junaan. En usko että on syytä pitää ainoana oikeana tapana että "ukko pihalle jos ei miellytä lapsia.."
Ensinnäkin toimivan uusperheen rakentaminen vie aikaa. Vuosia.
Ehkä teidän tapauksessanne ratkaisu onkin ollut oikea, en itsekään voisi kuvitella pilaavani lasten elämää ottamalla miehen joka olisi ilkeä tai välinpitämätön lapsiani kohtaan, jos erotilanteeseen joutuisin.
Mutta ap kirjoittajan lapsi on siis 17 vuotias, melkein aikuinen. Murrosiässä vielä. Itse muutin 16 vuotiaana kotoa opiskelija-asuntoon ja olin kotoa pois pääsystä todella onnellinen (enkä ole edes uusperheen lapsi).
Pienten lasten kanssa asia on tietenkin eri, mutta myös sillä tavalla, että pienet lapset tuskin koskaan tuosta noin vaan hyväksyvät äidilleen tai isälleen uutta kumppania. Onhan se nyt luonnollista että lapsi aina toivoisi oman äidin ja isän olevan yhdessä ja rakastavan toisiaan.
Ei voi automaattisesti olettaa että toisen täytyy alkaa rakastaa omia lapsia. Sitä uutta kumppaniakin on ymmärrettävä jos aikoo oikeasti rakentaa uusperheen.
Miehille toisen lapsien hyväksyminen on muutenkin vielä vaikeampaa kuin naisille.
Esim. lähipiirissäni olevien sinkkumiesten silmissä yh-nainen on lähinnä juuri sellainen jota voi käyttää yhden yön mutta ei sitten mitään vakavempaa. On toki "aikuisiakin" miehiä mutta ei niitä joka kulmalta löydy valitettavasti.
Että aikaa vaan ja kärsivällisyyttä...

harmaalehmu
Mulla esikoinen ei meinannut millään hyväksyä aviomiestäni. Hän kaipasi valtavasti edellistä seurustelukumppania, jonka kanssa elämästä ei valitettavasti voinut tulla yhtään mitään. Se mies oli niin kiinni urheilussa, vanhemmissaan ja työssään, että viimeiseen puoleen vuoteen ehti viettää kanssamme aikaa vajaan viikon (siis yhteensä). Muut ajat oli työssä tai vanhempiensa luona. Tuolloin kymmenvuotias tyttäreni ei vain ymmärtänyt että siitä kivasta leikkikaverista ei ollut kantamaan minkäänlaista vastuuta omasta perheestä.

Esikko harasi kaikin mahdollisin tavoin vastaan, kun lopetin suhteen ja aloin seurustella tulevan aviomieheni kanssa. Kihlaus oli kamala paikka, naimisiinmeno hänelle hirveää, yhteen muutto kammottavaa ja yhteisen lapsemme odotus maailmanloppu. Neiti näytti kaikin tavoin mitä vain suinkin keksi että homma ei miellytä. Koko katastrofi huipentui vauvan syntymään, jolloin kaksitoistavuotias lintsasi koulusta, yritti olla kaikkialla muualla kuin kotona ja kotona äyski, tiuski ja huusi.

Nyt menee jo melko hienosti, jopa erinomaisesti välillä. Pikkuveli on ihana ja rakas - neiti jopa haluaa hoitaa pikkumiestä välillä, jotta minä saan tehtyä jotain muuta. Myös miehen neiti on hiljalleen hyväksynyt, on löytänyt hyvät puolet ja oppinut luottamaan. Ymmärtänyt, että nyt se mikä luvataan, myös pidetään.

Suuri kiitos miehelleni, joka oman taustansa vuoksi on osannut antaa lapselle aikaa eikä ole ottanut itseensä toisen pahan olon purkauksia. Mies ei ole loukannut lasta takaisin vaan on antanut toisen nalkuttaa. Me vanhemmat olemme melko hyvin pystyneet pitämään yhteisen linjan, vaikka lapsi yritti (ja yhä silloin tällöin koettelee) saada sääntörintamaa murrettua. Jöön pidän pääosin minä, sillä lapsi ei kestäisi edelleenkään että komento tulee isäpuolelta. Mutta mies pitää omalta osaltaan huolen että säännöissä pysytään.

En tiedä olenko oikeassa, mutta epäilen että tyttö pelkäsi valtavasti menettävänsä aviomiehen ja pikkuveljen myötä leijonanosan minusta. Hän oli saanut pitää minut jakamatta itsellään aivan liian kauan.

kun meidän uusioperhe alkoi muodostua, uusi aikuinen astui kuvioihin, sanoin lapsille, että rakastaa ei tarvitse, eikä välttämättä hyväksyäkään, mutta asiallisesti pitää käyttäytyä ja "sietää".lapset olivat silloin 18,15, ja 10 v. aluksi oli tiettyä "kyräilyä" mutta nyt ovat kaikki hyviä kavereita keskenään ja keskimmäiseltä tulee textarissa " rakastan sua äiti ja vähän Harryakin" .. eli kannattaa antaa tilanteen kypsyä rauhassa eikä kiirehtiä niin ihmiset ehtii sopeutua uuteen tilanteeseen

Yhteistyössä