Onko tämä mielestäsi vastuutonta?

Jos pariskunta, jossa on nainen 27v (jolla ennestään lapset 7v ja 2v) ja mies 24v (ei lapsia) harrastavat tieten tahtoen seksiä ilman ehkäisyä, koska ei oo jaksanut hakea pillerireseptiä, ja kortsut ei kuulemma tunnu tarpeeksi hyvältä.
Käy sitten niin että nainen joka muutenkin tulee herkästi raskaaksi, tulee raskaaksi. Miettivät asiaa, nainen olisi voinut pitää lapsen, jos olisi tilanteessa yksin, mutta tuleva isä ei halua lasta koska kokee olevansa liian nuori vielä ja elämä on kokematta. Päätyvät sitten aborttiin viikoilla 7+4. Nainen sai ultrakuvan lapsestaan ja tulee näyttämään sitä minulle. (ei ensin aikonut edes kertoa minulle, koska tietää miten paljon haluan lasta, enkä ole saanut). Esittelee kuvaa ja mä herkistyn ja tuntui aika pahalta kun nainen kertoo abortistaan yksityiskohtaisesti, miten jännää se oli kun otettiin vaan pari tablettia ja kipulääkettä. Minusta tuntui kummalliselta. Pahalta oikeastaan.

Tämä nyt tuli vain mieleen yhtäkkiä kun on niin herkkä olo...PMS:ää tai raskaana...
 
On vaikea ymmärtää miksi aikuiset ihmiset toimivat noin tieten tahtoen. Luulisi, että kylmäpäisintäkin naista ja miestä hieman abortti kylmää etenkin noin huikentelevaisen touhun jälkeen.

Hieman outoa, että hän haluaa asiaa sinulle yksityiskohtaisesti tilittää. Ehkä se kertoo enemmän siitä, että häntäkin asia vaivaa, eikä hän tullut ajatelleeksi miltä se sinun tilanteessasi tuntuu kuulla tuollaista.
 
taitaa olla sama pariskunta keistä teit silloin sen ls-ilmoituksen? miten siinä jutussa kävi??
Jep, ei edennyt mihinkään. Tai sitten saivat jonkun varoituksen, en tiedä kun en ole ollut tekemisissä. Ainakin sen olen huomannut että facebookin tilapäivitykset on ruvennut koskemaan enemmän lapsia, ja että mitä ovat tehneet, kuten ovat käyneet ulkona tjs.
 
"vieras"
Minusta tuo ystäväsi oli ilkeä, varsinkin jos on tietoinen ongelmastasi. Empatia puuttui sinua kohtaan tyystin. Tosin sanoitko hänelle että kiitos mutta en halua kuulla enempää. Itseään saa suojellakin tuollaisissa tilanteissa.
 
[QUOTE="vieras";25397513]Minusta tuo ystäväsi oli ilkeä, varsinkin jos on tietoinen ongelmastasi. Empatia puuttui sinua kohtaan tyystin. Tosin sanoitko hänelle että kiitos mutta en halua kuulla enempää. Itseään saa suojellakin tuollaisissa tilanteissa.[/QUOTE]

Voi kyllä sanoin. Mutta sitten hänen oli kuitenkin pakko saada kertoa, vaikka oli jo kuulemma kertonut vaikka ja kelle...
 
No toivottavasti tuo pariskunta ei enää harrasta suojaamatonta seksiä, kun taitaa olla ehkäisykeino "melko" huono :(
Ja mitäpä lie naisen päässä liikkunut, kun juuri sulle tuli asiaa tilittämään : /
mä kans mietin tätä, et noinko purki omaa pahaa oloaan just ap:lle, tietäen et toiselle tulee vielä itseä pahempi mieli..joillekkin kun on tarve satuttaa muita kun itseä sattuu..
 
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;25397533:
mä kans mietin tätä, et noinko purki omaa pahaa oloaan just ap:lle, tietäen et toiselle tulee vielä itseä pahempi mieli..joillekkin kun on tarve satuttaa muita kun itseä sattuu..
Tässä voi olla kyllä totuudensiemen. Itsellä pitää olla kaikki astetta paremmin, keinolla millä hyvänsä...
 
[QUOTE="minä";25397547]Vieläkö olet sen roskasakin kanssa tekemisissä? Ainoa hyvä puoli asiassa on se, ettei lapsen tarvinnut syntyä siihen perheeseen.[/QUOTE]

En ole. Ainoastaan facebookissa ollaan kavereita, eikä sielläkään enää keskustella. Tämä tapahtui jo about kuukausi sitten, mutta tuli nyt mieleen... Tää muija soitti mun miehelle tässä yhtenä lauantaina, ihan kännissä kun oli ensin kuskannut miestänsä. Yritti kovasti saada jutella kanssani, mutta mua ei huvittanut keskustella kahden aikaan yöllä kännisen kanssa... Kovasti yritti kysellä mieheltäni että missä on oikein vika ja että ei sen mies tarkoita mitään pahaa vaikka se haukkuu minua jne. Huhhuh.
 
"madame"
Monia syitä, lapsilla ei perusturvaa... Heitteillejättöä ym. En nyt jaksa sitä alkaa enää puimaan.
No mutta minua kiinnostaa tietää mihin etenkin lapsettomat perustaa ilmoituksen tekonsa, ja muutenkin oon työni puolesta kyllä nähnyt kaikennäköistä mistä on tehty ilmoituksia(turhaan).

ETenkin kiinnostaa tuo lapsilla ei perusturvaa,mitä se tarkoittaa? uskon kyllä että aiheellisia ilmoituksiakin on,mutta yhtälailla aiheettomia.

Minä olen myös kokenut tuossa 10v sitten sen kuinka oiva keino lapset on tehä kiusaa toiselle, Onneksi tämä ihminen satuili kaikennäköistä ihmejuttua jota ei ois kukaan uskonut,joten jäi siihen :D

ystävästäni joku teki ls-ilmoituksen että käyttää aineita. Aika törkeää vai mitä,sillä ainoa aine mitä käyttää on tupakka ja se käsittääkseni on laillista täysi-ikäiselle. vielä en ole törmännyt keneenkään kenestä oikeesti ois ilmoitus pitänyt tehä.
 
No, todellakin on vastuutonta tehdä abortti "jälkiehkäisynä" sen takia, että ei ole JAKSANUT hakea pillereitä tai kortsu ei TUNNU mukavalta, eli tietoisesti laiminlyönyt ehkäisyn! :mad: Muutenki tuo toisen titeoinen loukkaaminen hänelle kipeässä asiassa on todella syvältä... Mä olisin sopivassa mielentilassa varmaan antanut "ystäväni" kuulla kunniansa ja heittänyt pihalle saman tien. :D
 
Kyllä lapsetonkin tajuaa ja näkee jos on vikaa asioissa... Enkä aiheetta tehnyt. Moni muukin on meinannut tehdä ilmoitusta (ihan sellaiset joilla on lapsia), mutta minä olin se joka sen lopulta teki. En todellakaan halunnut mitään kiusaa tehdä, vaan olen aidosti huolissani heistä.
 

Yhteistyössä