Onko tämä ihan ok homma, että isovanhemmat automaattisesti olettavat, että

• Viestiketjun aloittaja lomalle
  • Ensimmäinen viesti
lomalle
minä ja tenavat sinne menemme hiihtolomalla lomailemaan?

Olin jo vanhempieni luona lasteni kanssa syyslomalla muutaman päivän ja nyt tässä hiljattain äitini puhelimessa höpötti, että kun tulette tänne hiihtolomalla, niin tehdään sitä ja tätä. Ei hän voi olettaa asian olevan noin, kuin "Manulle illallinen" eli että sinne nyt sitten satavarmasti mennään.

Ja olenko töksö, jos haluankin hiihtolomani viettää perheeni kanssa ihan vain täällä kotiympyröissä?

Vai onko minun välttämättä mentävä lasteni kanssa vanhempieni luokse lomalle, koska nämä lapset ovat heidän ainoat lapsenlapsensa ja tietysti ymmärrän sen, että onhan isovanhemmille annettava mahikset olla lastenlastensa kanssa?

( Se vain tuolla tökkii, kun tykkään olla kotona ja en vain osaa olla tuolla "relax". Yöajat ovat taatusti tuolla nyt ikäviä, koska isompi muksu haluaa nukkua sängyssä ja minä nukun pienemmän kanssa lattialla patjalla + kun pienempikin on lähtenyt liikenteeseen, niin ei taatusti kovin häävisti pysy paikallaan yöllä, vaan saattaa lähteä kömpimään sinne tänne. Syyslomallakin pienempi herätti jo vähän yli kuusi, vaikka täällä kotona nukkuu yhdeksään asti aamulla. Oli hieman väsy päivä. )

öåwwq
Minusta on ihan ok että ihmiset syystä tai toisesta tiettyjä asioita olettavat. Yhtä ok on vastata oletuksiin että en kyllä ajatellut että se tai tuo asia automaattisesti menisi noin.

vierass
Kai nyt oikaisit äitisi käsityksen lomanne vietosta. Jos et, niin eipä siin sitten muu auta kuin että on mentävä äidin luo lomalla. Ei se äiti mikään ajatustenlukija ole, jotta osaisi arvata suunnitelmanne.

"Heta"
No etkö voinut suoraan sanoa, että teillä on muita suunnitelmia hiihtolomaa varten? Nyt siellä mummo odottaa ja suunnittelee kaikenlaista ja sinä kihiset siellä, että mitä se nyt sillai olettaa... Olisit vaan heti sanonut tai nyt ainakin heti huomenna soitat ja sanot että lomalle on jo suunnitelmia, mutta että voitte tulla käymään jossain muussa välissä.

"Lissu"
Entä jos jäätte kotiin ja kutsut isovanhemmat parin päivän vierailulle teille? Tai sitten menette isovanhemmille mutta ette koko viikoksi, vaan juuri vaikka pariksi päiväksi.

kuinkas
onko teidän lapset kuinka pieniä? olisiko mahdollista että menisitte käymään koko perhe pariksi päiväksi ja lapset jäisivät sitten isovanhemmille vielä ja isovanhemmat toisivat lapset kotiin sitten parin yön/sovitun ajan jälkeen. meidän 6, 4 ja 2-veet jää kahdeksi yöksi mummolaan ilman meitä vanhempia ja mummi ja vaari tuovat sitten heidät kotiin.

vierasa
Miksi teet tästä asiasta niin vaikeaa ja analysoit sitä ihan liikaa? Oisit vaan vastannut siihen, että en vielä tiedä missä ollaan hiihtolomalla, ilmoitan sitten kun suunnitelmat selviää. Ja sitten mietit mitä haluat tehdä, olla kotona, mennä mummolaan vai muutama päivä kotona ja muutama mummolassa. Elämä on just niin vaikeeta kun itse haluaa.

Yhteistyössä