Onko täällä yhtään vuokra-asujaa?

• Viestiketjun aloittaja Sertde
  • Ensimmäinen viesti
Sertde
Lähipiiristämme olemme ainoat, jotka asuvat vuokralla. Naapurusto vaihtuu niin että taidamme olla suunnilleen ainoat tässä talossa asuneet (1,5 vuoden ajalta). Muut ovat muuttaneet omistusasuntoihin.

Olemme vain niin köyhiä... Hyvät tulot (paitsi Jutta Urpilaisen mukaan kyllä juuri ja juuri pienituloisen yläpuolella ) kyllä on, 3000 e/nokka, mutta ei mahdollista saada takaajia ja ikääkin on jo yli 30 ja toisella yli 40.

mistä ihmeestä kämppä tai edes se laina??

Sama homma täällä. Vuokralla asun lapsen kanssa kaksiossa. Mieluummin maksaisin omasta tämän verran lainaa kun tätä vuokraa. Mutta ei ole takaajia, eikä ole kertynyt vielä säästöönkään niin paljon kun omarahoitusosuus olisi. :/

pokermama
Itselläni oli 19 vuotiaana 1800e/kk tuloilla mahdollisuus saada 100 000e asuntolaina yksin ilman henkilötakausta,yritystakauksella. Noa-pankista silloin kävin kysymässä,ja tarjosivat "yritystakausta". Kannattaa ihmeessä kysellä sieltä, tosta on 1,5 vuotta aikaa kun itse otin (tosin otin sitten samposta),mutta eiköhän se vieläkin ole olemassa! :)

pokermama
Niin,ja minulla ei ollut mitään säästöjä,muutin vanhemmiltani ensimmäiseen omaan kämppään,ja olin päättänyt ottaa lainaa ja muuttaa omistus-asuntoon. Nyt tosin kämppä pistetty vuokralle,mutta en kadu hetkeäkään,että otin ison asuntolainan noin nuorena :)

hah hah
No ette kyllä ole köyhiä, jos saatte 6000e kuussa! Ei varmaan ole vaikeaa tuosta summasta säästää vähän niin, että saatte sen lainan sitten kun teillä on se pesämuna.

Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja hah hah:
No ette kyllä ole köyhiä, jos saatte 6000e kuussa! Ei varmaan ole vaikeaa tuosta summasta säästää vähän niin, että saatte sen lainan sitten kun teillä on se pesämuna.
niinpä.Meillä kun tulot oilman lapsilisiä 1600e

vuokralla asutaan
Me asutaan myös miehen kanssa vuokralla. Miehellä DI:nä hyvä kk-palkka, lisäksi tulee päivärahat ja matkakorvaukset. Itse olen tradenomi ja saan puolta pienempää palkkaa. Meille tyrkytetään pankista asuntolainaa jos siellä vaan käy jostain syystä asioimassa palveluneuvojan kanssa. Ne on tyrkyttäneet sitä lainaa jos 3v siitä saakka kun mies työllistyi nykyiseen firmaan. Me kuitenkin tykätään asua vuokralla, toivon mukaan tässä jossain vaiheessa mies lähtisi johonkin firman projektiin ulkomaille niin pääsisi maailmalle asusteleen muutamaksi vuodeksi. Siksi ei vielä haluta sitoutua omaan taloon.

Me asutaan kans vuokralla. Meistä kahdesta minä taidan olla se innokkaampi joka haluaa oman. Mutta ei ainakaan ihan vielä olla edes harkitsemassa koska en vielä tiedä mitä aion tehdä parin vuoden kuluttua...

Yhteistyössä