Onko täällä uskovaisia äitejä?

Haluaisin tietää siksi, koska haluan tietää minkälaista muiden "usis" äitien arki on? Miten pidätte perheessänne yllä kristillisiä arvoja/tapoja yms? Entä omaa hengellisyyttänne? Onko miehenne/vaimonne uskossa?
 
Täältä löytyy
Molemmat ollaan uskossa, asutaan kahdessa osoitteessa. Hyvät välit. Usko on luonnollinen asia, lapsen kanssa rukoillaan usein ja hänkin iloitsee aidosti Jeesuksesta. Välillä tarvitsen hiljaisuutta ja yksinäisyyttä pitääkseni yhteyttä Jumalaan.
 
täällää
no me ollaan molemmat uskossa. Perheen arjessa se näkyy ajankäyttövalinnoissa (esim käydään kirkossa, perhekerhossa, lastenmessuissa jne). Lapsella on hengellisiä lasten kirjoja kuten lasten Raamattu, luemme iltarukoukset ja ruokarukoukset. Ja tietysti juhlapyhinä asiasta jutellaan lapsille myös siitä kristillisestä näkulmasta (eli jouluna Jeesuksen syntymästä jne).

Me eletään kyllä ihan tavallista arkea noin muutoin :) Mies käy miestenhengellisessä piirissä, minä joskus naisten vastaavissa, tapaamme uskovia ystäviä, joiden kanssa jutellaan kaikesta ja voi rukoilla yhdessä. Raamatunluku on mulla nyt jääny vähiin kun pienet lapset eli sellaista omaa hartauden tai pidempää rukoilun hetkeä ei juurikaan ole. Tietysti arjen lomassa voi myös rukoilla, eikä se erityistä aikaa tai paikkaa vaadi...bussimatkalla jne.

usko on luonnollinen asia ja pyrimme välittämään lapsille kuvan Jumalasta rakastavana ja huolehtivana ja turvallisena...
 
"..."
Ei oikeastaan mitenkään. No iltaisin luetaan lapsilla iltarukous ja myös itse rukoilen. Pyhänä ollaan vain ja tehdään kaikkein pakollinen, eli ei siivot yms. ellei oli ihan pakko. Sunnuntaisin käydään seuroissa. Siis ihan perus, mitä muillakin. Ei olla mitään hihhuleita hihhuleita, että rukoillais ja ylistettäis hulluna ja paasattais joka ikiselle vastaantulijalle uskoa yms.
 
Mietin myös, että olisiko täällä uskovaisia äitejä Helsingin suunnalta jotka haluisivat joskus lähteä vaikka vaunukävelylle/puistoon tai kahville?

Itse olen noin 20 ja vaavi n. 9kk. Tunnen vähän uskovaisia äitejä ja tuntuu ettei pysty puhumaan kaikesta ei usis äideille tai usis sinkuille.
 
Ollaan molemmat uskossa, mutta ei näy nyt arjessa sen kummemmin että viikonloppuisin käydään seurakunnassa ja joskus kotikokouksissa vuorotellen. Tietenkin iltarukoukset ym, mutta muuten ihan normiarki, ei siis mitään "hihhuleita" mekään. :D Ihan luonnollinen osa elämää. :)
 
minäkin
Meilläkin uskova perhe. Lapset käy pyhäkoulua ja kirkossakin pyritään käymään. Osallistutaan erilaisiin seurakunnan tilaisuuksiin ja raamattupiiriin. Ihan normaaleja siis. Itse yritän keskittyä rukoukseen iltaisin ennen nukkumaan menoa
 
femin
Täälläkin on uskis äippä. :)

Yksi lapsi on ja sekin vasta vuoden ikäinen, joten ei ole vielä pyhäkoulussa tms.

Uskonnollisuus tulee ilmi pääosin iltarukouksissa. Kirkossa käydään pari kertaa vuodessa ja seuroissa silloin, kun mahdollista. (Ollaan siis lestadiolaisia)
 

Yhteistyössä