Onko täällä ulkosuomalaisia äitejä?

Olisi kiva kuulla missä maassa oleskelette ja kuinka vanhat vauvat/lapset teillä on. Itse olen äitiyslomalla Aachenin lähistöllä Saksassa (mies töissä täällä) ja meillä on 10 kk vanha poika. Tiedä vaikka joku muukin suomalainen asustelisi vauvansa kanssa täällä päin ja voisimme vaikka tavata. Minulle saa laittaa myös yksityisviestiä.
 
Tässäpä ilmoittaa itsestään toinen ulkosuomalainen äiti.
Asustelen Irlannissa.
Esikoiseni, nyt 3kk vanha tyttö syntyi täällä.
Minullekin saapi laittaa yksityisviestejä, jos muita ulkosuomalaisia äitejä tältä saarelta. Saavat toki muutkin viesteillä.

:)
 
Sen varran utelias olisin lukemaan teidän kokemuksia siellä. Miten menee ja millaista on arki? Onko tuttuja vai oletteko vaan oman perheen kanssa. Jos haluatte kertoilla olisi kiva kuulla maailmalta juttuja :)
Itse olen ihan supi suomesta vaan.
 
hiphei cukkis ja muutkin uteliaat!

Mitähän sitä osaisi kertoa.
No ihan ensimmäiseksi se että meidän perhe on kokonaisuudessaan suomalainen. Minä ja mieheni muutettiin tänne Irlantiin tuossa reilu vuosi sitten ja prinsessa sitten syntyi kesäkuussa. Eli muita sukulaisia ei meillä täällä ole. Tuttuja on kertynyt ihan kivasti, sekä suomalaisia että paikallisia.
Entäs arki, no arki kai on arkea kaikkialla. Ennen lasta se oli arkipäivisin töitä ja viikonloppuisin vapaata. Äitiyslomaa minulla on 26 viikkoa palkallisena ja 12 palkattomana, näin ollen palaan takaisin työn pariin helmikuun alussa, lapsen ollessa reilu 8 kk. Lastenhoito koitetaan sitten tulevaisuudessa järjestää varmaankin au-pairin avulla.
Odotus ja synnytys sujuivat molemmat mutkattomasti. Oli tietysti tosi erilaista olla asiakkaana suurkaupungin suuurimmassa äitiyssairaalassa (suomessa nimittäin asuin maalla, jossa pieneen terveyskeskukseen tottuneena olin tottunut todella läheiseen hoitosuhteeseen aina yhden ja saman lääkärin asiakkaana). Suomalaiseen neuvolajärjestelmään verrattavaa systeemiä täällä ei ole, itse pitää huolehtia siitä että käy säännöllisesti näyttämässä ja rokotuttamassa lasta "Family Doctorilla".

mitähän sitä muuta osaisi sanoa.
 

Yhteistyössä