Onko täällä suuria pudottajia (25kg ja siitä ylöspäin)?

• Viestiketjun aloittaja rasitusvamma
  • Ensimmäinen viesti
rasitusvamma
Tarviisin tsemppiä ja vinkkejä! Miten saada reipas aloitus, että sais tsemppiä ja motivaatiota jatkaa?
Paljon pudotitte, miten ja missä ajassa? Itse olen 170cm pitkä ja painan nyt 117,8kg. Alkuun on tavoite tiputtaa tuonne 95kg ja siitä sitten alaspäin niin paljon kuin lähtee. Olen ollut jokunen vuosi sitten 85kg ja se oli itselle sopivalta tuntuva paino ja se varmaan on sitten lopullinen tavoite, vaikka liikaahan sekin vielä on.
Joka tapauksessa painon on pudottava.

astrolabe harmaana
Joku 30 kg on jo lähtenyt. Alku hieman junnasi, meni parikin viikkoa, ettei tapahtunut mitään, mutta pysyin kovana. Liikunnan aloitin kerta viikkoon, nyt käyn jumpissa noin 5-6 päivänä viikossa 1-2 jumppaa kerrallaan. Ruokamääriä olen sovitellut matkan varrella. Alkuunsa söin kaksi suurempaa ateriaa päivässä, nyt on menossa neljän pienemmän ruokailun malli (jokainen ruoka n. 100-200 kcal). Motivaation täytyy tulla itsestä.

Itse en edes aloittanut "dieettiä", vaan aloitin vain elämäntapojen fiksauksen. Myönnän, että siihen suurin syy oli suhteen alkaminen. Mutta se hyvä olo mikä tulee, kun on enemmän jaksamista itsellä ja parempi kunto, se auttaa jaksamaan tätä elämäntaparemppaa. Olen sitoutunut siihen, että loppuelämäni on 70 % kasviksia ja loput proteiinia ja rasvaa suunnilleen. En pidä itseäni karppaajana, mutta sokeria en ole ostanut elokuun lopun jälkeen. Mahtavaa juoda teetä niin että se maistuu teeltä, eikä sokerivedeltä. Upeaa nauttia marjoista ja viilistä omine makuineen, ei makeutusaineita siihen tarvita. =)

Kerta kuukauteen saa ottaa vaikka palan ruisleipää tai muutaman palan tummaa suklaata. Annan itselleni hillityn mahdollisuuden nauttia asioista, joista pidän. Paluuta roskaruokaan ei kyllä ole.

rasitusvamma
Mä lähinnä lenkkeilen ja crossailen. Kunhan pyörätiet sulaa niin ajan työmatkat (11km suuntaansa) pyörällä. Uimaankin voisi joskus yrittää ehtiä. teen vuorotyötä ja välillä on hankalaa saada sitä aikaa liikkumiselle. mitään säännöllisiä ohjattuja tunteja en edes harkitse.
Olen sokerikoukussa ja siitä pitäisi päästä pois. Se varmaan auttaisikin jo aika rutkasti, koska saatan syödä irtokarkkia viikossa yli kilon :( Ja sipsit ovat toinen paheeni ja niitä voi mennä viikossa useampi pussi. Muuten kyllä syön terveellisesti ja rakastan kasviksia. Karpaaminen ei kiinnosta, mutta annoskokojen pienentäminen kyllä.

Ent. Xtravaganzalainen
Pudotettuja kiloja on 40 kg. Aikaa meni n. 2,5 vuotta. Lähtömitat 160 cm ja 95 kg.
Lähdin Xtravaganzan pusseilla alkuun, joilla lähti 18 kg. Loput kilot ovat lähteneet ruokavaliolla. Syön max. 1400 kcal vrk.
Liikuntaa en ole harrastanut käytännössä lainkaan, mitä nyt tulee päivän aikana työpaikalla liikuttua.

Nälkä on kasvanut syödessä ja vaikka olen ollut normaalipainoinen jo pitkään, haluaisin vielä pudottaa n. 5 kg. Ei vaan tunnu enää irtoavan nuo kilot.

"mölkky"
Ite lähtötilanne 94kg, nyt 88. Ruokavalioo en hirveesti muuttanut muuta kuin annoskoon pienennys ja turhat pois. Liikun. Monipuolisesti 5-6krt vko jumppia, salia, vaunuilua 1-2h ~kerrallaam. 1 ja 2 v. Lapset joten turha vedota ettei oo aikaa ;) kaipa se on vaan itestä ja asenteesta kiinni.. Liityin salille josta tuli kipinäliikkumiseen, nyt siitä tullut tapa ja hyvä olo kannustaa jatkaan

popitus
Täällä kans yks xtravaganzan puolestapuhuja!! Kokeile, itselläni lähti kiloja -20 muutamassa kuukaudessa. Täysvauhdista saa hyvän startin kun kilot lähtee kuin itsestään!

Itellä lähti semmoset 40 kiloo pelkällä ruokavaliolla -ryhdyin karppaamaan raskauden aikana kun muuten olisin todennäköisesti saanut raskausajan diabeteksen. Ennen raskautta painoa oli 115 kiloo, nyt se vaihtelee jossain 85 hujakoilla... Oon aika tarkka karppaaja, mutta ennemminkin terveellisen ruokavalion perässä välttelen sokeria ja syön kyllä ihan kaikenlaista mutta vähän. Ja makeaakin tulee syötyä (ihan reippaastikin) juhlapyhinä ja juhlatilaisuuksissa. Lisäksi kävelen lähes joka päivä vauvan kanssa 2-3 tuntia, joskin joulun jälkeen se on jäänyt vähän vähemmälle kun ollaan sairasteltu. Lisäksi jäin hetkellisesti koukkuun niihin ihaniin vauvan marjasoseisiin, ei olis kannattanu ees kokeilla! Nyt oon taas oikeella linjalla, vielä parikyt kiloo pitäis saada pois niin olisin normaalipainossa. Tää sokerin välttely on ollu TOSI vaikeeta saada alkuun, sokeri on huumausaine. Mutta nyt kun on ollu sokeritta pari viikkoa pidempään, ihan porkkanakin maistuu makealle ja eläminen on jotenkin taas ihanan kevyen tuntuista ja ihmeen iloista. Kannattaa vaikka vaan ees kokeilla pari viikkoa karppausta (kunhan ei mee liiallisuuksiin), tulee tosi hyvä fiilis ja kilot lähtee karisemaan! :)

Miulla sama urakka eessä... Salilla olen käynyt kuukauden verran (joka toinen päivä), tosin nyt on tauko kun olen lomalla, mutta sit jatkuu kyllä taas... Ruokailutottumuksia olen yrittänyt muuttaa... Kai mie periaatteessa karppaan, peruna, riisi ja pasta on poissa ruokavaliosta... Säännöllisen syömisenkin olen yrittänyt opetella... Puntarille en uskalla vielä hetkeen mennä tarkistamaan tilannetta, pelottaa jos ei olekaan tapahtunut mitään :ashamed: Mutta sen sanon että on kyllä mahtavaa kun on alkanut käymään salilla (ei ryhmäliikuntaa), siitä tulee jälkeenpäin niin upee fiilis...

Yhteistyössä