Onko täällä oikeesti joku äiti

Mamma italiana
Mà olin kyllà tosi niuhottaja etenkin ulkomailla (esim tyòmatka), tàytyy myòntàà. En tosi sità ole katunut, sillà kerrankin tuli syòtyà myòs terveellisesti
 
vieras
Minä varmaan olin sellainen. Kovin "vaarallista" ruokavaliota en normaalistikaan noudata joten miksi sitä raskauden takia muuttamaan. Esikoista odottaessa oli neuvolasta ihan ehdoton kielto kaikkien maksaruokien syömiseen. En ole koskaan niin paljon maksamakkaraa ruisleivän päällä himoinnut :D! Ja söinkin kyllä muutaman leivän...
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
Oon vaan pistänyt merkille, että suurin osa raskaana olevista kattoo kaikki mahdolliset kirjat ja suositukset, että mitä saa ja mitä ei saisi syödä. Eikö se oo vähän liikaa jo?
Kai se tuo jotain hallinnan tunnetta.
 
Mamma italiana
Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
Oon vaan pistänyt merkille, että suurin osa raskaana olevista kattoo kaikki mahdolliset kirjat ja suositukset, että mitä saa ja mitä ei saisi syödä. Eikö se oo vähän liikaa jo?
Voi olla ja usein onkin turhaa niuhotusta (kuten sanoin itsekin niin tein) , mutta toisaalta ei siità mitààn haittaakaan ole, vai onko?
 
Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
Oon vaan pistänyt merkille, että suurin osa raskaana olevista kattoo kaikki mahdolliset kirjat ja suositukset, että mitä saa ja mitä ei saisi syödä. Eikö se oo vähän liikaa jo?
Onhan se.
Suositukset on toki ihan hyvä pitää mielessä, mutta maalaisjärkeäkin saa käyttää. Jos äidin tekee mieli maksalaatikkoa, niin syntymätön lapsi ei vahingoitu, vaikka äiti lautasellisen Saarioista söisikin.
 
vieras
Mä en kyllä ees tiennyt mistään ruuista mitä ei olis saanut syödä, jälkikäteen vasta luin että sellasiakin ruokia olis ollut. Kertaakaan ei neuvolassa asiasta mainittu, tosin olin vähän ongelmatapaus, niin eivät ehkä muistanut..
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
Oon vaan pistänyt merkille, että suurin osa raskaana olevista kattoo kaikki mahdolliset kirjat ja suositukset, että mitä saa ja mitä ei saisi syödä. Eikö se oo vähän liikaa jo?
Missä sä oot pistänyt merkille? Tekeekö sun ystävät niin? Vai saako tuommoisen käsityksen raskaana olevista, kun joku kirjoittaa tänne tekevänsä noin ja siitä nousee täällä haloo.
 
maksamakkaranmussuttaja
Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
Oon vaan pistänyt merkille, että suurin osa raskaana olevista kattoo kaikki mahdolliset kirjat ja suositukset, että mitä saa ja mitä ei saisi syödä. Eikö se oo vähän liikaa jo?
No mua ainakin ne neuvolan jakamat lippuset ja lappuset hymyilyttivät ;). Mutta yhtä noudatin orjallisesti: raskaana oleva ei saisi saada jotain ihme tartuntaa (en nyt tähän hätään muista mikä se oli), joka voi tarttua esim. kissan ulosteen välityksellä. En siis kyennyt mitenkään siivoamaan kissankippoa vaan miehen oli se tehtävä :saint:. Toisen raskauden aikana ei mies enää uskonut tuota, väitti, että on lukenut aiheesta ja olen tod.näk. jo saanut tartunnan ajat sitten. Mokoma.

 
HelloShitty
jaaa...no suomessa on aika turvallista (luulisin) joten emmä nyt ihan hirveesti oo meittiny voiko vai ei mitäkin syödä. tosin..en kyllä syö muutenkin ne ruuat mitä löytyy mustalta listalta. :D :saint:
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en kyllä ees tiennyt mistään ruuista mitä ei olis saanut syödä, jälkikäteen vasta luin että sellasiakin ruokia olis ollut. Kertaakaan ei neuvolassa asiasta mainittu, tosin olin vähän ongelmatapaus, niin eivät ehkä muistanut..
22 ja 17 vuotta sitten ei vielä vaarallisia ruokia ollutkaan. Onneksi.

 

Yhteistyössä