Onko täällä muitakin jotka ei saa unta?

  • Viestiketjun aloittaja melli
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kilppari:
voiko ne johtua siitä? :eek: itsellä nimittäin kans vajaatoiminta ja nielemisvaikeuksia..
Ai onko sullakin, eiks oo inhottavaa! Silloin joskus kun kävin viimeksi lääkärissä ja valitin vaivaa niin se johtuu kuulemma siitä että kilpirauhanen turpoaa ja tekee kurkkuun jähmettyneen olon. Pitäis mennä verikokeisiin taas jos vaikka arvot on liian vajaalla.. silloin mulla yleensä tulee tätä oloa.
 
kilppari
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kilppari:
voiko ne johtua siitä? :eek: itsellä nimittäin kans vajaatoiminta ja nielemisvaikeuksia..
Ai onko sullakin, eiks oo inhottavaa! Silloin joskus kun kävin viimeksi lääkärissä ja valitin vaivaa niin se johtuu kuulemma siitä että kilpirauhanen turpoaa ja tekee kurkkuun jähmettyneen olon. Pitäis mennä verikokeisiin taas jos vaikka arvot on liian vajaalla.. silloin mulla yleensä tulee tätä oloa.
tosi inhottava sairaus! varsinki jos ei meinaa saada arvoja kohdalleen ja olo on ku muumiolla!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kilppari:
tosi inhottava sairaus! varsinki jos ei meinaa saada arvoja kohdalleen ja olo on ku muumiolla!
Apua! Kirjoitin just mun kaverin meiliin et olo on taas kuin muumiolla :D Pelottavaa.. Viimeks mun TSH oli 9.15 ja T4-V 14.10. Nyt syön 1 kokonaisen thyroksiinin päivässä kun annosta nostettiin.. jotenkin tuntuu et toikaan annos ei vielä riitä.
 
kilppari
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kilppari:
tosi inhottava sairaus! varsinki jos ei meinaa saada arvoja kohdalleen ja olo on ku muumiolla!
Apua! Kirjoitin just mun kaverin meiliin et olo on taas kuin muumiolla :D Pelottavaa.. Viimeks mun TSH oli 9.15 ja T4-V 14.10. Nyt syön 1 kokonaisen thyroksiinin päivässä kun annosta nostettiin.. jotenkin tuntuu et toikaan annos ei vielä riitä.
mä syön 1,5 tablettia sitä 0,1 milligramman.. eikä oireet oo kokonaan hävinny vieläkään..
jännä aina et väsymys on valtava mut kunnolla en nuku kuitenkaan :/
 
vieras
Vajiksen kans on tosi vaikea nukkua ja elää. Vaikka harvat varmaan tietää sitä. Aina kun pistää itsensä makuuasentoon tuntuu ettei pysty hengittämään kunnolla ja kurkku tuntuu hirveältä. Päivisin on väsy ja ajatus ei kulje. Lisäksi mulla on ilmeisesti jonkin asteinen fibro joka on vajiksen liitännäissairaus.
 
kilppari
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vajiksen kans on tosi vaikea nukkua ja elää. Vaikka harvat varmaan tietää sitä. Aina kun pistää itsensä makuuasentoon tuntuu ettei pysty hengittämään kunnolla ja kurkku tuntuu hirveältä. Päivisin on väsy ja ajatus ei kulje. Lisäksi mulla on ilmeisesti jonkin asteinen fibro joka on vajiksen liitännäissairaus.
mulla on ollu fibromyalgia 7-vuotiaasta alkaen.. eikä ole helppo sairaus sekään :eek:
 
Dame E
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
argh... nielemisvaikeuksia. ei pysty nukkumaan...
mistä ne johtuu? kuulostaa ilkeältä..
En oo varma mutta voisin kuvitella et johtuu kilpirauhasesta. Mulla on kilpparin vajaatoiminta.
Mulla ollut joskus samaa tunnetta, vajaatoiminta myös mulla. En oo koskaan aiemmin ajatellut et vois johtua tuosta...
 
Dame E
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kilppari:
tosi inhottava sairaus! varsinki jos ei meinaa saada arvoja kohdalleen ja olo on ku muumiolla!
Apua! Kirjoitin just mun kaverin meiliin et olo on taas kuin muumiolla :D Pelottavaa.. Viimeks mun TSH oli 9.15 ja T4-V 14.10. Nyt syön 1 kokonaisen thyroksiinin päivässä kun annosta nostettiin.. jotenkin tuntuu et toikaan annos ei vielä riitä.
mie olen syönyt lääkettä 4 vuotta, viimeksi TSH oli 4.25 ja lääkäri nosti annosta. Nyt menee 5 pvä 1.5 tbl ja 2 pvä 2 tbl eli viikossa menee 11.5 tbl.
 
Unta kiitos
Olen 13v poika ja en saa tänä yönä vain unta väsyttää vietävästi mutta uni ei tule. Kävin kysymässä jo äidiltä mutta se vaa sano menes ny nukkumaan....... Mistä vois johtua ku on vaan tää yks yö
 
elllllllu
uneton täällä...ei saa unta ja hengittäminen on raskasta ja tuntuu et pitää itte hengittää vaikka sen pitäos tapahtuu automaattisesti...en saa yhtää nukuttuun :/
 

Yhteistyössä