Onko täällä muita reilusti ylipainoisia?

  • Viestiketjun aloittaja RouvaO
  • Ensimmäinen viesti
RouvaO
Vai olenko ainoa? Mun painoindeksi on 33,7 :(
Tavoitteena saada se alle kolmenkymmenen. Kiloja pitäisi saada pois 13. Sain vuosi sitten pudotettua noin 10 kg, mutta nyt ei meinaa hommasta tulla mitään :(
 
ap
Kiitos tsempityksestä vieras! Mun mitat on 101 kg ja 173 cm. Tavoite ois siis 88 kg, jonka painoinkin nykyisen miehen tavatessani (reilut kuus vuotta sitten). En mä muistaakseni mitään sen ihmeempiä tehnyt, kunhan vähensin herkkujen syömistä. Nyt jotenkin tää pimeä aika ottaa koville ja suklaa maistuu :(
 
höh
Mä olen...plaah...kuiskaan hiljaa,et just kävin keventäjissä laskemassa BMI ja se oli...37:( mahtavaa...synnytyskilot on vieläkin niskassa 4kk jälkeen,2vkoa synnytyksen jälkeen oli lähtenyt 15kg,nyt on takasi tullu 8kg:( kiitos nuitten perkeleen pillereiden...vieläkin synnytyksen jäljiltä olen huonossa kunnossa joten liikunta on ollut hieman hankalaa...karmeat liitoskivut vaivaa vieläkin.
 
ap
Kiva, että on muitakin "kohtalotovereita". vartooja: en mäkään koe itseäni reilusti ylipainoiseksi, mutta kyllähän kilot ja painoindeksi muuta sanovat. Itsestä kun tuntuu, että olen joka paikassa aina se isoin. vieras22: miten olet saanut kiloja karistettua? Jos mä painaisin 65 kg, niin olisin kyllä jo tosi hoikka. Painoin noin 15 v sitten muistaakseni 70 kg ja olin kyllä melkoisen hoikassa kunnossa. Sitä en enää edes tavoittele. Onneksi mun mies tykkää, kun on mistä puristaa :)
 
voi peura
170cm ja 93kg. pitäs kans ainaki alle 90kg tässä raskauden aikana päästä pysyä. taitaa olla aika vaikeeta. rv7 heh edellisestä tuli 20kg ja 13 jäi. ja nyt taas uudelleen. taidan olla 150kg ennen kuin tämä syntyy..
 
voi peura
Alkuperäinen kirjoittaja vartooja:
:wave:
BMI päälle 30 :ashamed:
Mussa on vaan se vika että en koe olevani reilusti ylipainoinen, vaan pyöreähkö, vaikka se totuus on just toi eka...
ku sama täällä. en vaan miellä itseäni niin läskiksi.
 
Se on niin helppo huijata iteensä :ashamed: "mä oon vaan vähän pulska"... Mutta, kai mä kuitenkin jollain tapaa oon itteeni tyytyväinen kun en vaan saa aikaseks pudottaa painoa... Mulle oma ihannepaino olis 60kg ja olisin sillonkin vielä BMIn mukaan ylipainonen :) Mutta kun tuohonkin on matkaa se 15kg niin ei mikään helppo homma...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vartooja:
:wave:
BMI päälle 30 :ashamed:
Mussa on vaan se vika että en koe olevani reilusti ylipainoinen, vaan pyöreähkö, vaikka se totuus on just toi eka...
Älä ny, ku mullakin oli tossa ennen raskautta 30 se paholaisen luku. Niin mulla on jatkuvasti ollu ongelmana, että tunne omasta olemuksesta on paljon ohuempi kuin mikä tyyppi valokuvissa näkyy. Ja oonhan mä ollu viime vuodet 80-90 kg kun pitkään painoin semmoiset 67-72. Mutta silti mua ihmetyttää, että en mä ole mielestäni niin paksun tuntuinen kuin noi luvut sanoo. Ja nyt kun raskaana ei ole maittanu ruoka ja olin viime neuvolakäynnillä kilon laihtunukkin edellisestä, ihmettelen taas, että missä se läski nyt sitte muka on. Jotenkin sitä ei vaan ole niin kaameesti kuin kuvittelis.

Mutta mullon leveet hartiat ja fyysistä työtä tekevän ihmisen lihakset, niin kauheesti ei tarvinne sitä läskiä edes tulla niin jo on kaameen kauhee toi indeksi. Pötsiä on kyllä jostain ilmestyny viime vuosina - kuka piru sen toi...
 
vieras
Mun bmi oli vielä 3 vuotta sitten 22. Nyt reilusti yli 30...
Miten se onnistuu? 2 raskautta ja 30 kiloa, great, ja tiukassa ovat. Mulla meni heti kroppa ihan "jumiin" kun aloin odottaa esikoista ja paluuta entiseen ei ole. Ihanaa joo kun lapsettomuusvuosien jälkeen saa kaksi ihanaista lasta, mutnauti sitten tästäkun meni kroppa ja itsetunto. :(
Ja kyllähän mä lapsiani rakastan, oma moka tää on. Ei olis saanu syödä mitään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun bmi oli vielä 3 vuotta sitten 22. Nyt reilusti yli 30...
Miten se onnistuu? 2 raskautta ja 30 kiloa, great, ja tiukassa ovat. Mulla meni heti kroppa ihan "jumiin" kun aloin odottaa esikoista ja paluuta entiseen ei ole. Ihanaa joo kun lapsettomuusvuosien jälkeen saa kaksi ihanaista lasta, mutnauti sitten tästäkun meni kroppa ja itsetunto. :(
Ja kyllähän mä lapsiani rakastan, oma moka tää on. Ei olis saanu syödä mitään.
Juujuu... kai se itsetuntokin heilahtaa kun muutos on noin nopee. Mut haali se takasin, ei sitä kuulu lähettää yksinään maailmalle! Ja kyllä saa syödä mitään!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ahma:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun bmi oli vielä 3 vuotta sitten 22. Nyt reilusti yli 30...
Miten se onnistuu? 2 raskautta ja 30 kiloa, great, ja tiukassa ovat. Mulla meni heti kroppa ihan "jumiin" kun aloin odottaa esikoista ja paluuta entiseen ei ole. Ihanaa joo kun lapsettomuusvuosien jälkeen saa kaksi ihanaista lasta, mutnauti sitten tästäkun meni kroppa ja itsetunto. :(
Ja kyllähän mä lapsiani rakastan, oma moka tää on. Ei olis saanu syödä mitään.
Juujuu... kai se itsetuntokin heilahtaa kun muutos on noin nopee. Mut haali se takasin, ei sitä kuulu lähettää yksinään maailmalle! Ja kyllä saa syödä mitään!
No niinpä, mut mä voisin ennen mätää ihan mitä vaan ja huonosti jos kävi, niin vaaka heilahti kuuteenkymppiin... Mä olen niiiiin hajalla tästä, et en saa tehtyä asialle mitään ja tietty noi 2vee ja 2kk rajoittaa hieman tekemisä.
Kai se joskus iloksi muuttuu.
 
RouvaO eli ap, aletaanko yhdessä tsemppaamaan toisiamme painonpudotuksen kivikkoisella polulla? Mulla on nyt ties monesko yritys menossa kun tuntuu, ettei mikään auta kiloja putoamaan.
Tällä ja toivottavasti viimeisellä kerralla on käytössä nyt kaksi ihan uutta metodia, joita en ole ennen kokeillut. Ihan lääkärin valvonnassa vielä.

p.s. niin olen samoilla lukemilla kuin sinäkin
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No niinpä, mut mä voisin ennen mätää ihan mitä vaan ja huonosti jos kävi, niin vaaka heilahti kuuteenkymppiin... Mä olen niiiiin hajalla tästä, et en saa tehtyä asialle mitään ja tietty noi 2vee ja 2kk rajoittaa hieman tekemisä. Kai se joskus iloksi muuttuu.
Varmasti muuttuu! Mitäs jos perustetaan oma kiloklubi ja tsempataan toisiamme?

 
vieras22
En syö muita kuin tuoreita kasviksia klo 16 jälkeen, en juo mitään, missä on kaloreita. Käyn joka aamu vaa'alla, se auttaa mua; jos on painoa hävinny, niin motivaatio podottaa lisää, kasvaa, jos paioa ei oo lähteny, niin ei halua syödä mitään ylimääräistä. Mä pyrin syömään tosi reilusti kasviksia ja vältä sokeria, valkoista viljaa ja rasvaa.
 
kokenut
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No niinpä, mut mä voisin ennen mätää ihan mitä vaan ja huonosti jos kävi, niin vaaka heilahti kuuteenkymppiin... Mä olen niiiiin hajalla tästä, et en saa tehtyä asialle mitään ja tietty noi 2vee ja 2kk rajoittaa hieman tekemisä. Kai se joskus iloksi muuttuu.
Varmasti muuttuu! Mitäs jos perustetaan oma kiloklubi ja tsempataan toisiamme?
ei kannata. ne loppuu jo alkuunsa. monessa täällä muka ollu mukana, hetken ne ok ja sit ei kukaan kirjota.
täällä ne läskinsulattajta ok mut kaipais muutakin kun grammoja.....
 
Alkuperäinen kirjoittaja kokenut:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No niinpä, mut mä voisin ennen mätää ihan mitä vaan ja huonosti jos kävi, niin vaaka heilahti kuuteenkymppiin... Mä olen niiiiin hajalla tästä, et en saa tehtyä asialle mitään ja tietty noi 2vee ja 2kk rajoittaa hieman tekemisä. Kai se joskus iloksi muuttuu.
Varmasti muuttuu! Mitäs jos perustetaan oma kiloklubi ja tsempataan toisiamme?
ei kannata. ne loppuu jo alkuunsa. monessa täällä muka ollu mukana, hetken ne ok ja sit ei kukaan kirjota.
täällä ne läskinsulattajta ok mut kaipais muutakin kun grammoja.....

Joo, samoin... mun mielestä ois mukavampi ihan vaan yhden tai korkeintaan kahden ihmisen kanssa vaihtaa kokemuksia ja vinkkejä sekä tsempata toisiamme... pysyis selkeämpänä se homma. Lisäksi vois tosiaan muutenkin keskustella kuin vaan ilmoittaa viikottainen painonpudotus.
 

Yhteistyössä