onko täällä muita...keykä on hoidossa hki naistenklinikalla???

heippa. me ollaan miehen kanssa hoidossa naikkarilla. ollaan jonossa ivf hoitoon.... oltiin ensi käynnillä 3.9.07. sitten vaan odotellaan .käyty kaikenlaisilla verikokeissa ja mies simppa kokeissa, lääkäri soittaa 9.10 tuloksista. ja sitten todellaan odotellaaaaaaan :headwall: . mun pitää soitta MAALISKUUSSA kun menkat alkaa, ja sit sen jälkeen en tiedä kuinka kauan saa odottaa varsinaista hoidon alkua :headwall: :headwall:
 
No, tavallaan... Eli meidän hoidot ensin kättärillä (oviksen induktiohoito) ja inssit sitten naisten klinikalla. Lopetettiin inssit keväällä ja kesäkuussa oli suunnittelukeskustelu. Elokuussa olin klinikalle yhteyksissä, niin siirsivät meidät maksusitoomuksella Felicitakseen. Mutta 1/2 vuottahan se normaali jonotusaika on siellä. Meidät laitettiin jonoon joskus kevät-talvella ja tosiaan nyt syksyllä vasta lakaa tapahtua. Odottavan aika on pitkä... :attn:
 
Fertinovan asiakkaita me ollaan, ja se vaikuttaa hyvältä paikalta.. 13.9 oli ensimmäinen käynti ja heti alkoi tapahtua, joten ei turhia odotteluja. Nyt odotellaan et tärppi tulis Clomifenien avulla.. :heart:

Muita fertinova asiakkaita? Mielipiteitä?
 
Naikkarilla ollaan nyt käyty kaksi vuotta. Syytä ei löydy miksi raskautumiseen menee aina vuosi ja tulos on aina keskenmeno, tuulimuna tai kohdunulkoinen.
mä marraskuussa 29v. ja rakkaani nyt 26.v
Simpat oli priimaa, mulle tehty aukiolotutkimus, joka ok ja ovulointi todettu yhdestä kierrosta toimivaksi.
Eilen juuri olin tuulimunan jälkeisessä kaavinnassa ja vasemmalta puolelta löytyi myös 5x6cm kysta.
Jälkitarkastus on kuuden viikon päästä, toivotaan taas parasta.. :/
 
Me ollaan myös naikkarilla, oltu nyt vajaa 2 vuotta. Toinen inssi piakkoin edessä, sitten luultavasti siirrytään IVF-jonoon, jollei nyt tärppää. Antavatkohan muuten tehdä vielä esim. yhden inssin, vaikka mentäis jo IVF-jonoon? Vai eikö jonotusaikana voida tehdä mitään muita toimenpiteitä? Meillä ei mitään suurta vikaa ole löytynyt, simpat on ihan ok, ainoo vaan että mun ovulaatiossa on pientä häikkää. Siksipä haluaisin jonotusaikanakin vaikka pistellä Puregonia ilman inssiä, koska meillä simpat ei oo ongelma.
 
Me ollaan oltu yksityisellä ensin ja nyt naikkarilla. Pyysin lähetteen naikkarille kun 2 inssiä (ilman tulosta oli tehty). No kolmas tehtiin vielä yksityisellä, siitä tärppi, mutta meni kesken.
Nyt syyskuussa tehtiin naikkarilla inssi, mutta siitä negaa.

Kysyivät halutaanko vielä 1 inssi vai ei. Mietin ihan samaa, että suostuvatko laittamaan IVF jonoon ja tehdä kuitenkin inssin. Haluan ehdottomasti päästä nyt VIHDOIN siihen IVF-jonoon, ajatus siitä jonottamisesta stressaa mua ihan hirveesti. :(

Tietättekö tai onko naikkarilta saatavissa keskusteluapua? Tuntuu että pettymyksiä on tullut liikaa ja jotain keinoja pitäis jaksamiseen yrittää löytää...
 
Luultavasti naikkarilta kyllä juttelutukea saa. Mut on joka kerta laitettu kättärille tyhjennykseen keskenmenon jälkeen, kun siellä on nopeampaa toimintaa. Ja siinä toimenpiteen jälkihoitolappusessa on aina ollut joku numero ja nimi henkiseks tueksi. En ole ikinä sitä käyttänyt, muuta viimeisin kerta oli niin rankka, että jos vielä tapahtuu moista, toivon löytäväni jostain voimaa siihen luurin nostoon..
 
Siellä on kuulemma sairaalapastori, jolle voi käydä juttelemassa, mutta ei kuitenkaan varsinaista ammattiapua, joka olisi perehtynyt edes jotenkin lapsettomuuteen. Kehottivat hakeutumaan yksityiselle, jos kokee tarvitsevan ammattiapua. Eivät myöskään suostu tekemään mitään hoitoja, sillä aikaa kun ollaan IVF-jonossa. :(
 
Joo, mäkin kysyin perjantaina kun olin inssissä, että jos mennään jo IVF-jonoon niin voiko jonotusaikana tehdä vielä yhden inssin, mutta kuulemma mielellään ei. Joskus on tehty kun jonotusaika on ollut pidempi, vuoden, mutta nyt kun on "vaan" puoli vuotta niin ei. Sovittiin, että jos tästä ei tärppää niin vielä yksi inssi ja sitten IVF-jonoon.
 

Yhteistyössä