Onko täällä muita, jotka suhtautuvat lääkkeisiin kielteisesti?

• Viestiketjun aloittaja "lissu"
  • Ensimmäinen viesti
"lissu"
En käytä mitään lääkkeitä, ellei ole aivan pakko. Minulla diagnosoitiin vastikään refluksitauti, ja lääkäri oli heti kirjoittamassa ison kasan reseptejä. Otin vähän selvää sairaudesta, ja huomasin, että ruokavaliolla voin vaikuttaa suuresti oireisiin. Ja kas, pelkästään kahvin pois jättäminen helpotti kummasti.

Otan ehkä kerran vuodessa särkylääkkeen, muuten en käytä lääkkeitä lainkaan.

Olen ihan samanlainen. Yritän viimeiseen asti välttää lääkkeitä ja ylipäätään lääkärissä käyntiäkin jos tietää että tulee lääkkeitä. Toki mulla on sairaus (astma) jota on pakko hoitaa lääkkeillä mutta antibiootit ja särkylääkkeet jätän apteekkiin erittäin mielelläni.

"Neith"
no en mie turhaan lääkkeitä napsi, mutta jos tarvitsen niin otan..
samoin lapselle annan lääkkeitä tarpeen mukaan...
antibiootit ovat sellaisia etten ihan jokaiseen pikkupöpöön ole niitä syömässä tai lapselle syöttämässä

Joskus voi joku lääke olla ihan paikallaan, mutta iteki kyllä ensin etsin ja kokeilen muita keinoja (kuten se ruokavalio) ja viimeseen asti vältän. Otan vain jos on oikeesti pakko. Pienet päänsäryt menee aina ohi...nukkumalla, ulkoilemalla, niskoja jumppaamalla, hieromalla, tai ihan vaan kärsimällä. ;)
Kolesterolilääkkeet ja muut vastaavat ("syö tätä ni et ehkä sairastu") on ehdottoman EI:n listalla.

En sanoisi, että kielteisesti - ellei enää muuta vaihtoehtoa ole, olen käyttänyt. Perussairauteni vuoksi lääkärien mielestä minun pitäisi syödä jatkuvaa lääkitystä mutta itse pyrin pitämään tilani sellaisena, että ei ole oireita = ei tarvitse lääkitystä. Nykyinen hoitava lääkärini suhtautuu asiaan erittäin ymmärtäväisesti :) Lapsiani en ole joutunut vielä koskaan lääkitsemään. Kun esikoinen (nyt 4v) oli ensimmäistä kertaa kuumeessa, ostin varuilta särkylääkettä ja sittemmin heitin sen paketin vanhentuneena roskiin. Meillä ei siis ole mitään lääkitystä varmuuden vuoksi kaapissa, saan sitä kyllä apteekista pikimmiten jos tarpeen.

"nyyti"
no en ota päänsärkyyn särkylääkettä,mutta ihan sietämättömiin kiputiloihin kyllä otan..Kilpirauhasen vajaatoiminnan takia joudun ottamaan lääkettä joka päivä...ja ehkäisyyn myös...

Yhteistyössä