onko täällä muita, joita kofeiini ei piristä vaan RENTOUTTAA?

tuli mieleen tuosta av:n ketjusta, jossa joku ihmetteli öisin naapurista tulvivaa kahvintuoksua.. mie keitän monesti miehen mentyä yövuoroon & lasten nukahdettua rentouttavat iltasumpit, mikäs sen mukavampaa kuin käpertyä sohvalle kahvin & kirjan kanssa! aamuisin otan mielummin kofeiinitonta teetä tai teen smoothien, koska minut kahvi saa vain haukottelemaan kahta kauheammin..
 
"vierailija"
En ole kyllä piristävää vaikutusta huomannut, ehkä silläkin on väliä paljonko sitä litkii päivittäin. Itse keitän aamuisin 4 kupillista ja juon ne yhdestä isosta tonkasta. Saman satsin saatan keittää 2-4 kertaa päivässä, eli tulee juotua 8-16 kupillista sitä kahvia.
Itse saatan vielä 12 aikaan yöllä keittää tuon 4 kupillista, koska jos olen juonut kahvia viimeksi vaikkapa 5 aikaan päivällä, niin aamulla on järjetön päänsärky, eikä se enää lähde edes kahvilla.
Monesti illalla nukkumaanmennessä hörppään ne kylmät vanhat kahvit pannun pohjalta ihan vain sen takia, ettei aamulla särkisi päätä.
Minuakin se ennemmin siis rentouttaa, kuin piristäisi. Saan helposti unta vaikka olisin kahvia juonutkin. Ainoa että laittaa pissattamaan jos kovin myöhään illalla juo, mut sit ravataan yöllä vessassa
 
"kuikka"
Kahvia en juo mutta korvikkeena on cola. iltavuoron jälkeen on pakko juoda pari lasillista että uni tulee, jos en juo niin varmasti valvon tuntitolkulla ja istun sängynlaidalla pitkin yötä
 
jos juon sitä tarpeeksi, valvon närästyksen vuoksi tai siksi että juoksuttaa kokoajan vessassa |O mutta itse kofeiinille tunnun olevani immuuni..
kokis kyllä pistää hyppimään seinille, jos sitä juo tarpeeksi joten olisiko ero sitten lämpötilassa?
 
"jenni"
Mulla se ei piristä mitenkään mainittavasti.Voin juoda sitä illallakin.Mut rentouttaa kyllä sillä tavoin,että kun stressiä,lapset kamalia,tai muita huolia ni kahvi auttaa aina!Mulle siis myös terapeuttinen rentoutus tuo kahvi.
 

Yhteistyössä