Onko täällä muita joilla on tukiperhe lapselle/lapsille? (Paikalla nyt)

Kuopus sai nyt siis tukiperheen ja on menossa ekaa kertaa sinne 29.8. Mul on vaan niin pelottava olo et miten pystyn siihen että tyttö sinne lähtee. Ollaan yleensä aina yhdessä jos tarhapäiviä ei lasketa.

Niin lähinnä aattelin miten tein eka kerta on sujunut ja oliko se kaikista pahin ja miten on sitten sujunut?

Kyselen uteliaana mitä kautta sait ja miksi? Minkä iläinen?
Tiedän tytön jolla liikuntavamma ja käynyt tukiperheessä, että äiti saa hengähtää ja kaikki mennyt hyvin.
hyvin se menee =)
Anteeksi jos utelen liika, kun itsekkin tuki perhettä vailla :/

Alkuperäinen kirjoittaja urpo68:
:wave: ei olla vielä saatu aloitettua menee ens kuuhun mut hyvin luottavaisin mielin vien =)

kannattaa käydä kunnolla tutustumassa paikkaan B)
Meiltä on matkaa sinne ja itellä ei ole autoa. Kivoilta he vaikuttivat ja toivoivat että kun tulevat hakemaan että jonkun aikaa tässä ensin olisivat ettei tunnu siltä et kaappaavat vaan tytön tosta mukaansa.

Meil kävi ihmeen nopeasti sit toi tukiperhe juttu kun vaihtu työntekijä.

Alkuperäinen kirjoittaja Mantelilastu:
Kyselen uteliaana mitä kautta sait ja miksi? Minkä iläinen?
Tiedän tytön jolla liikuntavamma ja käynyt tukiperheessä, että äiti saa hengähtää ja kaikki mennyt hyvin.
hyvin se menee =)
Anteeksi jos utelen liika, kun itsekkin tuki perhettä vailla :/
Esikoinen on kehitysvammapalvelun kautta ollut jo näissä.

Kuopus on lastensuojelun kautta ollut päiväkodissa tukitoimena mun jaksamisen tukena nyt on siis kuntoutussyistä tarhassa ja nyt siis sai ton tukiperheen. Ikää on 3v 5kk. Olen yh ja muuta tukijoukkoa ei silleen ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Shes so unusual:
tuo tukimuoto vastaan mutta vielä ei saada koska molemmat on "elossa" vaikka mua loduttaisi kovasti sairastaa kun tietäisi, että lapsilla olisi asiat ok..
No en tie oikeen tuosta mitä tarkoitat mutta jos tilanne on huono niin ihmettelen jos ette tukea mistään saa?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Charlottis74:
Alkuperäinen kirjoittaja :
En ottanut sellasta kun jossain vaiheessa tarjottiin
Saako kysyä että miksi et ottanut?
No joo, ei ole mun juttu,ja en välttis luottas niin paljoa vieraisiin ihmisiin, niitä kauhukokemuksia kun aina kuulee - ja aina oon tarkka ollut ketkä lapsiani hoitaa

että ole avoin ja yritä suhtautua positiivisesti. Ihmiset eivät ole tässä suhteessa tasa-arvoisia. Tukiperheitä ei ole pk-seudulla kuin todella vaikeisiin tapauksiin. Se, että perhe on totaalisen burn out, ei ole täällä mikään syy. Toivottavasti kaikki menee teille hyvin!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No joo, ei ole mun juttu,ja en välttis luottas niin paljoa vieraisiin ihmisiin, niitä kauhukokemuksia kun aina kuulee - ja aina oon tarkka ollut ketkä lapsiani hoitaa
No juu tiedän noistakin. Mutta heillä on kuitenkin jo sijaislapsiakin ja vaikutelma oli ainkin hyvä.

Alkuperäinen kirjoittaja Shes so unusual:
että ole avoin ja yritä suhtautua positiivisesti. Ihmiset eivät ole tässä suhteessa tasa-arvoisia. Tukiperheitä ei ole pk-seudulla kuin todella vaikeisiin tapauksiin. Se, että perhe on totaalisen burn out, ei ole täällä mikään syy. Toivottavasti kaikki menee teille hyvin!
No tälläkään alueella noita tukiperheitä ei ole paljon. No mulla on aika monimutkanen tää tilanne en tie sit onko vaikea vai mitä mut en nyt täs niin tarkkaa selostusta kerro. Mut toivottavasti teillekkin jotain helpotusta tulisi!

vieras
No juu tiedän noistakin. Mutta heillä on kuitenkin jo sijaislapsiakin ja vaikutelma oli ainkin hyvä.
Toivotan onnea ja että lapsesi viihtyy

No toivottavasti viihtyy.

Meil sopimukses esim lukee ne tavoitteet mitä tukiperhe pitäisi pitää yllä. Ja luulen että hän sen sieltä saa. Se on vaan se et miten itse pystyn irrottautuu.

i

Meil sopimukses esim lukee ne tavoitteet mitä tukiperhe pitäisi pitää yllä. Ja luulen että hän sen sieltä saa. Se on vaan se et miten itse pystyn irrottautuu.
äidillehän nää tilanteet ovat monesti vaikeampia kuin lapselle. siellä tukiperheessä on varmasti mukavaa, usko pois!
erotilanteessa ajattele, että lapsi lähtee "päivähoitoon" ja palaa sovittuna aikana takaisin kotiin.
sinulle on tarjolla oma pieni loma. sen olet yh:na ansainnut.

minun siskoni cp-vammainen tytär on käynyt tukiperheessä viime talven aikana. erittäin hyvin on heillä tämä tukimuoto toiminut, lapsi on tykännyt ja äiti saanut omaa aikaa. hieno juttu, että on sellaisia ihmisiä olemassa!

Miten te olette ne tukiperheet saaneet?? Yhteys sossuun vai miten? Onko sitten "lastensuojelun alaisena"? Itse kun olen kans yh, ja en saa tyttöä oikeastaan ikinä hoitoon.. (isää "ei ole".) Asutaan kyl kans pk-seudulla, että taitaa olla ihan mahotonta saada, kun olen työssä käyvä, ei masennusta/päihdeongelmaa tms...??

Alkuperäinen kirjoittaja tiutui:
Miten te olette ne tukiperheet saaneet?? Yhteys sossuun vai miten? Onko sitten "lastensuojelun alaisena"? Itse kun olen kans yh, ja en saa tyttöä oikeastaan ikinä hoitoon.. (isää "ei ole".) Asutaan kyl kans pk-seudulla, että taitaa olla ihan mahotonta saada, kun olen työssä käyvä, ei masennusta/päihdeongelmaa tms...??
Juu yhteyttä sossuun. Ja jos sitä kautta tukiperheen saa on silloin lastensuojelun asiakas. Eipä tuo että käy työssä eikä ole masennus/päihdeongelmaa ole ne perusteet etteikö sitä tukiperhettä saa.

Meillä kävi nuo työntekijät esikoisen takia joskus aikoinaan ja sitä kautta meillä lähti tämä omasta tahdostani siis eikä tämä elämä sen kummoisempaa ole kuin ennen tätä lastensuojeluasiakkuuttakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja i:

äidillehän nää tilanteet ovat monesti vaikeampia kuin lapselle. siellä tukiperheessä on varmasti mukavaa, usko pois!
erotilanteessa ajattele, että lapsi lähtee "päivähoitoon" ja palaa sovittuna aikana takaisin kotiin.
sinulle on tarjolla oma pieni loma. sen olet yh:na ansainnut.

minun siskoni cp-vammainen tytär on käynyt tukiperheessä viime talven aikana. erittäin hyvin on heillä tämä tukimuoto toiminut, lapsi on tykännyt ja äiti saanut omaa aikaa. hieno juttu, että on sellaisia ihmisiä olemassa!
Täytyy koittaa ajatella näin. Kiitti

mää
Meillä tukiperheenä toimii lastenkoti. Siellä käy joka toinen viikonloppu hoidossa. Oikein mukava paikka ja ihania ihmisiä, sekä parasta tietty että lapselle on siellä seuraa.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tiutui:
Pelastakaa lapset ry:n kautta voi hakea tukiperhettä vaikkei haluaisikaan lastensuojelun/sosiaalitoimen asiakkaaksi.

Yhteistyössä