Onko täällä muita, joilla ei ole koskaan ollut mitään mielialalääkitystä?!

  • Viestiketjun aloittaja napiton
  • Ensimmäinen viesti
Minä! Tunnen montakin joka on käyttänyt ja käyttää. Siskolleni lääkäri oli sanonut, että täytyy todennäköisesti syödä koko loppuelämä. Millähän lie perustellu?! Mutta siis monet tuntemani ihmiset on menny vähän "hitaammaksi", eli siis tajuaa kaiken vähän viiveellä. Oiskohan nuista mielialalääkkeistä johtuvaa? :D
 
En oo itse syöny.
musta tuntuu, että yleisemmin äidit on niitä, ketkä syö masennukseen lääkkeitä. Ja oikeesti sitä vana luullaan olevansa masentuneita, kun sosiaalinen elämä on hävinnyt lasten myötä, ja se nykyinen elämä on vaan sitä kotona olemista lasten kanssa. Varsinkin jos ennen on ollut sellainen menevä tyyppi, niin on se aika iso homma yhtäkkiä jumiutuakkin lapsen kanssa kotiin. Vaikka sitä onkin ajateltu ennen lapsen hankkimista, niin silti se karu totuus iskee päin kasvoja.

Olen varmaan väärässä, tottakai sitä masennustakin on olemassa. Mutta tämä on minun mielipiteeni, nykyään lääkärit jakeleekin aika helpolla niitä reseptejä.
 
Hullu kuin pullosta tullut
Alkuperäinen kirjoittaja selväpäinen;23781504:
mä oon kans seurannut että kyllä on lääkkeillä käyvää porukkaa täällä. ei aamu lähe käyntiin ilman jotain käynnistysnappia. ihmiset ei enää osaa ottaa vastuuta omasta elämästään, turvaudutaan heti pilleripurkkiin ja terapiaan kun lenkkarit kastuu vesilätäkössä.
Sinäpä olet empatian ja älyn ruumiillistuma, ei voi muuta sanoa.
Todennäköisesti ette tunne pillereita popsivia, jos asenne on tämä. Toivotan alimpaan helvettiin kaikki, jotka määkivät yllä olevaa paskaa tietämättä asioista sen enempää.
Jos minä voin tasapainottaa aivokemiani pillereillä niin, että pystyn elämään suht normaalia elämää, niin olen ONNELLINEN siitä, että tuollaisia lääkkeitä on! Ja sitä paitsi nykyaikaiset mielialalääkkeet eivät todellakaan hidasta tai tee tekoiloisesi, vaan ainoastaan NORMAALIUTTAVAT olotilaa. Kyllä, elämää potkii joskus ja ilman nappeja sen kestää, mutta se ei ole sama asia!
 
hullu ku...
Sinäpä olet empatian ja älyn ruumiillistuma, ei voi muuta sanoa.
Todennäköisesti ette tunne pillereita popsivia, jos asenne on tämä. Toivotan alimpaan helvettiin kaikki, jotka määkivät yllä olevaa paskaa tietämättä asioista sen enempää.
Jos minä voin tasapainottaa aivokemiani pillereillä niin, että pystyn elämään suht normaalia elämää, niin olen ONNELLINEN siitä, että tuollaisia lääkkeitä on! Ja sitä paitsi nykyaikaiset mielialalääkkeet eivät todellakaan hidasta tai tee tekoiloisesi, vaan ainoastaan NORMAALIUTTAVAT olotilaa. Kyllä, elämää potkii joskus ja ilman nappeja sen kestää, mutta se ei ole sama asia!
Viimeiseen lauseeseen täsmennys, koska hidasälyiset kuitenkin siihen tarttuvat: joskus potkii ketä vaan, mutta masennuksessa se potkii koko ajan.
 
Eipä ole juuri puranaa kummempaa tullut kokelitua mutta eihän se tosiaan vielä sitä tarkoita että hummeeti olis kunnossa. Joitakin - aika vakaviakin - oireita kyllä on joista lähellekään vähäisin ei ole 2+.
 

Yhteistyössä